E-maily odejdou, ale příjemci nedorazí

Freemaily, internetové služby a jiná témata

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Jouda.III 27. 2. 2020 19:12

Dobrý den, mám e-mailový účet u O2 xxx@telecom.cz
Pro odchozí poštu (smtp.iol.cz popř. smtp.o2isp.cz) tato doména nepoužívá zabezpečený port SSL 465, ale nezabezpečený port 25, který má můj poskytovatel 365internet pro cizí domény blokovaný. Poradili mi nastavení serveru odchozí pošty smtp.365internet.cz, kde port 25 funguje. Odchozí pošta se tváří jako odeslaná, zpráva se zobrazí v odeslané poště, ale nedorazí příjemci. Při nastavení jiného odchozího serveru, např. smtp.seznam.cz, autentizace jménem a heslem, SSL port 465 to hází chyby a zpráva se neodešle. Dělá to Outlook 2010 i Windows Live Mail na W7. Netuší někdo, v čem může být problém?
Jouda.III
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod soban 27. 2. 2020 19:31

Kdoví podle všeho kdekoliv jak to máme vědět.

1.) Musíš zjistit zda zprávu SMTP server od outloku převzal (pokud outlok nic nehlásí tak se asi odeslání zdařilo).
2.) Pak třeba zjistit zda smtp server kterému jsi mail předal ho předal smtp serveru příjemce. (Kouknout do logu toho smtp serveru - takže asi kontaktovat podporu toho smtp serveru.)
3.) Pokud smtp server příjemce poštu převzal tak kontaktovat jeho podporu proč ji nedoručil do schránky příjemce.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Jouda.III 27. 2. 2020 20:17

Já jen, jestli se s tím už někdo nesetkal. Providera jsem kontaktoval a problém popsal, předají to správci sítě. Taky si myslím, že se ty zprávy hromadí u nich na serveru
Jouda.III
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod soban 28. 2. 2020 07:47

Ještě co můžeš vyzkoušet:

1.) Jiný poštovní program s tím stejným odesílajícím smtp serverem zda nenapíše nějakou chybu.
2.) Odeslat mail přes nějaké www rozhraní tím zase otestuješ zda není chyba na tom prvním smtp serveru přes který posíláš poštu normálně.

Ale pokud jiným uživatelům chodí pošta OK tak zrada na tom tvém smtp přes který to odesíláš asi nebude.

Ono ty free servery jsou někdy na různých blacklistech a podpora žádná.

Kdysy jsem měl problém se seznamem a pořád házely chybu na mě a až když jsem dodal log z smtp serveru kde evidentně jejich smtp správu převzal a do schránky bez jakékoliv chyby nedorazila tak přestaly komunikovat.

Nato jsem si zařídil placený e-mail tehdá u active24 a dnes používám svůj na vlastní doméně takže když něco zmrvím můžu si nadávat akorát já.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Jouda.III 28. 2. 2020 13:22

Tak zrovna tohle až tak free mail není. Je to letitá záležitost a kdysi to bylo součástí služeb vytáčeného připojení.
Je otázka, kolik uživatelů poskytovatele 365internet používá e-mailovou schránku na doméně "telecom.cz
V podstatě podobný problém jsem řešil s tímto účtem už kdysi u jiného poskytovatele, když zrušil vlastní SMTP server, přes který chodila pošta ze všech účtů.
Jouda.III
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ilja2001 28. 2. 2020 14:28

K 365internet nevím, ale smtp.seznam.cz tuším neumožňuje odesílat maily pod cizí adresou, i když se nastaví autentizace účtem seznamu.
Druhým důvodem problému se zabezpečeným připojením přes smtp.seznam.cz bude nejspíše v jejich přechodu na bezpečnostní protokoly TLS 1.2 a 1.3, které Outlook 2010 ani Windows Live Mail nepodporují. Před měsícem jsem řešil obdobný problém s WLM. Viz. https://napoveda.seznam.cz/cz/email/chy ... ci-ssltls/
ilja2001
Junior

Odeslat příspěvekod Jouda.III 28. 2. 2020 14:50

Jo, to znám, to jsem řešil v pondělí. Protokoly TLS 1.2 mám do registru ručně zapsané, v tom problém není, e-maily z xxx@seznam.cz přes jejich smtp už odchází naprosto v pořádku. problém je pouze s xxx@telecom.cz
Jouda.III
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hunter21 28. 2. 2020 17:25

Niektorí prevádzkováteľia SMPT serverov filtrujú emaily na základe blacklistu a niektorí to rozšírili o zoznamy nepovolených slovíčok, ktoré sa nachádzajú v emailovej správe. Spojenie medzi servermi je šifrované ale samotná správa šifrovaná nieje, tudíž je možné do nej nahliadať a automatizovaným procesom skúmať.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod ilja2001 29. 2. 2020 11:05

Jouda.III píše:Jo, to znám, to jsem řešil v pondělí. Protokoly TLS 1.2 mám do registru ručně zapsané, v tom problém není, e-maily z xxx@seznam.cz přes jejich smtp už odchází naprosto v pořádku. problém je pouze s xxx@telecom.cz

Ten smtp.seznam.cz se Ti povedlo nastavit i pro Windows Live Mail? Máš nějaký postup? Mi to v něm stále hází chybu. V Outlooku to normálně funguje.
ilja2001
Junior

Odeslat příspěvekod Jouda.III 29. 2. 2020 12:38

Ano, smtp.seznam.cz SSL port 465 ve WLM 12 - e-mailové adresy ve tvaru xxx@seznam.cz na W7 i W7 64bit chodí v pohodě.

Je potřeba nainstalovat MicrosoftEasyFix51044.msi a potom ručně do registrů dopsat:

Pro protokol TLS 1.1
Umístění v registru: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders\SCHANNEL\Protocols\TLS 1.1\Client Název hodnoty DWORD: DisabledByDefault Hodnota DWORD: 0
Protokol TLS 1.2
Umístění v registru: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders\SCHANNEL\Protocols\TLS 1.2\Client Název hodnoty DWORD: DisabledByDefault Hodnota DWORD: 0
Jouda.III
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jouda.III 7. 3. 2020 10:49

Tak jsme kousek se smtp pokročili, můj poskytovatel internetového připojení 365internet.cz tvrdí, že pro doménu telecom.cz není korektní SPF záznam. Co se s tím dá dělat?
Jouda.III
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod soban 7. 3. 2020 17:15

Nic. (Lépe řečeno kontaktovat telecom.cz a žádat nápravu a ti asi neudělají nic. :-) )

Ono jde i to zda ten záznam existuje nebo ne, pokud neexistuje neměl by to být velký průser, ale pokud existuje a je blbě nastaven tak to průser být může.

petr@NT-Olomouc:~$ dig telecom.cz txt

; <<>> DiG 9.11.3-1ubuntu1.11-Ubuntu <<>> telecom.cz txt
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 40810
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 5

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096
;; QUESTION SECTION:
;telecom.cz. IN TXT

;; ANSWER SECTION:
telecom.cz. 1734 IN TXT "v=spf1 ip4:194.228.2.64/27 a:backmx.iol.cz -all"

;; AUTHORITY SECTION:
telecom.cz. 3534 IN NS ns2.tel.cz.
telecom.cz. 3534 IN NS dns.iol.cz.

;; ADDITIONAL SECTION:
dns.iol.cz. 826 IN A 194.228.2.61
dns.iol.cz. 3291 IN AAAA 2a00:1028:100:102::61
ns2.tel.cz. 3291 IN A 194.228.2.1
ns2.tel.cz. 3291 IN AAAA 2a00:1028:100:101::2

;; Query time: 7 msec
;; SERVER: 192.168.1.1#53(192.168.1.1)
;; WHEN: Sat Mar 07 16:08:07 CET 2020
;; MSG SIZE rcvd: 231


Pokud odesíláš email jako odesílatel něco@telecom.cz tak ho musíš odesílat pouze ze sítě 194.228.2.64/27 a nebo domény backmx.iol.cz

Čily odesílat maily přes smtp telekomu a pokud tě někdo blokuje smtp od telekomu tak požadovat aby to nedělal!

A teď koukám že smtp co jsi psal mají jiné IPv4 než v tom spf takže přes ty to odeslat taky nepůjde.

petr@NT-Olomouc:~$ dig smtp.iol.cz

; <<>> DiG 9.11.3-1ubuntu1.11-Ubuntu <<>> smtp.iol.cz
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24226
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096
;; QUESTION SECTION:
;smtp.iol.cz. IN A

;; ANSWER SECTION:
smtp.iol.cz. 6655 IN A 90.176.151.100

;; Query time: 1 msec
;; SERVER: 192.168.1.1#53(192.168.1.1)
;; WHEN: Sat Mar 07 16:21:49 CET 2020
;; MSG SIZE rcvd: 56

petr@NT-Olomouc:~$ dig smtp.O2isp.cz

; <<>> DiG 9.11.3-1ubuntu1.11-Ubuntu <<>> smtp.O2isp.cz
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 9437
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096
;; QUESTION SECTION:
;smtp.O2isp.cz. IN A

;; ANSWER SECTION:
smtp.o2isp.cz. 300 IN CNAME smtp.iol.cz.
smtp.iol.cz. 10800 IN A 90.176.151.100


;; Query time: 12 msec
;; SERVER: 192.168.1.1#53(192.168.1.1)
;; WHEN: Sat Mar 07 16:22:31 CET 2020
;; MSG SIZE rcvd: 92


Takže kontaktovat a bombardovat telekom a nebo si pořídit placený email někde jinde......

PS. Pokud mu ten mail potřebuješ poslat musíš skomolit část za zavináčem jako odesílatel (pak mu na mail nepůjde odpovědět) a skutečný mail uvést někde do podpisu aby odpovídal kliknutím na něj.
Pak by se to mělo doručit když se nenajde spf té skomolené domény.

PS2. Ale zase se může kontrolovat ta doména zda existuje atd.......

PS3. Prostě zařiď si mail jinde.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Jouda.III 7. 3. 2020 21:18

E mail samozřejmě mám i na jiné doméně. Je to spíš takový bonbónek k řešení. Problém je, že můj ISP má povolený port 25 pouze pro vlastní IP. Už jsem podobnou věc řešil zhruba před rokem s jiným ISP, ten po různých peripetiích port 25 pro smtp.iol.cz neblokuje (netuším, zda jen pro moji IP nebo celkově, to jsem dál nezkoumal)
Jouda.III
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod soban 7. 3. 2020 21:58

Jenže problém je že smtp.iol.cz má IPv4 90.176.151.100 a pokud to i tento smtp posílá na smtp příjemce tak ten skontroluje spf záznam a pokud jako odesílatel uvádíš user@telecom.cz tak příjemce skoukne spf záznam telecom.cz který je spf1 ip4:194.228.2.64/27 a:backmx.iol.cz -all takže protože ten mail nepřišel z adresy 194.228.2.64/27 a nebo z domény backmx.iol.cz a pravidlo je -all tak ho nepřijme.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Jouda.III 7. 3. 2020 22:05

Tak ani to zkomolení za zavináčem neprochází. Zkusím podporu O2. Ten e-mail na doméně telecom mám už od vytáčeného připojení.
Právě, že smtp.iol.cz hází chybu úplně, protože port 25 je zakázaný. Poradili mi použít jejich smtp.365internet.cz, kde je port 25 povolený, zpráva odejde, ale příjemci nedorazí

Pokud je nekorektní SPF záznam, kdo by ho měl opravit? ISP 365internet.cz, nebo majitel domény telecom.cz?
Jouda.III
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků