Cena tvorby www

Webdesign, HTML, CSS, Flash, PHP, ASP, .NET, JavaScript. Kritika www stránek na Smetišti.

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod stando2002 4. 10. 2005 10:57

Caute,
som student, doteraz som web-stranky robil len tak pre zabavu, no dostal som nejake ponuky prividelat si prave tvorbou stranok...
Chcel by som sa preto spytat aka je primerana cena napr. projektu, kde pozuijem HTML+PHP+CSS(pripadne aj MySQL)?
Beriete peniaze podla poctu podstarnok alebo sa dohodnete na celkovej cene v ramci celeho projektu (ten moj ma cca 10-20 podstranok)?
Fakt by mi pomohlo keby ste mi napisali nejake ceny, aby to potom nevyzeralo, ze chcem mat vela penazi za malo muziky... :wink:
Dik
stando2002
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bubla 4. 10. 2005 11:24

Odvíjet cenu od počtu stránek jako takových je dost těžké, něco jiného je když mám jednu statickou stránku, kterou pak 10x rozkopíruju a změnim text a obrázky, něco jiného je když mám 10 dynamických stránek které dělají každá něco jiného. Nejlepší je odhadnout počet hodin, u složitějších projektů nezapomeň započítat i čas co strávíš analýzou problému, diskuzí se zadavatelem o zadání, otestování, předvedení a případné zaškolení uživatelů, vynásob si to cenou/hod která se ti vyplatí (200 až 300Kč/hod). Taky si nezapomeň co nejpřesněji specifikovat rozsah zadání, aby jsi pak nebojoval s tim, že zadavatel bude chtít další věci s tim že "tohle jsem považoval za samozřejmost, že to bude umět"
Bubla
Junior

Odeslat příspěvekod Zorg 4. 10. 2005 12:42

Většina lidí bude chtít spíš málo peněz za hodně muziky ;-) Lepší je určitě dohodnout se na celkové ceně a opravdu to přesně specifikovat, protože spousta lidí má zvyk studenty dost odírat.
Zorg
Junior

Odeslat příspěvekod Dandy 4. 10. 2005 19:13

Zkus si prohlídnout tohle:
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?t=9203&highlight=

Je tam dost zajímavejch příspěvků týkajících se ceny, i když je to spíš
o grafice.