Mám internetové DSL připojení od O2 a na něm vlastní emailový server na pevné veřejné IP adrese v bezproblémovém provozu už přes 5 let.
V pátek se mi při odeslání zprávy z mého serveru (s emilovou adresou příslušející k tomuto serveru), na emailovou adresu kterou mám na O2 email serveru, tato vrátila s tím, že moje IP adresa je blokovaná na základě seznamu Spamhaus CSS.
Kontaktoval jsem Spamhaus a nechal adresu serveru vymazat - odesílání do O2 už funguje.
Mezitím ale v sobotu 29.5. přestal být můj emailový server schopen domluvit se s cílovými servery a zrovna tak když pošlu email z jiého serveru na můj, tyto se na něj nedostanou. Ani O2 server ne.
Servery hlásí že došlo k timeoutu po EHLO.
Podrobným zkoumáním jsem zjistil, že někde po cestě je zřejmě zapnutý Deep Content Inspection firewall, který jakmile ve vyměněných paketech detekuje typickou komunici SMTP, tak tuto utne. Když se změní port, tak první pokus ještě projde, ale pak se zřejmě informace získaná DCI nacachuje a žádná další komunikace není možná.
Komunikoval jsem s O2 guru - prý to předají dál.
Nevylučuji, že se u mne doma vyskytlo nějaké zařízení které začalo rozesílat spam a na základě toho se moje IP adresa ocitla na blacklistu - vzhledem k primitivním možnostem O2 SmartBox toto není možné vysledovat - budu nahrazovat standardním routerem/firewallem.
Setkal se někdo s takovou situací? Jak jste to řešili?