Google Pay - neoprávněné transkace

Freemaily, internetové služby a jiná témata

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod martinkos89 8. 2. 2020 06:59

Ahoj,

rád bych se s vámi teď podělil o zkušenost a pořádal možná o radu, jak vzniklou situaci řešit. Někdo se mi "hacknul" na můj Google účet a objednal si 3 aplikace zhruba za 16 tis. Kč. (jedna 2799,99, druhá 5299,99 a třetí 7899,99). Sami asi chápete, že nejsem blázen a neobjednám si aplikace za takové částky. (nikdy jsem si žádne apky nekoupil)

O nesrovnalostech na mém kontě jsem se dozvěděl v pátek 31.01.2020, přibližně kolem 23 hodiny večer. Při pokusu o provedení internetové platby jsem si hned všiml podezřelých transakcí, které byly rezervovány na mém bankovním účtě. Jedná se o aplikace, které jsem nikdy neinstaloval, nepoužíval ani jinak vlastnil. Po úvodním šoku jsem zavolal do své banky a požádal je o storno těchto plateb, což již nebylo možné. Na základě této informace, jsem svou kartu nechal zablokovat.

Po delším zjišťování jsem došel k informaci, že s mým účtem neoprávněně manipulovala třetí strana u spol. Google LLC. Dozvěděl jsem se, že 28.01.2020 byl smazán můj telefon pro ověřování z účtu Google a bylo přidáno nové zařízení a nové přihlášení v zařízení A5010 (Velká Británie). Ve Velké Británii jsem nikdy nebyl a v současnosti ani neplánuji být. Tyto dvě transakce byly provedeny ve 04:33 a 04:34 místního času. Výsledkem tohoto zneužití byl neoprávněný nákup aplikací, které jsem neodsouhlasil a zároveň přesměrování jakékoliv korespondence od spol. Google do složky Koš, tak aby byla minimální šance informovanosti o jakýchkoliv transakcích probíhajících na pozadí mého účtu u spol. Google. Tuto událost jsem reklamoval u spol. Google, změnil jsem heslo ke svému účtu a podnikl všechny možné kroky za účelem získání plné správy a zabezpečení svého účtu.

Současně s těmito kroky jsem podnikl jednání ve službě Google Pay. V první řadě jsem reklamoval fakturované částky aplikací, které jsem nikdy neinstaloval ani jinak, osobně nebo kterýkoliv z členů rodiny, užíval.

Všechny aplikace jsou vedeny u vývojáře Google Commerce Ltd.

Dnes jsem dostal vyjádření od Google, že neshledali na těch transakcích nic neobvyklého.

Neshledal jste se někdo s něčím podobným? Případně jak to řešit.

Byl jsem na policii, v bance, podal jsem stížnost do Google. Už nevím co jiného. Díky moc a přeji pěkný den!
martinkos89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kuba12345678 8. 2. 2020 08:35

za chyby se bohuzel plati, vas to stalo 16000 Kc...
kuba12345678
Junior

Odeslat příspěvekod Ansam 8. 2. 2020 09:12

Aby som predišiel takýmto nepríjemnostiam, tak mám na karte nastavené denné limity. Konkrétne platby na internete denný limit na 1 €. Keď potrebujem niečo zaplatiť na internete, tak si nastavím dočasný limit a výšku upravím tak, aby pokryla túto internetovú platbu. A to čo mate za banku, že vám neposlali SMS kód na potvrdenie bankovej transakcie?
Ansam
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MildaX 8. 2. 2020 09:49

Důležitá je podle mě hlavně reklamace transakcí v bance a požádat o chargeback. To jste udělal? To vidím jako jedinou cestu jak získat peníze zpět.
Z pohledu Google bylo všechno autorizované, tak proto asi automaticky zamítá i když je zřejmé že samotné aplikace slouží k podvodu.
Kromě nového jinde nepoužívaného (v tom to asi vezí) hesla si nastavte na Google 2FA ověření.
Držím palce ať to v bance dobře dopadne.
MildaX
Junior

Odeslat příspěvekod suram 8. 2. 2020 10:42

Google Play umožňuje vrácení plateb:
https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=cs
Byly ty appky nakoupeny přes Google Play?
suram
Junior

Odeslat příspěvekod soban 8. 2. 2020 21:05

Jediná ochrana je nepovolovat internetové transakce, povolit pouze dočasně před nákupem.

A pokud máte předplatné na něco tak nastavit limit pouze na to předplatné.

Případně si na předplatné pořídit virtuální kartu.

Jedině kde to můžeš reklamovat v bance že si to strhli neoprávněně. A nastavit internetové limity na 0.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Nargon 10. 2. 2020 16:05

Já mám na kartě pro internetové platby nastavený limit 1000Kč/den, nebaví mě kvůli každé prkotině chodit do bankovnictví a nastavovat si dočasný limit. V nehorším případě přijdu o tu tisícovku.
Neoprávněné transakce můžeš nahlásit tady: https://pay.google.com/payments/u/0/una ... nsactions#
ale to hádám že jsi udělal, jediný problém je v tom že transakce asi byla zcela v pořádku, protože byla korektně provedena z tvého účtu. A to že někdo odhalil tvoje heslo už je zcela jiný problém.
V tom případě můžeš zkusit požádat o vrácení zde: https://play.google.com/store/account/orderhistory
ale tam to vrácení taky není jisté.
Desktop: Ryzen 7 1800X (3.95GHz, 1.35V), Asus Crosshair VI Hero, 16GB DDR4 Ram (3200MHz), 128GB SSD + 3TB HDD, Nvidia GTX 1080
Notebook: Asus UL50VT 15.6" (SU7300@1.7GHz, 4GB ram, 500GB HDD, Intel GMA 4500MHD + nVidia G210M, dlouha vydrz cca 7+ hod)
Nargon
Moderátor

Odeslat příspěvekod Doggg 10. 2. 2020 18:30

Není nejjednodušší cesta ty Applu "vrátit" - Apple to na základě nějaké EU regule dělá. Pak jinak reklamace v bance.
Doggg
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků