Přepojení z ADSL na VDSL T-Mobile

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod rexmultiplex 27. 1. 2019 19:58

Zdravím všechny diskutéry a přicházím s tímto dotazem. Jaké jsou vaše zkušenosti s přechodem z ADSL na VDSL u T-mobile? Aktuálně s nimi už týden řeším přepojení z ADSL na VDSL kde mi potvrdili že VDSL bylo aktivovaný , ale ve skutečnosti nejede. Stále se jde připojit jen přes ADSL. Mám modem/router TP link Acher VR600 vše nastavený ale VDSL se prostě nechytá, jede jen ADSL. Nevíte, kde může být problém? Díky za rady. v příloze je nastavení.
rexmultiplex
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pody01 28. 1. 2019 15:58

U T-Mobile jsem resil obdobny problem. Jelikoz jsem nemel jejich modem, ale svuj (coz je i tvuj pripad), musis zavolat na infolinku, aby ti NATVRDO prepli linku z ADSL na VDSL. Linka v soucasne dobe bezi v tzv. hybridnim rezimu. Laicky receno, nyni ustredna ceka do chvile, kdy se pripoji modem, ktery rekne, ze umi VDSL. Tvuj modem neumi rict ustredne, ze umi VDSL. Proto je treba, aby operator pozadal CETIN, aby linku natvrdo prepl na VDSL.

Btw zadnou prilohu jsi neprilozil.
Pody01
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Merxes 5. 3. 2019 10:47

Teď momentálně řeším u T-Mobile to samé přecházím na VDSL mám svůj modem/router TP-Link TD-W9980B. Vše na jejich straně aktivováno a mě funguje ADSL a VDSL se nechytá... Říkal jsem jim, že chci linku na tvrdo přepnout na VDSL jak jsem se tady dočetl, ale je to marný oni tam mají nějaký svoje postupy jak co řešit. Takže očekávám příjezd technika, protože u sebe tam s toho nic nevykoukají, když vše mají v pořádku.
Merxes
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pody01 6. 3. 2019 07:42

Jak píšeš, je to marný. Mě to přepli asi po třetím telefonátu na infolinku, kdy jsem natrefil na alespoň trochu znalou operátorku, která se s tím v minulosti nejspíše setkala. Ale je to asi třičtvrtě roku zpátky, možná se jejich postupy opravdu změnili.
Pody01
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HonzaZKrumlova 22. 3. 2019 13:49

Ahoj ve spolek. Já jsem tohle řešil, bojoval a vyhrál, ale stálo mě to 2 měsíce života a 10 telefonátů, je to opravdu o nervy. :-! Popíši:

1. Pravidlo číslo jedna: neustále volejte, připomínejte se, je třeba si uvědomit, že na TMobile lince sedí banda.... promiňte mi ten výraz, cvičenejch opic, který umí oloupat banán, když jim to někdo ukáže, ale nejsou kompetentní řešit jakýkoliv problém a nejsou ani dost kompetentní na to, aby když tomu nerozumí, problém poslali dál (technikům). Že s tím "nic nedovedou udělat" jsem slyšel několikrát a kdybych to měl jedinkráte vzít v úvahu, k cíli se ani náhodou nedohrabu.

2. Pokud se v rámci řešení dostanete až k tomu, že by nedejbože k Vám měl přijet Cetiňák na poruchu, požádejte ho, ať Vám vaše dráty proměří. Řekne Vám délku vedení na metry a to je údaj, který od nikoho jiného nikdy neuslyšíte. A jak si Vás tak budou pinkat opice na helplince, ajťáci z TMO, Cetiňácká linka, pořád všichni čumí do stejný mapy (zrychlujeme česko), ale opravdickej údaj nemají. Rovněž, Cetiňáci Vám při odchodu asi dají nějaký protokolopapírek, vemte si ho. Ne proto, že by jste si chtěli stěžovat, ale když budete mít štestí na hodnýho pána dráteníka a on Vám to zvedne i za týden a je to milý tvor, co rád pomůže, nedovede udělat nic, pokud nemáte ten papírek a z něj mu nepřečtete číslo linky (jakýsi speciální číslo).

3. Do třetice - mapa zrychlujeme česko je placebo. Ano, prošel jsem si přesně to, co někteří z Vás tady... 3 měsíce jsem domů jezdil kolem rozestavěnýho čehosi, kde jsem viděl, že stojí i věžička Cetinu a tak jsem se týdny a týdny těšil na předsunutý DSLAM a vyhlížel na mapě, kdy se moje ADSL 6mbit změní na něco sympatického. A když jsem se dočkal, hle, najednou mi to ukazuje "Až 55Mbps". Príma, zahájil jsem proces. Ale za týden na mapě svítilo "Až 250Mbps", což jšichni víme, je tak do 100 metrů vod ústředny. V rámci dalšího řešení (o tom níže) když nějaká trubka na TMO řekla "pane, fakt tam můžete jít jen do 20Mbps", najednou se na mapě zobrazilo u mýho baráčku fakt jen 20M, zatímco vedlejší soused o 5 metrů dál pořád svítil jako až 250M. A když jsem v cíli nějakýho kompetentního tvora dohnal k ručnímu zapojení 50M, hle na mapě je 50. Berte tu mapu s rezervou, protože do mapy může zapisovat i ten jouda operátorskej na telefonu, co je prvoistanční zvedač telefonů a kterej tomu rozumí jak koza petrželi. Když usoudí, že A(dsl) je jediný co jde, klidně Vám na mapě zejtra rozsvítí 6M.

4. Obchodní věc: já měl z 10 telefonátů 8 s obchodníky. Dejte si pozor, při každým telefonátu se znovu zeptejte na tarif a na cenu a na to, že chcete/nechcete smlouvu. V mém případě to se mnou poprvé probrali do detailu, druhý, třetí, .... zvedač telefonů říkal.... ano, já to tu vidím od kolegy, ale 4. bez pardonu nastavil tarif L (toho ani moje linka není schopná) a když jsem si stěžoval, hodil mě prozměnu na S, ale se smlouvou. Následovalo 14 denní zdržení, protože jak tam jednou svítí smlouva, musí to jít přes reklamační oddělení a ty nevychovaný spratci na lince Vám klidně řeknou, že nemohou řešit technický problém, dokud nedoběhne reklamace, můžete namítat co chcete a že chyba operátora není reklamace, máte smůlu. Musím to, nerad někomu nadávám, zopakovat: na lince sedí banda cvičenejch opic, co se naučili oloupat banán, i ty, který pochopili, že už to musí jít ručně přes ajťáky Vám za 10 minut najedou do svých zajetých kolejí (fakt to nejde, vono mě to nepustí, atd...)

5. Teď k jádru věci. Jsem mechem porostlej ajťák s 20letou praxí. Modemů jsem prodal či nastavil sto, dvěstě, nevím. O každým operátorem prodávaným modemu si myslím, že je to pěkná s.....a, světlou vyjimkou snad byl jen Comtrend. Operátor má zjevně ale představu jinou a s mým "nedoporučovaným" modemem ASUS N16 jsem se dostal do obtíží, takže co je tím kouzlem?
a) musíte se dát přepojit na technické oddělení, alias ajťáky, obchoďáky rovnou přeskočte
b) jako IT si pamatuji, že na lajně jede buď ADSL anebo VDSL, ne obojí. Když dám modemu autodetekci, on si najde to, co je dostupné a podle toho, že mi modem píše ADSL, mám za to, že na VDSL ještě nepřepnuli. Není to pravda. Existuje něco, čemu TMO ajťák říká migrační profil. No a ten umí podle modemu u Vás namodulovat i ADSL i VDSL. A neb máte třeba vlastní neoperátorskej modem, je dost dobře možný, že nejbližší DSLam prostě nepozná, že VDSL dokážete. Řešením je zavolat právě na linku, přeskočit obchoďáky a technikovi říct: hele, vím co dělám. Zapněte mi tam natvrdo VDSL. A za hodinu bylo po problému.

6. Poznámka o rychlosti: zas se hádejte a ne s opičkama. Pokud migrujete z ADSL pravděpodobně jste jeli na nejnižším tarifu S. A ten má nominální rychlost tuším 16/1. V rámci přepnutí na VDSL Vás obchoďáci přesvědčí, že nejdřív proběhne přepnutí z A na V (DSL) a pak teprve rychlost. V mém případě ale, když jsem zajásal, že už mám VDSL v nebývalé rychlosti 20/2, volal jsem na obchoďáky s naivní představou: hele, techniku jsme vyřešili, jsem už "V" a teď mi tam prosím dejte ten tarif 50/5 (můj modem mi ukazuje krom modulace i maxium možného pro mou linku a kromě Cetin člověka to byl druhý opravdový údaj, mapa nemapa). Jenže.... chyba lávky. Jak jsem řešil, řešil a řešil, některá z předchozích opiček (která o něčem jako migrační profil neměla ani páru) mi nacvakla: hele, je divnej, asi je to náctiletý pako, co chce na minecraft vymačkat každý mega a zapsali mi do linky, mapy, centrálního mozku lidstva, že moje místo prostě umí jen 20. A když jsem to pak řešil s 7., 8., 9. člověkem, všichni tu blbost uměli už jen přečíst: pane, to s tím nic neuděláte, nám to tu ukazuje, že k Vám jde jen 20 a ani o chlup víc.
Musíte v tomto případě znovu zavolat technikovi a říct mu: Hele. Fakticky, linka a její diagnostika na modemu mi ukazuje strop (u mě 54/16), Cetiňák to potvrdil, takže zapněte mi tam víc. On se bude možná kroutit, možná Vám řekne, že změny tarifu umí jen obchodníci, ale na druhý zavolání se stejným týpkem to šlo. Může Vám to na 50M zapnout natvrdo, technicky i obchodně, ať už to tam dosáhne nebo ne. V mém případě sem se druhý den probubil a modulace/faktická rychlost svítila 45/5.

7. Poznámka k helplajně Cetinu. Na webu najdete jejich telefonní číslo a i se tam s Váma baví. Nechaj si nadiktovat adresu, ale stejně Vám pak jen přečtou, co vidí na mapě. Byla to ztráta času, podrobnější drátenický argumenty paní počastovala pouze tím, ať napíšu email. Ajťáci z TMO či O2 dovedou do Cetin databáze/mapy udělat úplně to stejný či víc, tímhle neztrácejte čas.

8. Poznámka k metrovýmu alibismu. Musíte mít nervy jako ze železa. Líp. Z mědi. Jak jsem tak procházel celé to komunikační kolečko s opičkama, v určitý fázi mi tedy některá do mapy napsala 20M maximum. A co mě pobavilo bylo, když jsem mluvil s Cetin-telefono-paní, že na mě vyhrkla: nedivte se tý dvacítce, vždyť k Vám je to 1300metrů. Nebylo. Cetiňák naměřil 1014 a údaj 1300 je bohapustý alibismus, protože VDSL 20ka funguje podle tabulek, žeprý, do 1,3 km. Jediné skutečné metry jsou ty, co Vám řekne Cetiňák-dráteník na místě. Jsou to, ať už se jmenovali SPT Telecom, O2 divize drát, Cetin.... jediný opravdu o faktech hovořící lidé.

9. Poznámka k portovýmu alibismu. Může se stát (mě se stalo), že Vám nakonec přiznají, že máte V(dsl), možná je přesvědčíte, že k Vám je to jen 1000 metrů a tedy by to mělo dopadnout lépe, než 20/2, ale může přijít další smrtlnej argument, kterej na Vás opička vybafne: máte tedy 50/5-schopný dráty, ale v ústředně je jen omezený počet "portů pro padesátku", takže asi by to šlo, ale přišel jste moc pozdě, jiný lidi Vám už 50/5 omezený počet portů vyfoukli. Paní mi to zopakovala, i když jsem jí řekl, že kolem rozestavěného DSLAMu jezdím každý den a vím přesně, kdy ho dodělali. Opět - musíte se hádat a nejlépe s TMO Technickým oddělením.

Halelújá. Já jsem po 2 měsících vyhrál a už mi to sviští, ale těch argumentů, že s tím nedovedou opravdu nic udělat a už není koho o cokoliv žádat, prostě pane, dráty jsou jaký jsou, s tím nic nenaděláte..... sem si vyslechl mnoho. Neumím si představit, jak tohle vyřeší laik. Ale i když jste IT nebo poloviční IT, opravdu se dejte u TMO přepojit na ajťáky, protože o tom to je, že existuje něco, o čem jste nikdy nezaslechli, že existuje (migrační profil).... může fakt být pravda.

HonzaZKrumlova

p.s. Zoufale málo informací jsem našel, když jsem hledal a gůgloval až do bezvědomí. Pokud jste prošli stejnou zkušeností, buďte prosím od té lásky a ještě než složíte ruce do klína, že už je konečně dořešíno, připište zkušenost sem, další zoufalí lidé Vám poděkují.
HonzaZKrumlova
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ednatv 24. 3. 2019 11:31

Tedy - nezlobte se na mne - na to že píšete že jste, cituji, "mechem porostlej ajťák s 20letou praxí" tak Váš příspěvek obsahuje velmi mnoho dojmů a nepřesností a zavádějících informací.

O tom, že na linkách přecházejících z ADSL na VDSL je nastaven migrační profil bylo za posledních X let napsáno mnoho článků a příspěvků. Také není pravda, že na lince současně běží ADSL a VDSL - to není možné. Na těchto linkách běží stále ADSL (akorátže právě s tím tzv. migračním profilem) což není nic jiného než informace na straně operátora (resp. CETINu), že linku lze přepnout a že se má přepnout do VDSL módu --- a to ale až v případě, když bude detekován na straně uživatele známý a podporovaný modem, který VDSL umožňuje. Tím se docílí toho, aby uživatel, který "povýší" na VDSL mohl dále fungovat, než si případně pořídí nový modem.
Pokud je detekováno podporované zařízení, které VDSL umožňuje (databáze podporovaných modemů se na straně CETINu neustále doplňuje, aktuálně přidali prý profily i pro nové FRITZ boxy), tak se linka prostě automaticky přepne do VDSL módu a modem (pokud je nastaven na autodetekci) se znova přihlásí. Samozřejmě jsou podporávány modemy dodávané operátory a samozřejmě nejsou podporovány všechny dostupné VDSL modemy. Sám mám také Vámi zmíněný Asus DSL-N16, který podporovaný není. Máte dvě možnosti - tu složitou, tedy že si vydupete ruční přepnutí do VDSL módu nebo tu jednoduchou - prostě k lince připojte jakýkoliv podporovaný modem (třeba jeden z dodávaných operátorem), modem naběhne v ADSL režimu, po jeho detekci dojde k přepnutí linky do VDSL módu a máte vyhráno. Pak už připojte jakýkoliv VDSL modem. Úplně nejjednodušší je půjčit si takový modem od někoho kdo ho má (např. od výše zmíněného operátora), koupit přes Internet v Alze a po přepnutí linky druhý den vrátit (není úplně košer k prodejci, ale zákon to umožňuje a zboží nijak neponičíte), nebo si prostě vyžádat k nefunkční lince (neříkat nic o tom že nefunguje přepnutí - prostě říct nic mi nefunguje) výjezd technika - většinou do jednoho nebo dvou dnů - ten přijede, připojí na linku svůj (podporovaný) modem, aby vyzkoušel, že linka funguje, tím ji přepne do VDSL a viola - všechno funguje.

Tohle všechno ale už bylo za poslední dva roky poměrně dobře na všemožných fórech popsáno, technicky zdatnější člověk by neměl mít při přechodu z ADSL na VDSL problém. Úplně neznalý člověk problém mít může a holt se většinou musí dobrat toho příjezdu technika. Pokud ale necháte technika odjet bez vyzkoušení a jen věříte tomu, co řekne, resp naměří a nevyzkouší (i takového jsem zažil - proměřil, zkontroloval a řekl že linka je OK a v migračním módu a odjel a uživatel to ještě podepsal), je to i Vaše blbost. To už si holt musíte pohlídat. V momentě když to vyzkouší, vše už pojede jak má (viz výše).
Zase - obyčejný Franta uživatel používá modemy od operátora a tam na tento problém nenarazí. Ti, co si kupují a konfigurují vlastní modem se holt musejí snažit a spoléhat na své znalosti/zkušenosti/schopnosti hledat nebo se obrnit trpělivostí a výsledku se (třeba i složitě) dobrat.

Ale souhlasím s Vámi, že informovanost na help linkách operátorů je děsná. Kdyby tyhle informace prostě lidem sdělili, je hotovo po jednom telefonátu.
ednatv
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HonzaZKrumlova 25. 3. 2019 00:31

Super, máme tu dalšího z těch, kteří když něco ví, považují to za dobrou příležitost udělat hlupáky z těch, co neví.
Tohle všechno ale už bylo za poslední dva roky poměrně dobře na všemožných fórech popsáno, technicky zdatnější člověk by neměl mít při přechodu z ADSL na VDSL problém.

V rámci zjišťování, co se děje mě i něco jako migrační profil napadlo. Nevěděl jsem samozřejmě, jak se to jmenuje, ale ptal jsem se 3 kolegů ajťáků, všichni kroutili hlavou, že nic. Ptal jsem se 4 různých operátorů na TMO helplajně, nikdo ani Ň. Na můj dotaz: proč mi tvrdí, že mám zaplou VDSL, když já vidím modulaci ADSL.... se nechytil ani jeden, včetně prvního technika TMO.
Pro vaše komentování od stolu ještě jedno dopřesnění: Cetiňák může prověřit dráty, nemůže s vaším A-V-DSL udělat vůbec nic, protože je to dráteník na konci řetězce, kterej na otázky tohoto typu odpoví, že to si zapínaj ajťáci z dálky, že s tím nic nemůže. Může a stalo se, že koukal, zda modem chytnul DSL link, ale estli je to A nebo V není v jeho moci, link funguje, dráty nevykazují anomálii, díky a nashle.
Cetiňák mi potvrdil, že nemůžou ADSL/VDSL běžet souběžně, také POTVRDIL, že postačí požádat o zapnutí VDSL a musí to jet i na neoperátorským modemu. O něčem, jako compatibility list a migrační profil ani ťuk.

Paní na Cetin infolince nad tím krčila rameny zrovna tak a to jsem jí explicitně řekl: všichni tvrdí, že mám zapnutej VDSL, ale mám ADSL. Pokud je migrační profil tak každýmu jasnej jak facka, pak bych si tedy myslel, že 2 cetin lidi, 4 TMO a 1 ze 2 IT na TMO technickým (jo, modem jsem jim hlásil, ptali se), včetně 3 mých kolegů.... jsou všichni úplně méněcenné nic.

A že jsem tušil, že v tom může bejt nějaká takováhle věc, jen jsem nevěděl, jak se to jmenuje, hledal jsem na Zive, i v diskusi Zive, na Lupe, Wiki, Google a po dvou večerech sem nenašel nic, než jen rozvášněné debaty o 35b supervectoringu, o kterým se dodneska ani nedohodli, jak že se to vlastně jmenuje.

"Tedy - nezlobte se na mne".... nezlobím. Jako člověk, co zapojí v průměru 1 modem za měsíc, jsem se zeptal dalších takových, protože samozřejmě nevím všechno a následně jsem se zeptal lidí, pro který je to denodenní chleba.

Že když, ne že jako ajťák nevím, ale ani jako ajťák to nejsem schopen dohledat nebo se správných lidí zeptat.... to následně zreportuju do detailu, aby s tím další měli snazší práci, mi na hanbu nepřipadá.
Nezlobím.... je mi vás líto.
HonzaZKrumlova
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod soban 25. 3. 2019 01:55

Podívej že cvičené opice u TMO jsou a nic neví je normální.

Na TMO neumí ani vyměnit simku, sprasily co se dalo a muselo se jít za tím stejným člověkem co to sprasil a i ten to nedokázal spravit a musela to řešit jeho vedoucí.

Když jsem si měnil simku já u sebe v podniku kdy podnik provozuje svoji vlastní VPN telefonní síť tak výměna simky bez problémů a po zapsání její čísla do systému nová simka naběhla během 5 minut......

Prostě TMO umí pouze klikat u monitoru a to i blbě.

Jinak z Cetinu ti nemůžou přepnout linku protože oni vlastní pouze dráty, ale pokud je zadaný přechod tak mají podporované modemy a jak je dají na linku tak se do VDSL přepne ( se divím že to v cetinu neví)

Prostě požaduješ nestandartní službu tak jsou z toho na větvi.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod ednatv 25. 3. 2019 15:09

Že operátoři na lince nejsou informováni je bohužel pravda, ale je to stará písnička už mnoho let. NA helplajnách (a koneckonců i na technické podpoře) pracují studenti, matky na mateřské apod. které jen projdou menším/větším školením. Jsem přesvědčen, že 90% lidí, na které jste schopen se přes zákaznickou linku "dořvat" nebo nechat různě přepojit - ať už operátorů nebo tzv. techniků apod - v životě nenakonfigurovalo např. jediný router, WWW, VPN nebo DNS server.

V žádném případě jsem se vás nechtěl nějak dotknout nebo Vás urazit - narážel jsem zejména na to, že se prezentujete jako "starý a zkušený ajťák" ale následně se pozastavujete nad situací, kdy chcete po nadnárodním koncernu a brutálním molochu řešit pružně nestandartní situaci - je přece zřejmé, co bude následovat a jak to bude probíhat. Člověk, který bude používat jejich zařízení se to takové situace nikdy nedostane. A zkušený technik zase musí předpokládat a počítat s tím, že pokud půjde svou (pro korporaci nestandartní cestou), bude si muset vše zjistit a "obskákat" sám. Argumentovat tím, že "TMO technik říkal" je úplně stejné jako "operátor na help lince říkal". Všude jsou jen lidé, většinou jen proškolení na tu kterou část své práce, opravdu zkušených síťařů ze staré školy, kteří s tím reálně pracují a vše konfigurují a rozumí problematice od DSL, ATM až po IP je tam minimum a šance je dostat na telefon se limitně blíží nule.

Osobně se mi nejvíce osvědčil přístup (třeba v tomto případě, kdy vím přesně co chci a potřebuji technika s "tím správným" modemem) dělat ze sebe na infolince úplně blbého, brečet že nic nefunguje ať pošlou technika. Zkušenost mi říká, že čím více technických informací vybafnu na toho nebohého operátora infolinky a následně na řadu dalších na které mě přepojí, tím to jenom zkomplikuju a budu pořád vysvětlovat dokola totéž ;-) a v podstatě bez výsledku.

Zažil jsem zkušené techniky CETINU "ze staré školy" a zažil jsem obyčejnou "cvičenou opici" - jak říkáte - co přijel, nacvakl konektory, změřil a šmytec - prostě ho to tak naučili, tak to tak udělal - modem přepnutý do bridge a vytáčení MikroTikem pro něj byla španělská vesnice, velikost MTU nebo traceroute a podobné utility mu už neříkaly zhola nic - zjevně s tím v životě nikdy sám nepracoval.
ednatv
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marw69 9. 11. 2020 21:46

to co popisujete je stav jak by to melo fungovat, ale mam realnou zkuenost z prepinani ADSL an xDSL a bylo to peklo. O2 tvrdili jak je vse prepnute a chyba u nas na dratech a nakonec asi po 30 dnech urgovani zjistili, ze to prepli jen papirove, fyzicky tam bylo porad nastavene ADSL...
Marw69
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků