Herní PC bez grafiky/40 000 Kč limit

Rady a tipy pro výběr počítačové sestavy (konfigurace, nekompatibilita)

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Pravidla sekce PC sestavy: viewtopic.php?t=1132453
FAQ sekce PC sestavy: viewtopic.php?t=1131824
Doporučené sestavy: viewtopic.php?t=1131316&all=1

!!! Čtěte, než se zeptáte !!! Respektujte, nebo budou vaše vlákna zamykána !!!

Odeslat příspěvekod Breakfast 26. 6. 2020 12:53

Zdravím,

rád bych poprosil o pomoc erudované jedince s výběrem vhodných komponent pro své nové PC.

Cílem je postavit co nejvýkonnější, spolehlivé a co nejtišší herní PC bez grafiky, do limitu 40 000 Kč (grafiku s monitorem pořídím později, ale rád bych hrál v rozlišení 5120 × 1440). Vodní chlazení není preferováno, operační systém není třeba řešit, zdroj a perfierie také ne, taktovat určitě nebudu.

Moje představa je níže. Určitě se ale nechám velmi rád poučit a doporučit si případně jiné komponenty, pokud dávají větší smysl - opravdu nejsem odborník a léta už detailně novinky nesleduju :-) .

CPU: Intel Core i7-10700K
(jde mi o herní PC, proto Intel)
CHLADIČ CPU: NOCTUA NH-D15
(netuším jak si dnes Noctua stojí v porovnání s konkurencí, ale mám jí zarytou z historie jako tu nejúčinnější a nejtišší)
DESKA: ?
(Zde absolutně nevím jaký model vybrat. Nepreferuji žádné diody a blikátka, pouze spolehlivou desku, výkonnou a co nejmodernější do 5 000 Kč)
PAMĚTI: HyperX 32GB KIT 3200MHz DDR4 CL16 Predator
(případně jiné, lepší, pokud to dává smysl?)
SSD na systém a hry: Samsung 970 EVO 1TB M.2
(slyšel jsem dobré reference na tento model z hlediska spolehlivosti a rychlosti, co byste řekli vy?)
HDD filmy a zbytek her: WD Gold 4TB
(nemám dobrou zkušenost s Barracudami, které vždy odešly po 3 letech, jak jsou na tom ted ale nevím. Požadavek kažp. je, aby měl disk přes 7000 otáček a 4TB)
ZDROJ: neřeším, použiju stávající Enermax Revolution 900W
(předpokládám, že bude bohatě stačit)