Nezobrazuje Centrum akcí

Diskuze výhradně o operačním systému Windows 10

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod petrII 24. 8. 2019 20:21

Čaute,

před devíti dny mě W10 potěšily modrou obrazovkou že v počítači došlo k problému a je třeba jej restartovat. Proběhl restart a náběh jako obvykle. Nicméně jsem teď zjistil, že nefunguje např. " další nastavení napájení " - při kliknutí se nic neděje. Nemůžu se dostat do nastavení počítače ve vzhledu W7(nevím jak to popsat) a taky se mi nezobrazuje po pravé straně lišta " Centrum akcí " normálně se zobrazí podklad, ale bez položek.
Pokoušel jsem se přes nějaké opravné nástroje Microsoftu zjistit, jestli nechybí nějaké systémové soubory, ale vše je OK.
Je v tomto případě nějaké pomoc krom obnovení do továrního nastavení-reinstalace ?

Je to Lenovo Legion Y530, 8350H, GTX1050Ti

díky za všechny rady
petrII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Milanr1 27. 8. 2019 09:36

Neokopíroval jsi text BSOD z Admin logu.
Nesdělil jsi verzi a stav 3-P bezpečnostního systému (pokud je nainstalovaný).
Standardní postup:
UEFI -> komplexní test hw přes noc (trvá to mnoho hodin).
Nalezena chyba?
a/ ANO:
=> NB -> servis Lenovo;
b/ NE:
Kód: Vybrat vše
Eventvwr.msc

1) Prostudovat pečlivě Admin log.
2) Vyřešit nalezené chyby.
Pokud si s nějakou hláškou nevíš rady, okopíruj sem text (ne obrázek!)
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrII 27. 8. 2019 19:03

Nevím kde mám hledat "text BSOD z Admin logu", ale na BSOD jsem měl napsané :
Kód zastavení PAFE FAULT IN NONPAGED AREA - je to ono ?

Můžeš mi přiblížit 3-P bezpečnostní systém ? Norton security ?

Prošel jsem jsem BIOS, ale tuto položku ohledně testu HW jsem nenašel .
Je mi to dost hloupé, ale můžu tě požádat o podrobnější info k tvým otázkám ?

díky

-- 27. 8. 2019 20:06 --

Udělám HW test v aplikaci od Lenova.

-- 28. 8. 2019 05:26 --

Tak test HW hotov a bez chyby.
petrII
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Milanr1 28. 8. 2019 08:37

petrII píše: Lenovo Legion Y530
Prošel jsem jsem BIOS, ale tuto položku ohledně testu HW jsem nenašel .

Primitivní hw zřejmě nemá plně vybavený UEFI.
petrII píše:kde mám hledat "text BSOD z Admin logu"

Kompletní text BSOD se zapíše do Systémového potažmo Admin logu. Důležité je příslušné číslo.
petrII píše:PAFE FAULT IN NONPAGED AREA

Může to být způsobené napadením OS nekompatibilním rootkitem* nebo jen následek selhání nekorektního ovladače nebo služby.
Těsně před textem BSOD najdeš v Admin logu další info, podle kterého můžeš zjistit příčinu.
Pro začátek ověř, že je v UEFI*** i v OS povolený DEP pro veškerý sw.**
Zkontroluj ovladače:
Kód: Vybrat vše
devmgmt.msc

Musí být originální od výrobce, ne parodie od MS.
Po aktualizaci ovladačů spusť z Admin konzole cmd:
Kód: Vybrat vše
sfc /scannow

Výsledek?
---
* Kompatibilní rootkit, napsaný pro danou verzi OS, neobjevíš žádným způsobem, protože nezpůsobuje žádné chyby. Do standardního úložiště rootkitů na platformě Intel nemá přístup žádný bezpečnostní systém.
** V defaultní (= chybné) konfiguraci všech verzí OS WNT není povolený DEP pro sw. (Jedna z mnoha fatálních bezpečnostních chyb OS WNT.)
Dobře předinstalovaný OS od výrobce by to měl mít povolené.
*** Opravuji, moje chyba: CPU Intel Core i5-8300H je příliš primitivní, základní bezpečnostní funkci vPro nemá zabudovanou => v UEFI to nenajdeš.
Milan
Milanr1
Pokročilý
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků