Pozor na nové praktiky e-shopů!

Freemaily, internetové služby a jiná témata

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod ungos 17. 8. 2006 18:27

Nejdříve jsem to viděl v Softcomu, teď už i Cybex. Konkurenční boj a snaha o nejnižší cenu nutí i dříve dobré e-shopy k úhybným manévrům.
Pokud si totiž zboží odeberete osobně přímo v "prodejně" (já bych to nazval spíše výdejna), je vaše objednávka brána jako nezávazná a k uzavření smlouvy dochází až v prodejně. Z toho vyplývá nemilá skutečnost - nelze uplatnit vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů.
Dalo by se to možná klasifikovat jako obcházení zákona 367/2000Sb., ale já jsem pro smluvní volnost a pokud si to takto prodejce přeje...
Když už jsme u Cybexu, pak platí podle jejich obchodních podmínek při osobním odběru povinnost kupujícího ověřit si obsah dodávky. Vím jak to v praxi chodí a proto si nedovedu dost dobře představit, jak si to každý kontroluje. Dnes jsem tam strávil ve frontě 40minut a to nikdo obsah nekontroloval.

Na závěr malé zamyšlení - co vlastně tímto e-shopy sledují?

Prvotně asi byl osobní odběr dobrý nápad pro snížení výsledné ceny - ušetří se na balném, dopravě a dobírce. Nyní však při osobním odběru (Brno) pravidelně čekám ve frontě a navíc ztrácím právo na vrácení zboží bez udání důvodu. To bych tedy kromě kontroly dodávky mohl navíc požadovat i předvedení zboží jako v řádném "kamenném obchodě". Tím by se však už jakákoliv výhoda e-shopu již téměř vymazala.

Můj závěr: čtěte pečlivě obchodní podmínky e-shopů a zboží si když tak nechte poslat spíše na dobírku.
ungos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Wikan 17. 8. 2006 18:39

Cemu se divis? To ze pri osobnim odberu nejde vracet zbozi tu spousta lidi (vcetne me) tvrdi v podstate od zacatku. To vazne neni nic novyho.
Ta lhuta pro vraceni je kvuli tomu, ze clovek si nema moznost to zbozi osahat a overit. U osobniho prevzeti tu moznost ma, tak nevim proc by mel mit jeste moznost to vracet.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kukin 17. 8. 2006 18:42

No konkrétně na cybexu je skoro vždy fronta, nikdo tam nic nekontroluje...
Po nás potopa.

na doma: foobar2000 + Carat RUBY2 / NAD C545BEE + C352BEE + KEF iQ30 + Audio-Technica ATH-A900X
do práce: HRT microStreamer + Audio-Technica ATH-A500X
kukin
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod james11 17. 8. 2006 18:51

no to je zajímavé...
Nikdy neříkej to nejde... :-)
james11
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Czulibrk 17. 8. 2006 18:59

Na predvedeni vyrobku mam snad automaticky pravo, ne ?

Jinak co si napsal, je uplne bezna praxe, s kterou jsem se smiril uz davno a nevidim na ni nic zvlastniho nebo bombastickeho ...
Olé!
Czulibrk
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Oops! 17. 8. 2006 19:09

jj je to zcela běžné a funguje to tak u každého e-shopu s osobním odběrem. To, že si to nepřekontroluješ je jen tvoje chyba. Ale já to taky nekotroluju...třeba když nakupuju v Alfě, kde čekáš ve frontě půl hodiny a za tebou fronta snad až na ulici, tak popadnu zakoupené zboží a utíkám :).
Oops!
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lucky-x 17. 8. 2006 20:47

jj... mají to tak všichni a připadne mi to logické
Beyerdynamic DT 990, Audinst HUD mx1, wasapi, foobar2000

Sám Chaplin se inkognito účastnil soutěže o svého nejlepšího dvojníka a skončil až třetí.
Lucky-x
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 17. 8. 2006 20:49

zákon hovoří jinak.. Stěžejní je způsob uzavření smlouvy, což je okamžik odeslání objednávky a její potvrzení prodejcem...
iwigirl
VIP uživatelka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wikan 17. 8. 2006 20:55

iwigirl: to je prinejmensim sporne.

spotrebitel.cz

Okamžik uzavření smlouvy je rozhodující i pro to, zda na smlouvu může být nahlíženo jako na smlouvu uzavřenou pomocí prostředků komunikace na dálku a zda se na ni tedy vztahuje níže popisovaná právní regulace.
Příklad: Pokud dojde k objednávce zboží v internetovém obchodě, přičemž zákazník si zboží osobně vyzvedne v provozovně prodávajícího, je smlouva uzavřena distančním způsobem pouze tehdy, jestliže k jejímu uzavření došlo již doručením objednávky prodávajícímu. Pokud by ale objednávka měla jakousi nezávaznou povahu a k uzavření smlouvy by došlo v provozovně poskytovatele služby teprve převzetím zboží, šlo by o běžný prodej zboží v obchodě.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wojta 17. 8. 2006 21:23

Čili, pokud bych platil předem, třeba převodem s tím, že si to vyzvednu na prodejně, tak už na těch 14 dní právo mám, protože jsem už smlouvu uzavřel mimo prodejnu.
wojta
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ungos 17. 8. 2006 21:36

ano, to je typický případ, který už neřeší ani zákon, ani není ošetřen v obchodních podmínkách. Logika říká, že pokud jsem zaplatil dopředu a obchod přijal peníze, smlouva je závazná. Pak si to přijdu osobně vyzvednout, druhý den to chci vrátit a oni mi budou tvrdit, že to byla z jejich strany "nezávazná nabídka".
ungos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lives 17. 8. 2006 22:17

Treba v prodejne mall.cz jsem nedavno zbozi po osobnim odberu bez problemu vratil. Je to o pristupu obchodu a pokud je to zbozi, ktere je potreba zkouset - v mem pripade handsfree, ktere mi nesedelo na uchu, rozmyslel bych si kde ho koupim.
lives
Junior

Odeslat příspěvekod Johny[CZ] 18. 8. 2006 08:50

@ lives: No, když potřebuješ něco zkoušet, tak je skoro lepší si to obědnat přes net:-).

Jinak já myslel že jde o způsob převzetí zboží, tak ono jde o způsob uzavření smlouvy?
Johny[CZ]
Junior
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků