Fórum Živě.cz

Víc lidí víc ví
Právě je 19. 4. 2024 06:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2021 10:04 
Offline
Kolemjdoucí
Dobrý den, mám internet od O2 a poslední 2 dny mi to tímto způsobem lítá hore dole. Než tam zavolám a nahlásím poruchu chci se poradit zde. Ze zkušenosti vím že vám operátor na místě nevyřídí naprosto nic a pošle technika někdy za pár dní...
Doma mám 2 počítače připojené přes kabel a na obou je to naprosto identické. Router je aktualizován a nic jsem s ním nedělal. Vidím každopádně že ten loss je nejspíš přímo na tom routeru. Zkusil jsem software reset. Odpojení od elektřiny. Nic bohužel nezafungovalo.
Router: TP-Link Archer C6 v2.0

Příloha:
ping.jpg
ping.jpg [ 424.11 | Zobrazeno 58 krát ]


Děkuji za každou radu a pomoc na tuto možná hloupou otázku. Pěkný den O:)

-- 11. 5. 2021 11:46 --

Další graf
https://ctrlv.cz/u7wB


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2021 11:30 
Offline
Junior
Uživatelský avatar
Jaký typ internetu máte? TP-LINK Archer C6 není DSL modem, tedy pokud máte klasickou linku od O2, měl byste mít před routerem ještě nějaký modem.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2021 11:41 
Offline
Kolemjdoucí
Měla by to být optika pokud vím. Jedná se o novou bytovku dostavěnou před 3 lety teprve.

-- 11. 5. 2021 12:58 --

Koukání videí a všechno v rámci možností ok. Gaming je neuskutečnitelnej každopádně.

Zapl jsem si speedtest.net od Ookly a internet nenačetl absolutně nic odhlásil se i facebook :D

SCREENSHOT PINGPLOTTERU
https://ctrlv.cz/EFuc

-- 11. 5. 2021 13:04 --

Dodám ještě že to celkové zčervenání se objeví až ve chvíli kdy Ookla začne testovat upload ne download


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2021 14:19 
Offline
Pokročilý
Ten test spúšťaj iba z jedného PC, ktoré najprv reštartujes. Všetko ostatné treba od routra odpojiť a reštartovať router + modem ak tam nejaký máš. Pre porovnanie by som to isté doporučoval spustiť z Live Linux. Je tam na to program 'traceroute', alebo 'mtr'.
Inak ak to robí posledné 2 dni, tak bude možno potrebné 2 dni počkať a opraví sa to samo.


Nahoru
 Profil   
HRT 1 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2021 14:45 
Offline
Kolemjdoucí
Spouštěl jsem ho pouze kvůli testu abych věděl že chyba není například v kabelu. Dost po něm jezdím u svého pc židlí :D Modem tu není jde mi to přímo ze zdi. Než se plácat s Linuxem tak radši postěžuju u O2 O:) Jako věřím že se to snad rozjede.. Jen to vyšlo zrovna na dovolenou v práci konečně. Routeru skončila záruka nedávno ale pochybuji že tam bude kazítko takového typu.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2021 14:48 
Offline
Pokročilý
V juli (červenci) to bude ešte horšie. Už teraz sa priprav na to, že každý deň budeš volať do O2.


Nahoru
 Profil   
HRT 1 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2021 15:37 
Offline
Kolemjdoucí
Proč? :D :D Nikdy jsem u nich nebyl přiznávám. Jsou pěkně předražení a dokud bylo UPC nebo cokoli jiného dostupného šel jsem k nim.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 14. 5. 2021 13:17 
Offline
Pokročilý
Uživatelský avatar
Já tam vidím značný packet loss už na prvním hopu. Zařízení s adresou 192.168.0.1 je TP-Link Archer C6 v2.0? Pokud ano, tak je problém už v něm, nebo cestou k němu.

_________________
Knowledge is power
Greinerův poznatek o zhroucení: Důvod, proč se počítač zhroutil, je vždy za hranicí tvých znalostí.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 14. 5. 2021 16:33 
Offline
Kolemjdoucí
Jo je to adresa kterou se přihlašuji na router. Dostal tvrdej reset. Downgrade a znova upgrade firmwaru na nejnovější. Výměna kabelu. Nemůže být chyba někde v přípojce například? (Možná blbá otázka nevím jak to funguje) Představa že si koupím další a chyba nebude v něm je děsivá :nenapadne Mám ho teprve rok takže reklamace možná furt je..


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 14. 5. 2021 17:00 
Offline
Pokročilý
Uživatelský avatar
kavyyami píše:
Nemůže být chyba někde v přípojce například? (Možná blbá otázka nevím jak to funguje)

Prostě na zkoušku WAN odpoj. Ping na router půjde i bez toho.

Spusť příkazový řádek a do něj zadej
Kód:
ping -t 192.168.0.1

Příkaz běží v nekonečné smyčce. Ručně ho ukončíš kl. zkratkou Ctrl+C. Přes kabel by ke ztrátám nemělo docházet vůbec a čas odezev by měl být méně než 1ms.

_________________
Knowledge is power
Greinerův poznatek o zhroucení: Důvod, proč se počítač zhroutil, je vždy za hranicí tvých znalostí.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 16. 5. 2021 00:38 
Offline
Kolemjdoucí
Zkusil jsem změnit IP adresu routeru jak jsem se všemožně dočetl na internetu.

Pinging 192.168.11.11 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.11.11: bytes=32 time<1ms TTL=64

-- 16. 5. 2021 01:57 --

Provedl jsem restart routeru do továrního nastavení a fungovalo to asi jen 30 vteřin pak se to vrátilo kde to bylo :(


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 16. 5. 2021 13:16 
Offline
Pokročilý
A co se změnilo? Ten ping na ten tvůj router?

Jinak kde jsi se dočetl že máš měnit IP routeru?

Toto není třeba a pokud si pamatuji dobře tak novější FW tp-linku pokud zjisti kolizi IP routeru s WAN tak ji sám změní - tp-link používá 192.168.0.1 nebo 192.168.1.1.

Jinak připoj PC přímo na kabel od ISP (odpoj router úplně) a vyzkoušej?

Funguje? Ano -> bude zrada v routeru nebo jeho nastavení.
Ne -> zrada bude u ISP.

_________________
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/


Nahoru
 Profil   
HRT 1 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 17. 5. 2021 03:19 
Offline
Kolemjdoucí
Tady na diskuzích :D Stejně tak na redditu. No já už jsem teď ve fázi kdy mi PingPlotter ukazuje tohle.

https://ctrlv.cz/lUPP

Kabel od ISP myslíš ten ze ze zdi odkud zapojuji router nebo přímo z té krabičky co je schovaná a zašroubovaná ve zdi kam vede optika??
Když jsem zapojil pc hned před router internet nešel absolutně vůbec. To se předtím nestalo. Nemám prý platnou konfiguraci protokolu IP. Což jsem očekával když na PC nenastavuji údaje pro PPPoE.

-- 17. 5. 2021 04:25 --

Ono vše fungovalo naprosto ok jen ty 3 dny zpátky mě to uprostřed hry vykoplo a začalo ukazovat tohle. Jen teda v menším měřítku


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 17. 5. 2021 04:43 
Offline
Kolemjdoucí
Zapl jsem IPV6 A packet loss routeru je na 10% na seznam.cz, centrum.cz . Naopak třeba na tumblr.com je 95% stále na csfd.cz 80% :D

-- 17. 5. 2021 06:01 --

PING na CENTRUM
https://ctrlv.cz/80UW

PING na TUMBLR
https://ctrlv.cz/IcDi

Po zapnutí IPV6 se mi dokonce podařilo připojit se do hry. Pokud zapnu speed test internet ale stále zamrzne při testu uploadu.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Packet loss
Odeslat příspěvekNapsal: 17. 5. 2021 09:28 
Offline
Pokročilý
Co nechápeš na tom že máš ten router vyhodit a ten kabel co vede do WAN konektoru routeru zapíchneš do PC a nastavíš tam údaje které jsi dostal od ISP (ty co máš nastavené v tom routeru na WAN rozhraní)

Takže pokud jsem to pochopil správně tak si na PC nastavíš potom PPPoE zadáš user a heslo a další parametry co jsi dostal od ISP.

Funguje to bez problémů?
ANO - tak bude zrada v routeru
NE - tak bude zrada v nějaké krabičce dál od tebe.

PS. Pokud máš od ISP nějaké další krabičky u sebe skoušel si je na 5 minut odpojit od napájení?
PS2. Pokud máš podezření na kabel - po kabelu se nejezdí - tak není problém to propojit provizorně jiným kabelem na zkoušku.
PS3. I ten router má nějaký status toho WAN spojení tak to skontrolovat zda tam nepíše nějaké chyby....
PS4. Máš na tom PPPoE správně nastavenou velikost MTU? Kolik? Nastav 1480 případně můžeš vyzkoušet i 1280 to je nejmenší možná velikost pro IPv6.

_________________
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/


Nahoru
 Profil   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Cookies
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group