Sledování provozu domácí sítě

Routery, AP, switche, huby, ethernet

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod al.ish 11. 3. 2021 18:06

Zdravím, měl bych následující dotaz. Jsem laik, takže doufám, že to vysvětlím tak, aby se to dalo pochopit.
Bydlím v rodinném době a na internet jsem připojen přes Vodafone LTE. Cesta signálu internetu je následující: LTE anténa na střeše - LTE modem - switcher - a teď buď přes síťové kabely do jednotlivých místností, nebo přes router a wifi (2x router).
A teď můj dotaz: Rád bych sledoval aktuální vytížení používání internetu na jednotlivých přístrojích (PC, telefony). Lze to nějak udělat? Abych věděl kdo je v danou chvíli na síť připojen a kolik z rychlosti připojení žere?
Díky
al.ish
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod soban 11. 3. 2021 18:18

ANO.

Na mikrotiku si nastvíš pravidla QoS pro každý PC a jednotlivým zařízením budeš přiřazovat stejné IP a pak ti klidně zobrazí v grafu vytížení:

"Daily" Graph (5 Minute Average)
"Weekly" Graph (30 Minute Average)
"Monthly" Graph (2 Hour Average)
"Yearly" Graph (1 Day Average)

Viz: Manual:Tools/Graphing

Samozřejmě mikrotik budeš muset vrazit mezi ten LTE modem a vlastní síť.....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod al.ish 11. 3. 2021 18:30

Aha, já napíšu, že jsem v tom laik a ty my napíšeš takovou radu :-D
Nezlob se, ale opravdu moc netuším o čem mluvíš. Trochu polopaticky by to nešlo?
al.ish
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod soban 11. 3. 2021 19:00

A co ti k tomu mám napsat?

Prostě musíš na to mít HW který to bude počítat, předpokládám že tvůj současný HW to neumí.

Takže si pořídíš router který to umí a ten vrazíš jako router mezi přípojku internetu a tvoji vlastní sítí.

Předpokládám že u LTE nebudou závratné rychlosti, takže tam by stačilo třeba toto: MikroTik RouterBOARD RB750Gr3