[CSS/JS] Chrome a hodně velkých obrázků

Webdesign, HTML, CSS, Flash, PHP, ASP, .NET, JavaScript. Kritika www stránek na Smetišti.

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod PiranhaGreg 28. 12. 2012 19:39

Mám webovky i s nějakýma albama. Problém je, že u obrázků mám k dispozici jen jejich velkou verzi (průměrně 1600x1200). Přes CSS je zmenšuji na nějakých 300x300 pixelů. IEčko i Firefox s tím nemají problém a stránka je krásně plynulá. Ale u Chromu se už při malém množství miniatur nesnesitelně seká. Čím to je? Jak to vyřešit? Připomínám že miniatury k dispozici prostě mít nemůžu...

EDIT: Tady o tom i píšou...
http://code.google.com/p/chromium/issue ... l?id=92812
PiranhaGreg
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod x-rated 28. 12. 2012 20:36

v chromu je to asi nejznatelnější, ale jenom napoprvý a při rychlym posouvání posuvníkem, ve firefoxu je to napoprvý znát o něco míň, ale taky trochu, překvapivě exploshit si s tim poradí nejlíp... protože se to ale děje právě jenom jednou, než se dojede až nakonec (a pokud se jede pomalu - např. přes kolečko, tak vůbec), tak bych to neřešil, třeba to časem opravěj 8-)
9900K / G.Skill 32GB@4 GHz / MXI Formula / RTX 2080 Ti / Sabrent 4 TB NVMe / X-Fi THD / HD660S / G403 / G815 / UP2715K 5K IPS / HX1000i / Define R6 / EKWB full
x-rated
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PiranhaGreg 28. 12. 2012 21:56

No mě se to seká i po několikátým rolování. A takhle to působí rozhodně dost blbě :!: . Není třeba nějaká JS ulitka, která by přes web workera převedla obrázky do menších?
PiranhaGreg
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gandor 28. 12. 2012 23:03

Asi hladas nieco ako toto...
gandor
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PiranhaGreg 28. 12. 2012 23:14

Jop, s tímhle to snad půjde. Snad někomu neupeču procesor 8-) . Díky ;-)
PiranhaGreg
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zwick 28. 12. 2012 23:38

Jak někdo může nadávat na flash a podporovat tohle...
Na to si zvykej.... :D
Zwick
Junior

Odeslat příspěvekod PiranhaGreg 29. 12. 2012 00:12

Do budoucna je HTML5 v poho. Jen teď to ještě někde dost drhne :D .
PiranhaGreg
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gandor 29. 12. 2012 01:30

Netradicne poziadavky pytaju netradicne riesenia. Netusim co by sa muselo diat, aby som nemohol posielat ako nahlady PHP generovane thumbnails, ale ked to inak skutocne nejde...
gandor
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod kohutisko 29. 12. 2012 02:26

Preco preboha nezmensujes obrazky na serveri? Alebo teda aby som to povedal recou IT experta, ktorej podla vsetkeho rozumies lepsie:
Kód: Vybrat vše
if (Image.downsizeOnClient() != String.concat("sh", "it"))
    Write("WTF!?");
kohutisko
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PiranhaGreg 29. 12. 2012 11:05

Protože ten server nebyl obdařen zrovna velkým výkonem. Už teď tam při tom požadavku parsuju docela velkej html soubor, kde jsou odkazy na ty obrázky. A ještě je všechny stahovat a zmenšovat, to by asi nešlo. Jsem psal adminovi webhostingu ať mi přidá do php.ini allow url fopen = On, že toho nebudu zneužívat a teď bych tady najednou stahoval tunu obrázků z cizích domén. Ať si je hezky stáhne klient :mrgreen: .
PiranhaGreg
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kohutisko 29. 12. 2012 12:56

tak to mas recht. pristup "at si to resi klient" je presne to, co robi dobru webku dobrou :)
kohutisko
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PiranhaGreg 29. 12. 2012 13:17

pfff... samozřejmě bych to radši vyřešil jinak, jenže když to jinak asi nejde... Měl jsem ještě nápad, že bych dělal tuhle těžkou práci na jiným, placeným webhostingu, pro kterej by to byla hračka, ale zas ten projekt nechci mít tak rozlezlej po serverech.

A načítání velkých obrázků na straně klienta zas taková tragédie není. Dal jsem tam nějakou cool animaci, že to pomalejší načítání vypadá přirozeně a když si je pak bude někdo rozklikávat, tak už je aspoň bude mít uložený v cache ;-) .
PiranhaGreg
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vebloud 29. 12. 2012 13:45

Hmm, víš, že publikování obsahu, který není tvůj na svém webu můžeš porušovat autorské právo? Respektive s velkou pravděpodobností porušuješ?
Žít a nechat žít, ty máš svůj názor, já mám svůj názor, já ti nebudu nutit svůj, nemusím souhlasit s tvým, ale udělám vše, abys ho mohl svobodně vyjádřit.
Vebloud
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PiranhaGreg 29. 12. 2012 13:49

Ten obsah je ale můj, vyfotil jsem ho ;-) .
PiranhaGreg
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gandor 29. 12. 2012 15:22

Ono to zmensovanie obrazkov mozno jednorazovo berie vecsi vykon, ale v sucte by si server zatazil menej. Lebo... Kolko vykonu je zapotreby pre prenesenie obrazku 300x300 oproti 1600x1200? No 21x menej prenesenych dat (co berie aj vykon aj linku). A v reali bezne ludia rozkliknu len zopar obrazkov...
Zmensenie obrazkov na servery je pritom vec jednorazova (staci to nechat spravit 1x pri uploade obrazku resp. pri vyziadani ak sa nenajde uz hotovy obrazok).

Jo a este s jednou vecou by som sa pohral keby som mal na to mal vela casu a chuti. To je ale skvor len taka zaujimavost...
PNG obrazky maju taku vlastnost, ze mozu byt interlaced. V tedy zaberaju asi o 1/3 viac miesta, ale umoznuju postupne docitavanie. Pokial by si nechal na nahlady docitat len 1/8 obrazku a tu zmensil cez CSS tak by to mohlo mat celkom pekny vysledok. Potom pri dokliknuti staci dohodit zvysnich 7/8 obrazku.
Problem je, ze IE nezobrazuje ciastocne natiahnute interlaced obrazky pekne (neviem co to spravy pri zmenseni cez CSS), dalej taketo nacitavanie treba robit cez javascript a do src treba davat realne data obrazku base64-enkodnute (takze ak nechces mat overheat, tak to treba dalej doprogramovavat). A tento sposob nepodporuje cacheovanie, takze to treba skombinovat este z nejakou HTML5 technologiou pre ukladanie dat na klientovy a naslednou detekciou ci uz dany obrazok u seba nemas...
gandor
Mírně pokročilý

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků