wizpal píše:... jinak je pravda, že demence, lenost, neschopnost etc v populaci roste až příliš. Za pár let to bude katastrofa. Když si vzpomenu na mojí bývalou paní učitelku na matematiku, tak je mi jí až líto, ptž vždycky když jí potkám, tak právě říká, že ty lidi to rok od roku víc a víc flákají a jsou ještě blbější. Nebo když vidím ty tupce na střední kam nyní, naneštěstí, chodím, tak se mi chce brečet.
Čím dál tím víc platí, že kdo umí - umí (a dělá to a třeba se tím i živí), ale kdo neumí - učí. Bohužel. Nejhorší je, když se v práci střetávám s inženýrem - technologem, který mi přijde vykládat, jakým přesným postupem se má nějaká operace nebo sled určitých operací (postup na lince) provádět. Má na to namalovaný přesný sloupečkový graf, tabulku(y), několik listů papíru s výpočty... Ale stejně na to, aby se linka rozběhla nebo prostě jen proběhla nějaká operace, tento titulem obdařený člověk potřebuje "nevzdělaného" (například "pouze" vyučeného) dělníka - protože sám neumí vzít nářadí do ruky. nikdy se to totiž neučil - a z této neznalosti plynou i další problémy, že například ryzí teoretik narýsuje rozvržení výrobní haly nějakým způsobem, který se ale v praxi ukáže jako naprosto idiotský, protože například postaví dvě související pracoviště daleko od sebe nebo naplánuje přepravu něčeho někam prostorem, který je třeba udržovat trvale uklizený, poněvadž do něj například odletují špony - a přepravní vozík si jimi ničí kola. Přitom odletování špon nelze jednoduše zabránit - kryty na stroji jsou nepraktické a odsávání nelze jednoduše nainstalovat. Vše musejí řešit za pochodu údržbáři, přestože by stačilo stroje o několik metrů posunout, aby cesta vedla mimo ohrožený prostor - ten ale výrobce v prospektu ke stroji vysloveně uvádí, jen "chytrý" pan inženýr ho pozapomněl respektovat... Takových "maličkostí" je v denní praxi milión šest - a všechny plynou z neznalosti a z ignorace praxe - kterou ale "titulonosiči" téměř nepotkávají...
je mi tady z toho na blití.