Stránka 1 z 1

Problém s domácí sítí

Odeslat příspěvekNapsal: 28. 1. 2018 12:29
od Halloran
Zdravím, snad svůj dotaz směřuji do správné sekce.

Mám desktopové PC a notebook, na obou běží Win10. PC je připojeno k routeru kabelem, notebook přes wifi. Vytvořil jsem domácí síť (překvapilo mě, jak user friendly se to přes Win10 jevilo) a nyní přes průzkumníka "vidím" oba počítače v síti. Když si je rozkliknu, vidím sdílené složky (takové ty základní jako "dokumenty, hudba"), ale z žádného počítače se mi nedaří získat přístup do těchto složek druhého počítače. Když na příslušnou složku kliknu, nestane se nic - složka se neotevře a neobjeví se ani žádná chybová zpráva.

Zkusil jsem na obou počítačích využít funkci "řešení potíží" - v případě desktopového PC byl nalezen problém s firewallem (základní windovsovký), ale po automatickém odstranění problém přetrvává.

Se sesíťováváním počítačů nemám vůbec žádné zkušenosti, takže problém může být úplně triviální...

Re: Problém s domácí sítí

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 1. 2018 18:20
od Milanr1
Okopíruj sem text hlášky ze Security logu z okamžiku pokusu o přístup z obou OS: cílového i zdrojového.
Btw:
Funkce "Home Group", zavedená v 6 . řadě WNT, je (nešťastné) řešení LAN pro začátečníky. :-/

Re: Problém s domácí sítí

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 2. 2018 12:37
od Halloran
Ok, rád ho sem dám. Ale jak ten log získám?

Re: Problém s domácí sítí

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 2. 2018 14:36
od Milanr1
Kód: Vybrat vše
eventvwr.msc

Windows -> Security

Re: Problém s domácí sítí

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 2. 2018 13:27
od Halloran
POČÍTAČ 1 - POČÍTAČ, ZE KTERÉHO JSEM SE ZKOUŠEL PŘIPOJIT NA DRUHÝ:


Bylo vyhodnoceno členství uživatele v místní skupině.

Předmět:
ID zabezpečení: DESKTOP-NRAOLV9\O
Název účtu: O
Doména účtu: DESKTOP-NRAOLV9
ID přihlášení: 0x42E7F

Uživatel:
ID zabezpečení: DESKTOP-NRAOLV9\O
Název účtu: O
Doména účtu: DESKTOP-NRAOLV9

Informace o procesu:
ID procesu: 0x18e0
Název procesu: C:\Windows\explorer.exe

Bylo vyhodnoceno členství uživatele v místní skupině.

Předmět:
ID zabezpečení: DESKTOP-NRAOLV9\O
Název účtu: O
Doména účtu: DESKTOP-NRAOLV9
ID přihlášení: 0x42E7F

Uživatel:
ID zabezpečení: DESKTOP-NRAOLV9\O
Název účtu: O
Doména účtu: DESKTOP-NRAOLV9

Informace o procesu:
ID procesu: 0x18e0
Název procesu: C:\Windows\explorer.exe

Bylo vyhodnoceno členství uživatele v místní skupině.

Předmět:
ID zabezpečení: DESKTOP-NRAOLV9\O
Název účtu: O
Doména účtu: DESKTOP-NRAOLV9
ID přihlášení: 0x42E7F

Uživatel:
ID zabezpečení: DESKTOP-NRAOLV9\O
Název účtu: O
Doména účtu: DESKTOP-NRAOLV9

Informace o procesu:
ID procesu: 0x18e0
Název procesu: C:\Windows\explorer.exe

-- 4. 2. 2018 13:31 --

POČÍTAČ 2 - POČÍTAČ, DO KTERÉHO JSEM SE SNAŽIL DOSTAT.
Kód: Vybrat vše
Účet byl úspěšně přihlášen.

Předmět:
   ID zabezpečení:      SYSTEM
   Název účtu:      DESKTOP-RLIJR1H$
   Doména účtu:      WORKGROUP
   ID přihlášení:      0x3E7

Informace o přihlášení:
   Typ přihlášení:      5
   Omezený režim správce:   -
   Virtuální účet:      Ne
   Token se zvýšeným oprávněním:      Ano

Úroveň zosobnění:      Zosobnění

Nové přihlášení:
   ID zabezpečení:      SYSTEM
   Název účtu:      SYSTEM
   Doména účtu:      NT AUTHORITY
   ID přihlášení:      0x3E7
   ID propojeného přihlášení:      0x0
   Název účtu v síti:   -
   Doména účtu v síti:   -
   GUID přihlášení:      {00000000-0000-0000-0000-000000000000}

Informace o procesu:
   ID procesu:      0x300
   Název procesu:      C:\Windows\System32\services.exe

Informace o síti:
   Název pracovní stanice:   -
   Adresa zdrojové sítě:   -
   Zdrojový port:      -

Podrobné informace o ověření:
   Proces přihlášení:      Advapi 
   Balíček ověření:   Negotiate
   Přenosové služby:   -
   Název balíčku (jenom NTLM):   -
   Délka klíče:      0

Tato událost je vygenerována po vytvoření relace přihlášení. Je generována v počítači, ke kterému byl získán přístup.

Pole předmětu označují účet v místním systému, který si vyžádal přihlášení. Obvykle se jedná o službu, například serverovou službu, nebo o místní proces, například Winlogon.exe nebo Services.exe.

Pole typu přihlášení označuje druh přihlášení, které proběhlo. Nejčastější typy jsou 2 (interaktivní) a 3 (síťové).

Pole Nové přihlášení označují účet, pro který bylo vytvořeno nové přihlášení, tj. přihlášený účet.

Pole Síť označují původ požadavku na vzdálené přihlášení. Název pracovní stanice není vždy k dispozici a v některých případech může být toto pole prázdné.

Pole úrovně zosobnění označuje rozsah, ve kterém může být proces v přihlašovací relaci zosobněn.

Pole s informacemi o ověření poskytují podrobné informace o tomto konkrétním požadavku na přihlášení.
   - GUID přihlášení je jednoznačný identifikátor, který je možné použít ke spojení této události s událostí KDC.
   - Přenosové služby označují pomocné služby, které se podílely na tomto požadavku na přihlášení.
   - Název balíčku označuje dílčí protokol z protokolů NTLM, který byl použit.
   - Délka klíče označuje délku generovaného klíče relace. Tato hodnota bude 0, pokud nebyl požadován žádný klíč relace.


Novému přihlášení byla přiřazena zvláštní oprávnění.

Předmět:
   ID zabezpečení:      SYSTEM
   Název účtu:      SYSTEM
   Doména účtu:      NT AUTHORITY
   ID přihlášení:      0x3E7

Oprávnění:      SeAssignPrimaryTokenPrivilege
         SeTcbPrivilege
         SeSecurityPrivilege
         SeTakeOwnershipPrivilege
         SeLoadDriverPrivilege
         SeBackupPrivilege
         SeRestorePrivilege
         SeDebugPrivilege
         SeAuditPrivilege
         SeSystemEnvironmentPrivilege
         SeImpersonatePrivilege
         SeDelegateSessionUserImpersonatePrivilege

Re: Problém s domácí sítí

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 2. 2018 09:12
od Milanr1
V logu není žádná chyba.
Halloran píše: Účet byl úspěšně přihlášen.

=> skupina funguje bezvadně => není co řešit.
Předpokládám, že nepoužíváš žádné účty s prázdným heslem.
Btw:
Pokud se nechceš zabývat skupinou, použij standardní sdílení a synchronizaci účtů/hesel.

Re: Problém s domácí sítí

Odeslat příspěvekNapsal: 5. 2. 2018 21:34
od milsimr
Pravoklik na složku, kterou chceš v rámci domácí skupiny sdílet > Vlastnosti > Sdílení > Rozšířené možnosti sdílení > zaškrtnout "Sdílet tuto šložku" + kliknout na tlačítko "Oprávnění" > klik na "Přidat" > zadat "Domácí skupina", popř. název účtu na druhém PC (musíš však upřesnit umístění) > Použít & OK >>> funguje?