Stránka 1 z 1

Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 12. 2010 16:58
od Hellslayer
Zdravím. Předem se omlouvám, zda tady podobné téma už je, kdyžtak tady může mod hodit link na topic a locknout to ;-)
Chtěl bych začít pracovat na 3D grafice, protože mě to vždy fascinovalo :) , ale nevím jaký soft by byl pro mě nejlepší... Chtěl bych i nějakou tu knihu na naučení, vím že je na netu x tutoriálů, ale lépe se mi učí z knihy, nevím proč :hm Přál bych si dostat se na VŠ a tam studovat počítačovou grafiku (VUT, Báňská), tak možná něco v čem se tam dělá grafika. Učenlivý jsem, času mám dost tak ani se celkem složitým programem by nebyl problém :)
Přemýšlel jsem o Cinema 4D +
Kód: Vybrat vše
http://levneucebnice.cz/cinema-4d-r10

nebo 3D studio max +
Kód: Vybrat vše
http://levneucebnice.cz/mistrovstvi-v-3ds-max

popř. Blender +
Kód: Vybrat vše
http://knihy.abz.cz/prodej/blender-naucte-se-3d-grafiku-1


Tak nevím... :hm Díky za všechny rady a názory :-]

EDIT: Samozřejmě nečekám, že budu hned modelovat rendery pro animáky, jde mi o postupné "dostávání" se pod kůži samotnému modelování, možná nějaké fyz. simulace ;-]

Re: Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 12. 2010 17:32
od johnnash
Nechci ti kazit radost, ale pocitacova grafika je dost siroky pojem. To co se uci na VS, ale z 99% nema nic spolecneho s modelovanim v nejakym softu(mozna tak jeden volitelnej predmet a to kdovi jestli).

Jinak co se tyka modelovani tak je to skoro jedno, mne treba prislo 3DS Max docela jednoduchy na ovladani ale je to o zvyku.Naucit se pracovat se zakladnima toolama je jedna vec, druha je neco vymodelovat :) To uz chce trochu toho grafickeho nadani a umu.

Rozhodne nepocitej s tim ze pokud mas na papir problem nakreslit domecek tak v 3D udelas Final Fantasy...

Re: Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 12. 2010 18:04
od Hellslayer
johnnash píše:Rozhodne nepocitej s tim ze pokud mas na papir problem nakreslit domecek tak v 3D udelas Final Fantasy...


Tak to mi je jasné :-)) Sháním hlavně něco, kde můžu postupovat krůček po krůčku a potom něco málo vymodelovat (fotbalový míč, tenisák :D ) Je mi jasné, že to nebudou týdny, ale spíš roky, ale je to něco čím bych se chtěl živit :-]

Re: Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 12. 2010 18:07
od USER47
V podstatě je jedno, jestli se chytneš třeba tý Cinemy nebo Maxu, oba programy umožňujou plusmínus totéž. Hodně se ale lišej v ovládacím rozhraní, a to je poměrně subjektivní věc. Být tebou, stáhnul bych si nějaký trial verze od obojího, našel si na youtube pár začátečnickejch tutorialů a v každým z programů si zkusil něco vymodelovat. Tak poznáš, co ti sedí víc. Mně vždycky přišla Cinema trochu uživatelsky přívětivější a logičtější.

Re: Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 1. 2011 10:05
od JirkaL.
Já třeba mohu doporučit Rihoceros, je v češtině, jsou k tomu tutoriály, pro studenty a pracovníky ve školství je velmi příznivá cena, skoro 1/7 komerčí a oproti této verzi má jen omezení v užití licence- nelze převést na další osobu, ale může být používána vlastníkem i po ukončení studia a při zakoupení upgrade na vyšší verzi za komerčí cenu (cena upgrade je cca 1/3 nové licence) i toto omezení padne, funkčně se tyto verze - studentská a komerční, neliší. Mimo to je k dispozici bezplatná zkušební verze, která má omezení na 25 uložení a nelze vkládat do schránky, jinak je plně funkční, časově neomezená a na odzkoušení a učení ideální. Vhledem k tomu, že program podporuje export a import všech hlavních formátů dat používaných ve strojírenství, dá se používat i ke konstrukci technických věcí. Dlouhou dobu jsme ho používali ve firmě jako alternativu za drahé specializované programy, které si firma v rozběhu nemohla dovolit a dodnes ho na některé věci používáme.

Re: Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 1. 2011 11:03
od pejay
Určitě se začni učit v 3DS Max, je to nejrozšířenější program a na internetu najdeš hromadu tutoriálů. K ostatním programům toho už tolik nenajdeš. Jinak co se týče knih, mrkni na aukro. Nemá cenu kupovat nový knihy když je můžeš mít za zlomek ceny. Je jedno pro jakou verzi 3DS Max knihu koupíš. Pokud se tím chceš živit tak s největší pravděpodobností pojedeš na 3DS maxu celý život ;-)

Re: Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 1. 2011 13:21
od kernel_panic [passed]
no a nebo se můžeš vyprdnout na všechny tyhlety vyjmenovaný epizodky v historii 3D a podívat se na jejího praotce, LightWave...

Re: Jaký soft pro začátečníka na 3D? +kniha

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 1. 2011 22:19
od -Bambulka-
Počítej však s tím, že většina super krásných výstupů je stejně upravena postprodukčně. Tak pokud to myslíš vážně budeš se asi chtě nechtě naučit v Adobe PS či Adobe After Efect. Programů je spousta, 3Ds Max, 4D cinema, praotec LightWave, Eyeon...Ale takový The best je Autodesk Maya (byl v něm třeba vytvářen Avatar) ale většinou to je pak v kombinaci s jiným SW. Hezká ukázka toho co jde ve 3D udělat je http://www.youtube.com/watch?v=VzFpg271sm8 Krátký film od Bruce Branita (Emy za speciální efekty ve star treku, nebo snímek 405) ten si vybral svůj dobře známý NewTek LightWave, eyeon fusion, adobe PS.. ale vše vyžaduje čas. Zvládnout 3Ds do dokonalosti jsou roky, natož pak třeba mayu. Druhá věc je rendering scén. To už je o hrubém výkonu a i nejvýkonnější pc rendrují dlouhé doby. Poměrně jednoduchá scéna (RD zasazen do terénu a pár stromečků) v nízkém rozlišení mě jen v Artlantis studio jela na 5 PC (a poměrně výkonné sestavy) cca 4 dny. A to trvala 3 minuty. Záleží na tom co chceš přesně dělat. Jak je tu řečeno, počítačová grafika je široký pojem. ;-) ale je krásná :-) Moje doporučení je 3Ds Max + Adobe PS