Výpadky internetu, může za to port scan?

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Wolfheart 18. 5. 2014 07:24

Dobré ráno všem,

mám problém s odpojováním internetu (VDSL), jedná se i o několikaminutové výpadky. Ale při hraní her je to vážně otravné. Párkrát jsem už volal na O2 linku, většinou jen provedou restart portu na ústředně (podle nich). Původně se výpadky opakovaly jednou za 14 dní, ale teď je to skoro každý den. Před pár dny jsem vypnul WIFI část a to, zdá se částečně pomohlo. Jeden den před vypnutím WIFI bylo v jednom dni asi 10 výpadků. Nyní jsou to výpadky 2-3. Poslední telefonát s O2 dopadl tak, že chtějí vědět jak blikací LED kontrolky, ale měření prý ukazuje dobré hodnoty (takže zase žádná pomoc).

Co jsem již zkusil a nepomohlo:
- Resetování routeru do továrního nastavení.
- Vypojení spliteru a zapojení routeru napřímo na linku.
- Vypnutí routeru na nekolik hodin.
- Heslo k routeru i k wifi je dostatečně složité a i dlouhé.

Model routeru:
COMTREND VR-3026e V2

Přikládám i LOG soubor z routeru.

Obrázek
Wolfheart
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hunter21 18. 5. 2014 08:49

Nechaj tam bezat nejaky monitoring linky, napriklad ping na branu oskytovatela (IP adresa WAN). Ak to nebude vypadavt, tak na O2 hovoria pravdu a musis hladat chybu na sietach za O2.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Wolfheart 19. 5. 2014 07:29

Taky vidím zatím tu chybu spíš ve špatném stavu až nedostatečném výkonu routeru, ale O2 nabízí jen dva VDSL routery.

Zvažuju zakoupit něco výkoného a Comtrend přepnout jen do Bridge módu. Otázkou je, jestli poté výpadky (nobo co to vlastně je, log soubor moc ukecanej není) ustanou. Dále pak podle čeho poznat výkonější zařízení.
Wolfheart
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milanr1 19. 5. 2014 07:46

Ptej se supportu O2:
Jak daleko je modem od ústředny?
A/ > 2 km => možné útlumy/rušení na lince;
B/ < 2 km => router nestíhá Tvému tempu ;-) a po přehřátí se resetuje.
Co s tím?
(A)
a/ Máš možnost připojení k metropolitní kabelové 100 Mbps?
Pokud ne:
vrať se k ADSL nebo jiné spolehlivé technologii.
(B) Vyzkoušej jiný VDSL router.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wolfheart 19. 5. 2014 08:10

Přehřívat se může, ale restart (přesněji LINK DOWN) proběhl i s nulovou zátěží (žádné stahování nebo torrenty, jen dvě PC a web).

Kabelové připojení u nás bohužel není (okraj Prahy).

Zkusím vyhrabat starý Huawei ADSL router, ale pamatuju si, že nějaký čas jsem měl obdobné problémy s odpojováním i s ním.
Wolfheart
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milanr1 19. 5. 2014 09:43

Neodpověděl jsi:
Milanr1 píše:Jak daleko je modem od ústředny?

Přechod na VDSL -> ADSL (a zpět) musíš konzultovat s ISP (zapojí Tě do jiné ústředny).
Tvoje podezření na vadný router:
není ještě v záruce?
Milanr1 píše:Vyzkoušej jiný VDSL router.

Tak nejrychleji zjistíš, kde je chyba.
Můžeš si objednat vlastní modem/router VDSL z e-shopu (levné to není) nebo v akci od O2 za symbolickou 1 Kč:
http://www.o2.cz/osobni/digitalni-televize/
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wolfheart 19. 5. 2014 11:21

Jak jsem daleko od ústředy netuším. Operátor na O2 lince to bude vědět? Vždyť jen dokola papouškují to o vypínání modemu.

Řešit reklamaci modemu moc nechci, předpokládám že budu 30 dní bez modemu a výsledek bude že to vymění za jinej repas kousek nebo když budu mít kliku, bude tam jiný firmware. Bez internetu bejt nechci. Modem budu mít cca rok, protože se nedávno obnovovala smlouva. Ale jestli u modemu byl i nějakej kloudnej kus papíru když ho O2 poslal, to fakt nevím. Zkusím se podívat.

Jiný VDSL modem nemám, mám jen dva starší ADSL modemy Huawei a Edimax.

Kolik paměti a výkonu má jakej jinej modem stejně nikde nepíšou, takže nevím co jiného vybrat.
Wolfheart
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milanr1 19. 5. 2014 11:23

Bude to vědět technik O2, který má přístup k rozhraní:
Wolfheart píše: měření prý ukazuje dobré hodnoty

Proč se prostě nedomluvíš na výměně/otestování nespolehlivého modemu/routeru se svým ISP?
Vždyť je to modem přímo od O2.
IMHO aktuálně O2 nabízí modemy Huawei.
Za zkoušku to stojí.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oooooooooo 20. 5. 2014 17:37

Protoze pokud si neni obrovsky jistej v kramflecich jak komunikovat vyjezd zaplatí.Donutit je k vymene routru pokud neni opravdu mimoradne schopnej argumentovat je problem.A na prodejne,pobocce je treba mit superobrnenost s těma lidma něco řešit
oooooooooo
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milanr1 20. 5. 2014 20:56

Za kvalitu služby zodpovídá dodavatel.
Wolfheart píše:o několikaminutové výpadky.
Párkrát jsem už volal na O2 linku, většinou jen provedou restart portu na ústředně (podle nich). Původně se výpadky opakovaly jednou za 14 dní, ale teď je to skoro každý den.

V případě (dokonce opakované!) reklamace nefunkční služby je povinen závadu neprodleně odstranit.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hunter21 22. 5. 2014 18:14

Ak nastal LINK_DOWN bez zataze (najlepsie po niekolko hodinovej), tak mas nedostatocne SNR na rychlost, ktoru si si objednal. LINK_DOWN u ISP hlasi neobvykly problem na linke, preto musia povolit port. Malo by stacit znizit DL rychlost. Inak povedane si moc daleko od ustredne, alebo aktualne pouzivany modem ma horsie vlastnosti, ktore mu neumoznuju pracovat pri tak malom SNR.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod oooooooooo 22. 5. 2014 18:53

Mně by Milane zajimalo jestli maš realnou zkušenost s tím jak to u O2 a nejen u O2 chodí - já ano.Pro toto
Kód: Vybrat vše
Za kvalitu služby zodpovídá dodavatel.
platí šediva je teorie věčně zelený je strom života..Ve skutečnosti člověk kterej o sitich ví kulové nemá absolutně šanci v komunikaci to uhrát na svoje vitězství.Popravdě řečeno ani k tomu technikovi se neprokope - technik - neni rovno lidi na help line atd a to ani nahodou. mimochodem o čem je tady řeč bude pro lidi se kterýma bude jednat znít jako řeč pygmejů.Opravdu je velmi důležité aby byl schopen si sám zalogovat jako minimum - nasledně sám pořešit,vyargumentovat,proboxovat se na spravny level a něco mně říká že takoví lidé se neptají na foru živě co s tím..
http://seven7.blog.zive.cz/
Spuštění Windows předchází pád.
oooooooooo
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wolfheart 22. 5. 2014 19:33

Mám teď už pár dní klid, tak uvidím. Vypnutí wifi očividně pomohlo.

Moje SNR z modemu.

Obrázek
Wolfheart
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hunter21 22. 5. 2014 20:03

Ci to SNR staci pre tvoj pripad ti povie technik od ISP. Nevieme hodnoty, ktore vidia technici na ustredni a tiez nevieme ako je ta hodnota merana. SNR bezne kolise pocas dna. Podla toho, co tam vidim by sa dalo usudzovat na najnizsiu hodnotu aka bola pritomna na linke. A je dost pravdepodobne, ze prave pri tej ti to vypadlo. Napovedaju tomu aj chyby FEC.
Inak ak by sme mali hadat tak to, ze si vypol wifi moze suvisiet len tak, ze to viac zerie prudu, viac sa to zohrieva ked bezi wifi. Odchadza zdroj a podobne veci.
hunter21
Pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků