Problém s WDS

Routery, AP, switche, huby, ethernet

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod sunka_killer 22. 4. 2019 16:10

Dobrý den všem.
Už pár dní řeším problém s WDS přemostěním. Ať hledám, jak hledám, žádné video ani návod na internetu mi zatím nepomohl. Mám malý router od TP-LINKu TL-WR741ND, a chtěl bych jím prodloužit signál z velkého routeru (TP-LINK ARCHER MR200 s internetem od O2). Přes webové nastavení routeru si zapnu WDSko, nastavím tam hlavní router a jeho kanál, vyplním heslo, vypnu DHCP - všechno tak jak mi radí internet, ale internet mi to stejně nepropustí. Už opravdu nevím kde jinde mám hledat pomoc, tak píši sem. :mrgreen: :oops:
Děkuji za Vaše rady,
sunka_killer
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hunter21 22. 4. 2019 17:29

hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod sunka_killer 22. 4. 2019 17:56

Takže WDS musí být nastaveno na obou AP?
sunka_killer
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 23. 4. 2019 07:59

Ne, to by neměl být problém. U některých značek (např. Asus, Belkin) se musí/může v hlavním zařízení povolit, který WDS repeater se smí připojit (zadáním MAC-adresy). U TP-linků se ale tohle dělat nemusí.

Podle mého názoru by spíše mohl být problém v tom, že jsi sice na WR741 vypnul DHCP-server, ale už se nezmiňuješ o konfiguraci IP-adresy. Změnil jsi na TL-WR741ND adresu na takovou, aby nekolidovala s MR200? Pokud používá MR200 adresu 192.168.0.1, nastav na LAN WR741 adresu třeba 192.168.0.2.

Netuším, jestli je to tvůj případ: Další problém by mohl být v tom, že na MR200 používáš síť pro hosty. Ta je podle poznámky v návodu k MR200 s WDS nekompatibilní. Tedy je možné, že pokud chceš používat WDS, je nutné síť pro hosty vypnout.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sunka_killer 23. 4. 2019 16:46

IP adresy jsem zkontroloval, mělo by to sedět. Na archeru je 192.168.1.1, tak jsem dal 741 dal 192.168.1.2... pořád nic. Dokonce mi to i ukazuje, že WDS je aktivní, ale net tím pořád neteče. Jdu zkontrolovat tu síť pro hosty..
sunka_killer
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 23. 4. 2019 18:36

Restartoval jsi po té změně IP-adresy tu 741 (odpojil na chvíli od elektřiny)?
Restartoval jsi počítač?
Hoď sem výsledky:
ipconfig /all
ping 192.168.0.1
ping 8.8.8.8
ping seznam.cz

vše v době připojení přes 741.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků