Poda a testy přenosové rychlosti!

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod maňák 23. 4. 2005 12:28

A Vy pořád meleto to jedno samééé, tak už se nad tím pořádně zamyslete, že problém bude i u Vás...
maňák
Junior

Odeslat příspěvekod maňák 23. 4. 2005 12:33

Pan Cigánek má úplnou pravdu, probíral jsem to s kolegou co pracuje u Havla a ten potvrdil slova pana Cigánka...
maňák
Junior

Odeslat příspěvekod hlinik 23. 4. 2005 12:42

[quote="maňák"tA Vy pořád meleto to jedno samééé, tak už se nad tím pořádně zamyslete, že problém bude i u Vás...e/quote]

Lokalita Ostrava Hrabůvka,s tím pravopisem je co,vy ho po sobě kontrolujete?No...tak jsme sklouzli od tématu k diskusi o ničem!!
hlinik
Junior

Odeslat příspěvekod majkl (novy2) 23. 4. 2005 13:33

...tak znova...rekni mi prosimte znova co ti vadi? ..stezoval sis na rychlost prenosu, ne? ..to byla hlavni stiznost .. nebo se snad pletu?
..no a pokud ne, tak uz tady bylo vysvetleno proc je ta rychlost mensi - kvuli hlavicek packetu .. chapes to? .. mozna by se hodilo, kdyby sis sehnal nejaky jiny programek, ktery dokaze merit protekajici data celkove...sice o zadnem takovem nevim, ale pro zachytavani packetu pouzivam napr. Ethereal - s nim to urcite pujde nejak rozumne osefovat.. a pak teprve si stezuj na rychlost
..IMHO i kdyby to slo fakt tak pomaleji o tech par % ..tak to neni zas takova hruza
..ja sedim na 100Mb siti a taky nervu ze od souseda stahuju vetsinou pouze 11MB/s .. coz "je" nejakych 88Mb? a to proto ze kolem proudi hoodne dalsich dat ..navic i widle maji rezervovanou urcitou sirku pasma .. na to taky nezapomen... ufff to sem se nastval :-)

btw -pokus o odpoved ..xixi ..naka chybicka - Parse error: parse error, unexpected $ in /var/www/forum.zive.cz/public_html/includes/functions_post.php on line 276
majkl (novy2)
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hlinik 23. 4. 2005 15:34

majkl píše:...tak znova...rekni mi prosimte znova co ti vadi? ..stezoval sis na rychlost prenosu, ne? ..to byla hlavni stiznost .. nebo se snad pletu?
..no a pokud ne, tak uz tady bylo vysvetleno proc je ta rychlost mensi - kvuli hlavicek packetu .. chapes to? .. mozna by se hodilo, kdyby sis sehnal nejaky jiny programek, ktery dokaze merit protekajici data celkove...sice o zadnem takovem nevim, ale pro zachytavani packetu pouzivam napr. Ethereal - s nim to urcite pujde nejak rozumne osefovat.. a pak teprve si stezuj na rychlost
..IMHO i kdyby to slo fakt tak pomaleji o tech par % ..tak to neni zas takova hruza
..ja sedim na 100Mb siti a taky nervu ze od souseda stahuju vetsinou pouze 11MB/s .. coz "je" nejakych 88Mb? a to proto ze kolem proudi hoodne dalsich dat ..navic i widle maji rezervovanou urcitou sirku pasma .. na to taky nezapomen... ufff to sem se nastval :-)

btw -pokus o odpoved ..xixi ..naka chybicka - Parse error: parse error, unexpected $ in /var/www/forum.zive.cz/public_html/includes/functions_post.php on line 276


Jistě,beru,nervu se tady o rozdíl rychlosti ale o to jakým způsobem to Poda prezentuje koncovému uživateli,kdyby alespoň na jejich stránkách byla nějaká zmínka o tom že takový test je pouze informativní,mlčel bych jako ryba a "sklopil bych ocas".Jasně pan Cigánek mne náležitě instruoval o ztrátách Windows kolem 10%,ono to ale podle toho testu je někdy daleko víc,přičemž graf ukazuje neustále správně.Taktéž jsme zkoušeli tento test na Linuxu(Suse 9.2)a údaje byly obdobné,takže opravdu nechápu na čem jsem,nejsem odborník přes danou problematiku,mlčet však nemohu,mojí povinností je hájit zájmy svoje a nájemníků domu(chodí za mnou,Podě se osobně neozvou,ne každý je průbojné povahy a taky někomu je to jedno)Tohle už vážení konečně pochopte,poněvadž již nemám sil se jako jednotlivec hájit proti přesile.Poda se poslední dobou zlepšila to beru,taky beru že možná konkurence je ještě horší,nevím,pouze z doslechu,ovšem také nemohou popřít,alespoň v našem domě,že neměli problémy a že bylo třeba častých důrazných urgencí k nápravě,nicméně já být na místě Pody,poslal bych zde technika,ať prověří trasu od switche nahoře v domě,k jednotlivým účastníkům,problém může být třeba tam,nevím,toto by měli udělat automaticky,ne mi posílat statistiky s výpisy a čísly kterým stejně rozumím jen částečně.Ostatně nikoho z přítomných diskutujících tady neodsuzuju,každý má jistě svoji pravdu a právo vyjádřit svůj názor.Totéž tímto způsobem činím i já.Nelíbí se mi poznámky na téma co jsi dokázal ty,moje firma se zabývá již delší dobu servisem spotřební elektroniky a za své výsledky se myslím nemusíme stydět ani já ani mí společníci,na rozdíl od jiných.Věřím že můj spor s Podou vyřešíme a dotáhneme ke zdárnému konci,no taky sem se nervnul,toto je můj poslední příspěvek k diskusi,dále již jen pasivně,Zábranský.
hlinik
Junior

Odeslat příspěvekod fretka 23. 4. 2005 18:31

No vy ste mu to teda nandali,je to tady jak na staré poradně,všici vědí všechno,ale je to balada o průjmu,podstata tématu utekla kamsi pryč....obdivuji dotyčného že proti přesile,některých i rádoby chytráků má hlavu vzhůru a hájí svoje s hrdostí,což se nelíbí tady některým rýpalům a pochlebovačům,jen tak pane Cigánku a pane Martine,ruku na srdce,jste takoví svatoušci jak tady vystupujete,vaše Poda je vždy tak super?Znám min.6 lidí připojených přes vás a troufám si tvrdit že asi tak polovina z nich měla s vámi v minulosti problémy,budete li chtít,mohu jmenovat,alespoň jednoho s jeho souhlasem,pan Muri Lukáš,však jej dobře znáte,nejednou vás tam stavěl do pozoru,právem,myslím.Tady jste to zatím předvedli v plné parádě,chci doporučit Podu svému známému,ale ještě si to rozmyslím.ÚÚÚf hodně ste mně rozhněvali,dal bych někomu facku s chutí,radši vodcaď pryč,než comp poletí z okna.
fretka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luck 23. 4. 2005 19:02

Jo PODA, to je firma jak cyp. Internet mi vypadával, a po skoro měsících urgování jak telefonicky, tak e-mailem pomohla jedině osobní návštěva , však si pánové z Poda vzpomenou. Mimochodem, pokud budete jednat s obchodníkem p.Fryšavským pro domácí použití Homelink, tak s Vámi bude jednat určitě e-mailem, a to okolo 9hodiny večer. Se mnou to tak řešil. Nyní má Poda takovou perličku - viz. jejich stránky. Stáhnout si poštu přes den, tak to se mi málokdy zadaří. Jejich mail funguje jak cyp. Ještě, že jim jede to internetove rozhrani, jinak by měl cyp střelil.
Další perličkou byla objednávka služby. Jednání přes nějakou další společnost, perlička, naštěstí to bylo před 1 1/2rokem.
Teď vím, že v letošním roce se asi od nich odpojíme, bo poslední dobou služby nic moc.
Ještě jedna perlička na konec, a to, jak změnily nastavení pro příjmání emailů, myslím, že to bylo loni před Vánoci. Nic neposlali a pak říkali, že to je na jejich stránkách. Solidní firma by rozeslala alespoň e-mail.
Co se týče pravidelné údržby routeru,... tak to asi dělají vzdáleně, bo používají linux.
Pokud si chcete vybrat PODU, tak říkám NEEEE !!! A to říkám ze zkušeností s nimi a jednání s nimi. Pokud máte problémy, tak jedině osobně, jinak se ničeho nedomůžete !!!!!!!!!
Luck
Junior

Odeslat příspěvekod Martin M. 23. 4. 2005 19:08

Nakonec trocha statistiky pane Zábranský, byl jste zapojen cca před rokem /27.4.04/ celkový down time byl 89,6h což je 1.03% z toho delších než 30min bylo 51,4h což je něco kolem 0,6%.

Jinak jsme ale banda povalečů a nebýt Vás tak se válíme za peníze zákazníků.

Velice rádi se Vám budeme věnovat, není problém Vám doporučit SW, který Vám bude měřit skutečný objem přenesených dat. Ono filtrovat do grafu jen reálná data je technicky docela složité. Nehledě k tomu, že snad nikdo na světě takovou konektivitu neposkytuje.
Toto všechno bylo naprosto zbytečné, stačilo jen trochu poslouchat a mít lidštější/slušnější přístup.

Pěkný večer
Míchal Martin
Martin M.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Luck 23. 4. 2005 19:11

Dobrý den,

tak těch nespokojených zakázníků fy Poda je cca 30 o kterých vím já a budou do léta přecházet ke konkurenci !!! :P :P
Luck
Junior

Odeslat příspěvekod Luck 23. 4. 2005 19:25

No konečně jste se k tomu odhodlali. Místo, aby jste zvedli tu svoju řiť a zajeli tam a řekli, je to tak a tak. Tak jste mohli mít spokojeného zákazníka. Já sám už jsem odradil mých 20 známých, kteří rozhodovali o internetu Homelink a do firem od vaší firmy. A po datazech s nimi jsem zjistil, že udělali správně, že si Vás nezvolili. :P
Luck
Junior

Odeslat příspěvekod Martin M. 23. 4. 2005 19:32

Netvrdím, že vždy je vše v pořádku. Používáme techniku a ta má bohužel tu vlastnost, že se kazí. Navíc u bezdrátových zařízení do hry vstupuje rušení. Problémy se bohužel někdy musí řešit výstavbou nových tras. Toto je spojeno s povoleníma vlastníku domu, hledáním vhodných frekvencí ... Kdo ví o čem mluvím to pochopí.

Co se týká výše uvedeného pána, dodám jen, že problémy ztrátující trasy se řešily, přepojením a navíc zde proběhla i značná kompenzace /celé přípojné místo/ což Vám p. Muri zajisté potvrdí.
Martin M.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fretka 23. 4. 2005 19:37

Vikt@r píše:Myslím, že tohle téma se mělo jmenovat „pláč pana Zábranského“. Doposavad tady krom vzájemného osočování a dohadů byl k věci pouze příspěvek našeho pana ředitele.
Pokusím se v následujících řádcích zhruba vysvětlit, jakým způsobem naše firma řeší připojení klientů. Nebude zde zmiňovat technologii, ale spíš princip a funkci koncových zařízení.
Každý z našich klientů (týká se i domácích uživatelů) má totiž svůj datový kanál. Služby u klientů (veřejnou IP, rychlostní kanál, monitoring) obstarává router na linuxovém jádru.
Celý spor s našim klientem panem Zábranským spočívá v tom, že data zaznamenávaná našim routrem se liší s daty zaznamenanými klientovými windows a to o 3kbyt, tj. 24Kbit/s při nastaveném rychlostním kanále 350/200Kbit/s.
Tento rozdíl je způsoben, tím že windows nezapočítává do celkového přenosu dat velikost hlavičky jednotlivých přenesených paketů, přičemž pakety různých velikostí musí vždy obsahovat hlavičku stejné velikosti.
Další věcí zcela běžnou pro přenos protokolem TCP/IP je to, že pakety přicházejí s různou časovou prodlevou, jsou např.vyžádány 2x, tudíž se do celkového přenosu započítají, ale jsou už zpracovány až na klientově rozhraní.
Tyto aspekty způsobují, že se klientova data můžou lišit od našich skutečných záznamů cca o 10%. Hned druhou větou bych však chtěl zdůraznit, že do přenesených dat nezaznamenáváme na rozdíl třeba od ADSL provoz na linkové vrstvě. To by se potom mohl rozdíl hodnot naměřených klientem s našimi daty lišit až o 20%.
Co se týká zjišťování přenosové rychlosti, má klient možnost stáhnout si testovací soubor z našeho ftp, který mu potom výsledek zaznamená do grafu přenosů. Tento si má možnost klient kdykoli zkontrolovat.
V případě Pana Zábranského vypadá graf přenosů naprosto ukázkově, celý problém je v oněch 10% rozdílu mezi daty zaznamenány na našem routeru a dialogovým oknem windows, které má klient na monitoru při stahování.
Doufám, že tímto příspěvkem se celá debata posune někam jinam a skončíme tady s tím trapným dohadováním co kdo komu 
Viktor Cigánek
http://www.poda.czm/quote]


Oj,jakoby jsem tohle už někde viděl nebo přímo četl,nebylo to náhodou tady:http://www.svetsiti.cz/view.asp?rubrika=Tutorialy&temaID=1&clanekID=11 nebo jste takový borec že to máte z hlavy?Já být na Místě pana Zábranského,tak vás dopráskám bičem na ono místo,ten je na vás ještě moc měkký >:-[]
fretka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Martin M. 23. 4. 2005 19:46

Škoda, že nemáte odvahu se podepsat.
Opět jen anonymně házet špínu.
To o těch Vánocích bylo zavedení povinné autorizace na SMTP server. konkrétně 27.12.04. Důvody je nespíše zbytečné psát.
Naše společnost avizovala všechny klienty dostatečně předem přes fakturační e-mail a web. Nebylo v našich možnostoch obesílat všechny kdo používá náš mailserver jen přes SMTP, jestli pak víte proč???

Míchal
Martin M.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Martin M. 23. 4. 2005 20:04

hmm... fretka nahradil hlinika, bohužel se debata zvrhává ve flame. Rád Vám pane dotazy ohledně Vašich problémů zodpovím mailem/telefonicky, víte kam se obrátit.

Bohužel teď je lepší věnovat se jiným aktivitám.

Míchal
Martin M.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tc 23. 4. 2005 21:21

tak k tedle diskusi neni co dodat :) je to cim dal lepsi :)
Jinak na mereni sitoveho provozu pod vidlema staci DU-meter + udela vsechny statistiky
co se tyka serveru dsl.cz apod na mereni pripojeni je to vice nez vysmech, mam T3 a jednou to zmeri 2mbps, jindy 30mbps, podle toho jak je server vytizen
jinak nechapu v cem je problem, zakaznik (budi na me dojem naprosteho cholerika) neni spokojen at vypovi smlouvu. :)
tc
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků