Výpadky O2 VDSL internetu

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod kubik.g 4. 3. 2016 21:11

Zdravím zdejší rádce
řeším problém s VDSL2 internetem od O2. Modem mám Huawei HG622u. Problém spočívá v tom, že se modem náhodně (nezávisle na vytížení) odpojuje od linky - bliká dioda DSL (v administraci píše DSL synchronization status: No signal). Toto se stalo prvně asi před měsícem, vyřešeno zavoláním na *11, nadiktováním čísla přípojky plechové hubě, během minuty DSL ledka přestala blikat a internet během chvilky šel.

Tento týden se však tento stejný problém stal už asi 7x. Nepomůže nic - reset do továru, odpojení od eletriky, výměna telefonního kabelu (nemáme spliter na pevnou, modem je zapojen rovnou do tel. linky ve zdi) - nic nepomůže, přijde mi jako když je linka hluchá a jiným způsobem než zavoláním na operátora internet nerozjedu.

Ve středu jsem tu měl jejich technika - dělal dole v baráku něco s kabelama, pak jsem ho měl nahoře v bytě, přeměřoval si tu linku nějakým přístrojem a že je vše OK (samozřejmě hned v noci internet zase vypadl). Jiný operátor mi zase řekl že by mohl být problém v samotném modemu, že se prej zahltí nějakou chybou, nerozdejchá to a odpojí se. Je mi ale divné jak může modem takhle shodit celou linku a proč se ani po jeho resetu nedokáže připojit zpátky, jenom s asistencí operátora (ptal jsem se co udělá aby to šlo, prej pošle silnější signál). Problém jsme tedy vyřešili tak že mi příští týden přijde nový modem za 990Kč. Je fakt, že tento Huawei máme už přes 4 roky.

Chci se zeptat jestli jste se s podobným problémem taky nesetkali a jestli je závada fakt v modemu, nebo na straně O2. I po asi 8 telefonátech s nima tomu problému nějak nerozumím. Posílám screenshot z admin. modemu, je teď z večera když internet (zatím) jede - jestli z něj něco dovedete vyčíst. Díky.

http://s29.postimg.org/62lg7srmv/Bez_n_zvu.png
Obrázek
kubik.g
Junior

Odeslat příspěvekod Juwa2 4. 3. 2016 21:31

Vyčkej výměny modemu. Do té doby nic neřeš. Pokud závada zmizí, je to jasné. Pokud ne, pak je na tahu poskytovatel. Ty budeš mít navíc argument, že na tvé straně závada není...
Juwa2
Junior

Odeslat příspěvekod kubik.g 4. 3. 2016 21:34

Díky za názor, doufám že to bude tím modemem, jestli ne tak jsem zvědavej jak to budou řešit.
kubik.g
Junior

Odeslat příspěvekod KineCZek 4. 3. 2016 21:49

Snizenim rychlostniho profilu.
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

PC sestavy hracum i profesionalum na miru - nyni nove i na Facebooku. (KineCZek Work)
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN, Ex-administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubik.g 4. 3. 2016 21:57

Myšleno zpomalením internetu? Máme tu 20Mb a už 3 roky bez problémů fungoval :hm
kubik.g
Junior

Odeslat příspěvekod Juwa2 4. 3. 2016 22:15

Ještě mě napadlo - aby to náhodou nebyla ptákovina typu uvolněný káblík. Už jsem s tím měl tu čest...
Juwa2
Junior

Odeslat příspěvekod kubik.g 4. 3. 2016 22:21

Po kabelech jsem šel taky - výměna tel. kabelu ze zdi do modemu nepomáhá, jak jednou internet vypadne, není šance ho bez zavolání na O2 rozjet.
kubik.g
Junior

Odeslat příspěvekod r34ktor 5. 3. 2016 00:16

Z obrázku jsou patrné nízké hodnoty SNR. 6dB na Upstreamu je dost málo. Nepřímo je to vidět i z hodnot attainable data rate (měření modemem je sice orientační, ale určité vodítko dává).

Já se před časem potýkal s podobným problémem a nakonec se zjistilo, že chybu způsobilo O2 při připojování nového účastníka. Po "předrátování" na ústředně se vše vrátilo do normálu. Další možností se zhoršení kvality trasy (drátů). Tam IMHO pomůže jen nastavení nižšího rychlostního profilu. Teoreticky může pomoci i výměna modemu, protože kvalita příjmové části se liší model od modelu.
Knowledge is power
Greinerův poznatek o zhroucení: Důvod, proč se počítač zhroutil, je vždy za hranicí tvých znalostí.
r34ktor
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubik.g 5. 3. 2016 00:50

No je docela možný že by u nás v baráku připojili další byt a tím způsobili problém u nás. Každopádně technik tu byl, prý kabely v baráku kontroloval (jestli i na ústředně to nevím), tak nevím. Uvidím co ten novej modem, pošta ho přiveze za 1Kč s tím že mi ten litr za něj naúčtujou až k faktuře a když bude vypadávat i novej tak ho mám donést na prodejnu vrátit. To už jim ale řeknu něco o pr*eli :-| .
kubik.g
Junior

Odeslat příspěvekod soban 5. 3. 2016 00:54

Vraž tam ten spliter i když tam není telefon co to udělá.

Dále jak vypadne internet tak připoj telefon zda je vůbec signál na lince (zda není zrada na vedení).

Pokud modem není v záruce tak vyskoušet nový zdroj, a skouknout střeva zda nejsou nafouklé kondenzátory.

Když nic nepomůže počkat na nový modem když nepomůže ani ten reklamace linky.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod kubik.g 5. 3. 2016 01:09

Při posledním výpadku (dnes ráno) jsem při pokusech o znovupřipojení (tj. výměna tel. kabelu, jiná el. zásuvka, vypnutí wifi, odpojení všech LAN kabelů atd atd...) mimo jiné zkoušel i připojení modemu přes splitter, je to asi ten co byl dodanej k modemu viz foto. Ani to nepomohlo. Telefon nemám, takže signál při výpadku neověřím, jedině přes modem - při výpadku píše v adm. DSL synchronization status: No signal.

Obrázek
kubik.g
Junior

Odeslat příspěvekod spejbl007 5. 3. 2016 02:20

Jinak spliter na technologii VDSL by měl být vždy. Je to pásmová propusť.
spejbl007
Junior

Odeslat příspěvekod soban 5. 3. 2016 15:32

Nemusí být, prostě je to výhybka pro telefon a modem kdy do každé zásuvky propustí pouze určitý signál.

Dle technika tam být může a nemusí, ale pokud to chodí se spliterem tak je vhodné ho tam nechat. (Aspoň na vstup modemu nepřichází nepatřičný signál.)

Jinak prostě si pořiď nějaký analogový telefon aby jsi zjistil zda když vypadne internet tak zda je tam pořád spojení na ústřednu (aspoň u mě telefon pípá a při vytočení čísla to řekne že není linka povolena nebo něco v tom smyslu).

A nebo změř měřákem zda na lince je napájení z ústředny pokud internet vypadne. Prostě zda není zrada na vedení někde špatný kontakt.

Protože jak chceš zjistit zda je kabel přerušen a proto píše modem že není signál, a nebo signál není pro rušení a tím že jsi moc daleko (špatně nastaven dslam).
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod kubik.g 21. 3. 2016 21:15

Tak problém vyřešen - závada nebyla ani v modemu, ani ve vedení u nás v baráku, ale na ústředně. Byl u nás znova technik, prý tam odešla nějaká součástka (prej něco jako splitter co je k routeru, akorát obráceně), dokonce nám ji i přinesl ukázat, ještě si u nás linku přeměřil, řekl nám že jsme novej modem kupovali zbytečně a vyřešeno :oboze internet už tejden v kuse jede.
kubik.g
Junior

Odeslat příspěvekod soban 22. 3. 2016 00:46

Nic si z toho nedělej já mám taky dva modemy, jenže u mě to bylo tím že jsem volal technika ten zjistil linka OK, KO modem a byl v záruce a než ho vyreklamovaly tak jsem potřeboval na internet - normálně modem na záruční opravy půjčují ale jak na potvoru na půjčení zrovna nebyl a internet jsem potřeboval.

Aspoň když bude linka haprovat vyměním modem a vím že to modemem není když to bude blbnout dál :-)
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků