Pokud hledáte graf. karty na Heurece, zajímalo by mne, co si myslíte o tomto problému, přikládám mou korespondenci se zástupcem Heureky:
můj dotaz:
Zajímalo by mne, proč Heureka neustále nabízí nedostupné zboží v obchodě CZC. Týká se to zejména celé řady různých grafických karet, které jsou dle Heureky dostupné jen v tomto obchodě, ovšem po kliknutí na link je skladem 0 kusů daného zboží. Jde o pouhou reklamu na tuto firmu? Pro zákazníka to znamená zbytečné zdržování.
Příkladem je kategorie grafické karty a řazení od nejoblíbenějších https://graficke-karty.heureka.cz/ . Heureka vyhledá mnoho karet na CZC, které ale nejsou v obchodě dostupné. To samé platí, když se vyhledávají herní grafické karty, například veškerá produkce karet řady NVIDIA RTX GeForce, a totéž se týká i firmy AMD.
odpověď z Heureky:
Zobrazování nabídek na Heurece je plně automatizované na základě dat, které od e-shopů dostáváme. V tomto případě jsem žádné pochybení nezjistil, e-shop u produktů na Heurece nikde neuvádí, že jsou skladem - zobrazuje se u nich informace, že informace o skladové dostupnosti je k dispozici v e-shopu na vyžádání. Je ale možné, že to může uživatel Heureky přehlédnout, protože se to zobrazuje pouze na detailu produktu, nikoli ve výpisu produktů v kategorii. Je tedy nutné buď jít do detailu produktu, nebo se prokliknout do e-shopu.
Stanislav Rulc
Specialista péče pro VIP klienty
má odpověď:
Z formálního hlediska to může být v pořádku, jako zákazník ale vidím, že to není praktické a popírá to smysl, proč Heureku požívám. Pokud by se jednalo o výjimečnou položku, nebyl by to problém, ale nedostupné jsou prakticky všechny oblíbené grafické karty, a to dlouhodobě (týdny a měsíce).
Zákazník tak musí opakovaně rozklikávat jednotlivé položky, kterých jsou desítky, zjišťovat, že jsou nedostupné, a nakonec přestane toto vyhledávání používat - Heureka přece slouží především k tomu, aby si člověk zboží nejen vybral, ale i zakoupil.
Mimochodem, tyto karty jsou trvale nedostupné i v jiných obchodech, ale Heureka ukazuje jen CZC, takže celá kategorie oblíbené grafické karty působí jako reklama této firmy, která je umocněna tím, že je nutnost prokliku do detailu nebo e-shopu.
Problém je ale především v dlouhodobé nedostupnosti části grafických karet na světovém trhu. Některé grafické karty, například kancelářské, ovšem stále dostupné jsou, a myslím si, že by ve vyhledávání mělo být upřednostňováno zboží, které si zákazník může pořídit.
...a již žádná reakce