Zdravím
Možná to sem úplně nepatří, ale třeba někdo bude schopen poradit.
Aktuálně mám na domě wifi od místního poskytovatele, ale v důsledku výstavby předsunutého DSlamu pár metrů(tak 20) od domu jsem chtěl přejít na VDSL 250. Bohužel samotná telefonní přípojka přímo k domu byla zrušena, takže se musí vybudovat nová. To, že Cetin tu několikrát poslal techniky, kteří daný problém neuměli řešit, protože dělají něco jiného bych ještě přešel. Nyní již ke konkrétnímu problému. Sít je v celé ulici vedena přes stožáry ČEZu, nicméně Cetin (přesněji jejich externí firma, kterou zatím nebudu jmenovat) přišli s řešením, že by bylo lepší to vést od souseda přes jeho střehu vzduchem a ne přes stožár ČEZu, který je přímo před našim domem. Bohužel soused z naprosto logických důvodů nechce zřizovat žádné věcné břemeno, když ví, že všude v ulici to jde přes sloupy ČEZu.
Metronet nám aktuálně tvrdí, že ČEZ Cetinu zamítl zřízení věcného břemene na daném sloupu. To bude nicméně nesmysl, protože všude v ulici to je, navíc jsem před několika dny viděl auto dané externí firmy montovat kabely na stožár ČEZu o pár domů dál. Na Metronetu nám pouze poradili, at zkusíme sami kontaktovat CETIN s tím, ať nám řeknou důvod zamítnutí. Tam se ale s koncovým zákazníkem nechtějí vůbec bavit. Navíc v důsledku této poptávky změnili na mapě připojení údaje s tím, že pevný internet tu vůbec nelze zřídit, takže není možné udělat ani žádnou novou poptávku u jiného poskytovatele.
Osobně mám za to, že technik dané externí firmy vůbec o zřízení věcného břemene ČEZ nepožádal a prostě jen řekl, že to nejde, komunikace s ním byla velice pochybná a od začátku tvrdil, že to ČEZ prý vždy zamítne (což postrádá logiku).
Nemá někdo prosím nápad jak to řešit? Metronet s tím prý už nic neudělá, v Cetinu mi po telefonu řekli, že jediné co ví, je zamítnutí ze strany souseda a externí firma nekomunikuje a nová poptávka není možná.
Díky