reklamace desky Mironet

Vše o základních deskách

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod lama 123 14. 1. 2015 19:44

Zdravím
Chtěl bych znát váš názor případně zkušenosti (i s jinými e-shopy) ohledně reklamace základní desky.

1) koupil jsem komponenty pro stavbu PC, CPU AMD Athlon x4 860K k tomu desku od Gigabyte, celé PC jsem složil, ale ouha nenaběhlo ani do BIOSu. Na základě zkoušení komponent jsem vydedukoval že závada je buď v CPU nebo v desce. Proběhlo první kolo reklamací. Nejdříve mi vyměnili desku rovnou kus za kus, PC stále nic, tudíž jsem tam donesl CPU na kterém mi uznali závadu a vrátili peníze.

2) O cca měsíc později jsem znovu zakoupil identické CPU počítač opět složil a mám stejný problém. Tudíž jsem začal pátrat a hledat problém jinde a zjistil že muže být problém s revizí biosu. Tak jsem psal do Mironetu že mám tento problém že už proběhli reklamace, ale že to nejspíš tedy bude tímto. Odpověď byla že za poplatek 600Kč mi bios aktualizují, což je skoro polovina ceny desky. To se mi opravdu nelíbí.

3) Po několika emailech a telefonátu mi byla nabídnuta možnost desku vrátit a vyměnit za jinou. To byl podle mě vstřícný krok a chtěl jsem souhlasit, byli mi poslány návrhy s tím že navrhované desky by potřebovali aktualizovat BIOS také, čímž jsme v kolečku kdy já bych desku koupil a znovu bych ještě platil za aktualizaci. Zároveň mi byla nabídnuta sleva na flash 300Kč.

4) Nyní jsem v patové situaci kdy oni mi nezaručí že mi to bude fungovat a když ne tak bych jim měl platit. Poslední informace od nich byla že záruku poskytují na jimi sestavená PC, a ne na funkčnost komponent z důvodu nekompatibility.

5) Jenže to by znamenalo že vzhledem k tomu že v parametrech nemají napsanou revizi biosu a dle jejich vyjádření (a to chápu) nemužou kontrolovat u každé desky revizi biosu. Mi vlastně nikdy nemužou zaručit funkčnost celku.

Tudíž je pro mě revize biosu jeden z duležitých parametrů které ovlivňují to jestli produkt koupím a oni ho nezveřejňují. Což tedy znamená že ho zatajují a podle všeho by to mělo být napadnutelné u ČOI (možná se pletu a máte jiný názor proto se ptám.

A na závěr jiný případ před několika lety se mi stal podobný problém a jiný obchod mi vzal desku na reklamaci uznal jí načeš aktualizoval bios a vrátil jako opravenou (zdarma v rámci záruky)

Proto prosím vaše názory na toto jednání, případně i jiné zkušenosti.
NTB: ThinkPad X201
PC: Cooler Master Stacker nVidia edition, Intel Xeon E5506 @3.6, 12Gb ram, Geforce 660+24"FHD+ G400s + G15
TEL: SG S6 + Razr V3i
Vozítko: Rapid Spaceback 1.2 Tsi
lama 123
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milanr1 14. 1. 2015 20:23

Omyl:
lama 123 píše: nikdy nemužou zaručit funkčnost celku

Odpověděl sis sám, že to není pravda:
lama 123 píše: záruku poskytují na jimi sestavená PC

=> na celek, ne na vzájemnou kompatibilitu Tebou vybraných komponentů.
Kde jsi spáchal fatální chybu?
Nezeptal ses odborníků v sekci
forum-932/PC-sestavy.html
před nákupem, ne až s křížkem po funuse! :-/
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vanamond 14. 1. 2015 20:25

Tohle je důvod, proč firmy prodávají počítač jako komplet a pak také za komplet ručí. Vy jste si koupil řadu komponent a tak oni ručí za komponenty a ne za to, že dohromady fungují. Vy jste ušetřil, tak ale přebíráte starosti o kompatibilitu apod. Tak to je a má to technické důvody. Ono totiž složit funkční PC , které bude dobře a bez potíží funkční vyžaduje zkušenosti a znalosti - no a co si myslíte, že právě získáváte ? Holt zkušenosti něco stojí. Občas dost.
Co se týče Vašeho uvažování o upgrade BIOSu, tak to je dnes ale jednoduchá věc, prostě ten upgrade udělejte. Pokud pro to nemáte prostředky ( jiný čip a pod. ) tak jste právě pochopil, proč za to chtějí peníze - protože to vyžaduje čas a nějaké vybavení.
Mimochodem jste právě odhalil také tu věc, že jak v počítačích došlo k výraznému snížení marží a cen - vynucenému zákazníky -, tak ale obchod, který prodává komponenty levně je sice "fajn a cool" ale současně, pokud má na mainboardu za 2000.- Kč 5 procent tak na něm má stovku a do toho se půlhodinový zásah technika nevejde a nevejde a nevejde. Prodělávat nikdo nechce, takže zákaznící mají smolíka. Dostávají to, co chtějí za ceny, jaké jen jdou, ovšem "lepší služby" se do toho už prostě nevejdou. To není nic zlého nebo ve zlém, prostě to tak je, protože takový je svět a realita. Bohužel.
Prostě za ten upgrade biosu zaplaťte a bude to.
Trust in God and keep your powder dry !
vanamond
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Osral 14. 1. 2015 20:27

Proto je taky dobré nic nereklamovat a vrátit ve 14 dnech a objednat znovu, to se mě stalo u pamětí když jsem je u tsbohemie objednal a vždycky donesl na prodejnu a vzal zpět peníze a když jsem to udělal během 20 dnů 6 krát tak se mě prodavač ptal proč že oni tratí na poštovném a já mu řekl že tratí ale díky tomu že paměti nejsou kompatibilní a až ten problém vyřeší tak už od smlouvy odstupovat nebudu.
Osral
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lama 123 14. 1. 2015 20:27

To: Milanr1
Bez urážky, ale na tebe jsem fakt čekal.
Deska i CPU je vzájemě kompatibilní od výrobce dle CPU support listu a oni mi nedávají možnost zjistit si revizi biosu.

Promiň ale s tebou většinou nesouhlasím neber to osobně jen se asi rozcházíme v názorech a nejspíše se neshodneme. Přijde mi že ty se z každého snažíš udělat rovnou blbce. Sorry

Takže v tom případě jde o to že běžný smrtelník vlastně nemá šanci složit funkční PC. A je to loterie.

Ne nemám jiné CPU
NTB: ThinkPad X201
PC: Cooler Master Stacker nVidia edition, Intel Xeon E5506 @3.6, 12Gb ram, Geforce 660+24"FHD+ G400s + G15
TEL: SG S6 + Razr V3i
Vozítko: Rapid Spaceback 1.2 Tsi
lama 123
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Python.p 14. 1. 2015 20:44

Osral píše:Proto je taky dobré nic nereklamovat a vrátit ve 14 dnech a objednat znovu, to se mě stalo u pamětí když jsem je u tsbohemie objednal a vždycky donesl na prodejnu a vzal zpět peníze a když jsem to udělal během 20 dnů 6 krát tak se mě prodavač ptal proč že oni tratí na poštovném a já mu řekl že tratí ale díky tomu že paměti nejsou kompatibilní a až ten problém vyřeší tak už od smlouvy odstupovat nebudu.


Cože co? To je ale tvůj boj! Prodejce jen prodává!
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lama 123 14. 1. 2015 20:46

no to je jiný extrém to bych neřešil.

Mě jde o to že PC jsem si vždy skládal sám a vždy OK i ty co jsem dával do rodiny. Ano ***** jsem kupu HW ale když to byla moje chyba tak jsem to uznal a neřešil. Ale tohle mi prostě přijde jiný v tom že já nemám možnost zjisti nijak ten jeden potřebný a podstatný údaj
NTB: ThinkPad X201
PC: Cooler Master Stacker nVidia edition, Intel Xeon E5506 @3.6, 12Gb ram, Geforce 660+24"FHD+ G400s + G15
TEL: SG S6 + Razr V3i
Vozítko: Rapid Spaceback 1.2 Tsi
lama 123
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Python.p 14. 1. 2015 20:49

... problém mezi klávesnicí a židlí.

//tak to vidím já
Python.p
Je to rebel!
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mople71 14. 1. 2015 20:56

Taky bych to tak viděl... ;)
Jak píše Milan, s křížkem po funuse. A proč se urážíš? :)

A btw. co přesně od nás chceš slyšet?
Administrátor fóra MobilMania.cz a moderátor fóra Živě.cz
Pokud neodpovím do dvou dní, připomeňte se.
mople71
Taťka moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Osral 14. 1. 2015 21:49

Python.p píše:
Osral píše:Proto je taky dobré nic nereklamovat a vrátit ve 14 dnech a objednat znovu, to se mě stalo u pamětí když jsem je u tsbohemie objednal a vždycky donesl na prodejnu a vzal zpět peníze a když jsem to udělal během 20 dnů 6 krát tak se mě prodavač ptal proč že oni tratí na poštovném a já mu řekl že tratí ale díky tomu že paměti nejsou kompatibilní a až ten problém vyřeší tak už od smlouvy odstupovat nebudu.


Cože co? To je ale tvůj boj! Prodejce jen prodává!

Ano, prodává a v mém případě i několikrát prodělal pokud není schopen zajistit aby vše fungovalo. Proto objednávám přes net a pokud nefunguje reklamace neřeším ale odstupuji od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu.
Osral
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vanamond 14. 1. 2015 22:01

lama 123 píše:no to je jiný extrém to bych neřešil.

Mě jde o to že PC jsem si vždy skládal sám a vždy OK i ty co jsem dával do rodiny. Ano ***** jsem kupu HW ale když to byla moje chyba tak jsem to uznal a neřešil. Ale tohle mi prostě přijde jiný v tom že já nemám možnost zjisti nijak ten jeden potřebný a podstatný údaj


Nojo, no, ale to bylo pár let dozadu, že ? Máte pravdu v tom, že tehdy to vcelku šlo a bylo to jednodušší. Dnes ale se mění revize CPU, pamětí a chipsetu každou chvíli, výrobci vypouštějí výrobky v stavu "betaverzí" do světa, protože musí díky tlaku konkurence no a holt nalezené chybky opravují za chodu. Všichni. Prodejní řetězce prodávají za ceny co nejnižší možné a údržba na poslední verze je holt na nakupujícím. Protože musí, ne že by chtěli, protože jsou z toho jen takovéto diskuse. Když z toho budou sestavovat komplet tak tu práci nainvestují a zakalkulují do ceny sestavy. Když to ušetříte, tak si to ale musíte holt řešit sám - ale to tu už bylo.

Ten údaj o BIOSu Vám nikdo soudný do nabídky nedá, protože bude mít od výrobce na skladě šest subverzí desky, každou s jiným BIOSem. A testovat každou jednotlivou není reálné, to by je mohli rovnou upgradeovat na poslední verze - ale stálo by to daleko víc a byli by nekonkurence schopní. Mimochodem - proč Vám to vadí u desky, a nevadí Vám to u firmware disků či SSD, firmware DVD mechanik, proč Vám to nevadí u aktualizací Windows ( a to, že jsou sakra objemy dat a času to dostat na úplně aktuální stav - a řadu ovladačů lze korektně nainstalovat jen s danou úrovní aktualizací ) a tak dál. Holt je to takový blbý svět, také by se mi líbilo, kdyby všechny komponenty byly kompatibilní, kdyby se nevyskytovaly hloupé a záludné programátorské chyby v systému, kdyby se nesypaly pevné disky a kdyby všichni plnili, co slíbí v reklamě.

P.S to Osral - no, ale to vracení bez udání důvodu je také taková malá česká špinavá věc, že ? A to bude dílo, až sem dojdou evropské zvyky, že vrácení musí mít důvod a Vy si budete drbat hlavu, že ty blbě objednané paměti zjevně chodí jak mají a bude třeba si je nechat a objednat ty správné :-)
Trust in God and keep your powder dry !
vanamond
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kapitan_marciano 14. 1. 2015 22:32

No a proto PC sestavy objednávám u CZC - zdarma to složí, dodají jako funkční celek a já už si tam pak předělám co a jak potřebuji. Pokud náhodou nějaký mnou požadovaný díl nevedou, není problém se dohodnout na zařazení do nabídky...
kapitan_marciano
Junior

Odeslat příspěvekod cabman 14. 1. 2015 23:16

Tak, já když nemám prostředky na možný upgrade biosu (běžné když přichází nová řada cpu) a nebo chut se s tim peklovat tak nechám pc zdarma v czc složit a je vyřízeno.

Jinak nechápu co tazatel vlastně chce. Jako nějaký zázrak? Bud at zaplatí a nebo si koupí novější typ desky která třeba půjde.

-- 14. 1. 2015 23:19 --

Osral píše:Proto je taky dobré nic nereklamovat a vrátit ve 14 dnech a objednat znovu, to se mě stalo u pamětí když jsem je u tsbohemie objednal a vždycky donesl na prodejnu a vzal zpět peníze a když jsem to udělal během 20 dnů 6 krát tak se mě prodavač ptal proč že oni tratí na poštovném a já mu řekl že tratí ale díky tomu že paměti nejsou kompatibilní a až ten problém vyřeší tak už od smlouvy odstupovat nebudu.
Jestli jsi objednával pořád dokola stejný typ tak seš osel. A jestli ti do desky nepasovalo šest různých druhů ta byla asi závada někde jinde a sež znovu osel že jsi ma to nepřišel.

Jo a prodejce aai těžko zavolá do číny že mu do obchodu chodí nějaký ošmerák a tak ad lro něj vyrobí lepší paměti.

-- 14. 1. 2015 23:25 --

lama 123 píše:Tudíž je pro mě revize biosu jeden z duležitých parametrů které ovlivňují to jestli produkt koupím a oni ho nezveřejňují. Což tedy znamená že ho zatajují a podle všeho by to mělo být napadnutelné u ČOI (možná se pletu a máte jiný názor proto se ptám.
No to asi těžko. Když něco neuvádíš tak to neznamená že to zatajuješ - spíš to neříkáš a nebo to nevíš. A pokud ti vadí že to prodejce neví tak nekupuj...
cabman
Junior

Odeslat příspěvekod lama 123 15. 1. 2015 08:14

Ok takže asi mám smůlu beru.

Novější typ desky bych rád koupil, ale ten mi nenabízí respektive bych stejně ten BIOS musel nechat aktualizovat.

Že nemužou řešit u všeho verzi biosu firmware atd. chápu, jenže v tomhle případě je to pro mě celkem zásadní věc.

řeším to z důvodu že jsem se s tím v minulosti setkal a jednání bylo uplně jiné, tudíž mě tohle překvapilo.

Nenechával jsem si to sestavovat z důvodu že velkou část HW mám doma kterou jsem do PC chtěl použít a rád si PC sestavím sám prostě je to moje hobby.

To že neposkytují záruku na kompatibilitu jsem chápal tak že jako když budu mimoň co koupí např CPU Intel a bude to cpát do desky na AMD, nebo že koupím DDR2 místo DDR3 a podobně. Evidentně jsem se zmýlil.
NTB: ThinkPad X201
PC: Cooler Master Stacker nVidia edition, Intel Xeon E5506 @3.6, 12Gb ram, Geforce 660+24"FHD+ G400s + G15
TEL: SG S6 + Razr V3i
Vozítko: Rapid Spaceback 1.2 Tsi
lama 123
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Oggi09 15. 1. 2015 08:15

cabman píše:Jestli jsi objednával pořád dokola stejný typ tak seš osel. A jestli ti do desky nepasovalo šest různých druhů ta byla asi závada někde jinde a sež znovu osel že jsi ma to nepřišel.
Tohle tady ale mělo zaznít už v druhém příspěvku :D
Oggi09
Junior
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků