seagate - vratenie disku

Pevné disky, CD, DVD a BR mechaniky, USB flashdisky, paměťové karty a další

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod phoenix 19. 1. 2009 00:46

zdravim ludia,
mam doma jeden pokazeny seagate HDD a planujem ho poslat vyrobcovi na vymenu.
maju tam vsak dost prisne podmienky balenia, treba to zabalit bud v elektrostatickom obale alebo v nejakom SeaShell kontaineri a potom este do hrubej peny, atd...
tak sa chcem spytat, ci nemate niekto s tymto postupom reklamacie a s naslednym balenim nejake skusenosti, lebo som z toho dost bezradny.
taktiez by potesili nejake tipy, kde by sa dali vyssieuvedene baliace materialy kupit:)))
dik moc ;-)
phoenix
Junior

Odeslat příspěvekod bass 19. 1. 2009 08:54

zabal to normalne do peny nahrubo. krabica nech je natesno aby nelitala ani ta pena s diskom a na krabicu nezabudni napisat velkym a hrubym "pozor krehke"
Asus Rampage II Extreme
6GB KINGSTON HX@1925 Mhz
Core i7 920@4,2GHz-NoctuaNH-U12P
Sapphire HD 5850 1GB@900/1250
Asus Xonar D2
2x320WDC WD3202ABYS-RAID0
Logitech Z-2300
CORSAIR TX650W
Thermaltake Armor
HP-LP 2475w 24LCD Wide
X-25m(34nm)SSD 80GB intel
bass
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 1. 2009 09:12

kdes to kupoval? nemaji kamennou pobocku? jinak si jeste napis do popisu, ze chces NOVY diks, seagate dost radi " opravuji " disky......
anonymni

Odeslat příspěvekod dev_null 19. 1. 2009 09:14

Co ja viem, v dnesnej dobe zasielat reklamovany disk az vyrobcovi ... Porataj si, co ta bude stat postovne + nervy so spravnym zabalenim :D a pozri sa, co momentalne stoji novy disk porovnatelnych parametrov. Oplati sa to ? Samozrejme to nemusi platit, ak sa jedna o nejaky vykonny disk, alebo to ide na firemne naklady :D .
A preco vobec zasielas disk vyrobcovi ? Ty by si mal predsa komunikovat iba s predajcom. Ak predajca tvrdi, ze ty mas zaslat disk vyrobcovi, tak ta pravdepodobne oje ...
dev_null
Junior

Odeslat příspěvekod šarik 19. 1. 2009 09:28

To bude ta 5 let záruka. 3 roky u prodejce a další dva roky u výrobce. Pokud jsi domácí uživatel a je to obyčejný disk, tak se ti opravdu nevyplatí balení, poštovné. No a pak aby ti výrobce ještě tu záruku taky uznal.
Tato akce by mohla mít smysl, pokud je to disk už nevyráběné kapacity a výrobce ti poslal nový a větší. Ale zas na drudé straně vezmi v úvahu, že výrobce přesně zjistí proč ten disk chcípl a úspěšnost reklamace může být podstatně nižší než v obchodě.
Blbý můžeš být, ale musíš si umět poradit...
šarik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wojta 19. 1. 2009 09:30

Pokud vypršela zákonná záruka 2 roky (u seagate disku je to prodlouženo na 3 roky, i když nevím co se na to prodloužení vztahuje) tak může už jen poslat k výrobci (do 5 let), on pak pošle opravený nebo nový disk.
Posílal jsem kdysi disky dva. Zvláště u PATA disků by se ti to mohlo vyplatit, protože jdou prudce nahoru, protože se přestávají vyrábět. Sice existují redukce ale třeba do USB boxu už tu redukci nenarvu a mám zrovna jen PATA USB box.
Nejvýhodněji mě to přišlo do sběrného místa v Polsku, poštovné necelých 200Kč.
C:\>ver
MS-DOS Version 5.00
wojta
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kejki3 19. 1. 2009 10:39

Taky je mi divné, proč to má být zabalené pro námořní přepravu do Polska. Ten antistatický sáček se sežene u stavitelů počítačů, z nového disku.
kejki3
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod libig78 16. 3. 2010 13:35

Zdravim,

prave jsem objevil, ze HD Tune hlasi SMART chyby na ST980815A (Seagate Momentus 5400.3):

Kód: Vybrat vše
(07) Seek Error Rate            75       60       30       31896674   Failed   
(BE) (unknown attribute)        56       37       45       791150636  Failed


SeaTools zase:

Kód: Vybrat vše
Short DST - FAIL 16.3.2010 12:58:45
Long DST - FAIL 16.3.2010 13:00:18
Long Generic - FAIL 16.3.2010 13:05:47
SMART - Pass 16.3.2010 12:57:44


Tak me mate ten SMART v SeaTools, ale na reklamaci to kazdopadne je (2,5 roku stary). Takze zkusim nejdriv prodejce v ramci 3-lete zaruky, nebo myslite, ze bude lepsi to poslat primo Seagatu v ramci jeoh 5-lete zaruky?
libig78
Junior

Odeslat příspěvekod zivan 16. 3. 2010 13:40

Pokud mas doklad, na kterem je zaruka 3 roky, tak bez reklamovat k prodejci.
Lenovo Moto G5 Plus, Lenovo Thinkpad X220 (12,5" IPS, i5-2410M, 16GB RAM, 500GB mSata Samsung 850 EVO + 1TB Samsung HDD) + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Junior

Odeslat příspěvekod libig78 12. 5. 2010 10:10

Disk vyreklamovan, poslan novy ekvivalent WD Scorpio Blue, 2,5, IDE, 8MB - 80GB. Takze u Czechcomputer vse probehlo v poradku, 30. den byla reklamace uzavrena.
libig78
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků