Neochota s výměnou NTB

Diskuze o přenosných počítačích

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Carismatico 26. 11. 2011 00:34

Dobrý den, zakoupili jsme dnes nový NTB v Electroworldu, ihned v samotném obchodě jsme jej rozbalili za účelem vyzkoušení a zkoumání. V prvních chvílích bylo vše ok, tak jsme nainstalovali několik programů. Původní obaly a folie jsme nechali na NTB. Po dvou hodinách jsme zjistili cca 4 vadné pixely, z nichž jeden je opravdu velmi viditelný.

Vrátili jsme se do electroworldu -necelé tři hodiny po koupi s tím, že jsme zjistili vypálené pixely a chceme vyměnit zboží za zboží. Prodejce nám sdělil, že zboží musí zaslat na reklamaci a výměna nepřipadá v úvahu. Takže jsem jim sdělili, že vracíme zboží v rámci 14-ti denní lhůty (zakoupili jsme NTB prostřednictvím internetu). A prodejce argumentoval, do NTB jste již nahráli software, tudíž vám propadá možnost vrácení peněz a výměny NTB.

Může mi někdo říct, co je to za nesmysl? V životě jsem dvakrát reklamoval NTB a prodejce ve 14-ti denní lhůtě mi nabídl možnost vrácení zboží nebo výměny zboží za jiný kus. Vím co zhruba obnáší obchodní zákoník a není tam nic o softwaru ani dokonce o tom, že zboží, které bylo použité není důvodem, proč nelze vrátit zboží, jen, že si výrobce může účtovat poplatky.


Chci jít opět do electroworldu, jak mám prosím tuto situaci řešit? Děkuji.
Xperia S White + Wave 3 + Galaxy S II + S III

Mobilní poradenství a konzultace, více v "zeměkouli" :D
Carismatico
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfah4ns 26. 11. 2011 00:43

ČOI.
+ příště kupovat v ověřeném eshopu.
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swarm 26. 11. 2011 00:45

Na notebooku stačí provést factory recovery (postup záleží na výrobci) a pak ti nikdo nemůže říct, že tam není software v původním stavu.
Diagon Swarm - ~460 zrecenzovaných notebooků od 2007
15,6" Acer V15 Nitro - i7-4710HQ, 16GB RAM, 2xSSD, FHD IPS
14" HP EliteBook 840 G5 - i5-8350U, 16GB RAM, 512GB SSD, FHD IPS
14" ThinkPad T400 - C2D T9900, 8GB RAM, 300GB SSD, WXGA+ LED
swarm
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kromec 26. 11. 2011 00:52

§53 (7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

§53 (8) Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv

a) na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,

b) na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,

c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,

d) na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,

e) na dodávku novin, periodik a časopisů,

f) spočívajících ve hře nebo loterii.


§53 (9) Poskytuje-li dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění vrátit ani jej o tom vyrozumět.


§53 (10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
Zdroj:
http://www.zakonycr.cz/seznamy/040-1964 ... konik.html

-- 25. 11. 2011 23:59 --

Carismatico píše: Vím co zhruba obnáší obchodní zákoník a není tam nic o softwaru ani dokonce o tom, že zboží, které bylo použité není důvodem, proč nelze vrátit zboží, jen, že si výrobce může účtovat poplatky. .



Pozor predpokladam zes to koupil jak normalni zakaznik a ne na firmu! Pokud jak normalni zakaznik tak se ridis obcasnkym zakonikem( a mas pravo na vraceni zbozi do 14 dnu). Pokud na firmu tak se ridis obchodnim zakonikem a plati co je uvedeno v kupni smlouve a ochrana spotrebitele se tebe netyka(takze nemas ze zakona pravo na vraceni penez).
CPU Zilog Z80 A/3,5 MHz, RAM 48 KB, ROM 16KB, grafika 256x192 bodů v 15-ti barvách,magnetofon ;) :)
kromec
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SpaceExplo 26. 11. 2011 01:00

Prodejce se samozrejme snazil jak jen mohl, aby te od vraceni odradil - a rozhodne se mu to na prvni pokus povedlo. Problem je, z pokud to posle jako zakaznickou reklamaci, je z obliga. Pokud zobzi vymeni, musi to poslat jako interni reklamaci a to neni dobre. Vysvetluji - neobhajuji.

Rozhodne se vratim na misto prevzeti zbozi a vyzadovat, klidne s vytistenym zakonnikem, okamzitou vymenu zbozi - ten factory recover tam urcite udelej (ale muze to udelat i ten obchodnik sam!). V pripade, ze se stale bude cukat - nechat si zavolat reditele. Pokud i pote budou problemy - nechat si podepsat dokument, na kterem reditel (jmeno, pozice, cislo obcanskeho prukazu - neni to nutne, ale vystrasi je to) podepise, proc zamitl vymenit zbozi ve zakonne 14-ti denni lhute - a samozrejme se pri tom zminovat o COI (jak z bylo receno ), pripadne televizi Nova atd ...

PS: Electroworld neni nejlepsi obchod a clovek se musi trochu obrnit a byt i trochu drzej, aby dosahl toho, ceho chce.

EDIT: kromec na samozrejme naprostou pravdu - pokud byl notebook kupovan s odberatelem firmou s ICO (pripadne + DIC), pak je uplne jina pisnicka.
SpaceExplo
Junior

Odeslat příspěvekod Carismatico 26. 11. 2011 01:02

Koupili jsme to jako fyzická osoba. A tohle je teda úplně znění? Ale to co tedy tvrdí je nesmysl? Že pokud je v NTB nainstalován software, tak nelze zboží vrátit.
Xperia S White + Wave 3 + Galaxy S II + S III

Mobilní poradenství a konzultace, více v "zeměkouli" :D
Carismatico
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod redmond 26. 11. 2011 01:05

Ano a kto ho k tomu donuti?

Spominana ČOI ak ma tie iste pravomoci ako SK SOI, moze ulozit iba pokutu, predajcovi vsak nemoze nic nariadit. Nariadit predajcovi moze len vykona moc, cize treba mat sudne rozhodnutie.
my name is mond, Redmond.
redmond
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MiK 26. 11. 2011 01:06

Muselo by být opravdu hodně vadných pixelů, aby to mohlo být uznáno jako reklamace. Vždy na určitý počet pixelů smí být 1 vadný. Rozlišuje se, jestli nejsou vadné pixely vedle sebe nebo uprostřed obrazovky, jestli svítí nebo je zhasnutý, jestli jde o celé pixely nebo o subpixely.
MiK
Junior

Odeslat příspěvekod alfah4ns 26. 11. 2011 01:16

3+ pixelů se většinou už považuje za reklamovatelný stav.
Nic to ale nemění na situaci, že notebook byl zakoupen na internetu fyzickou osobou a ten tak má zákonný nárok na vrácení do 14 dní.

Prodejci většinou pod hrozbou čoi vyhoví, protože je pro ně menší zlo nechat notebook vyreklamovat a prodat ho se slevou jako "vrácené boží, s plnou zárukou" než dostat větší pokutu od čoiky.
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Carismatico 26. 11. 2011 01:23

Děkujeme moc za rady :)

Určitě tam zítra zajdeme a budeme si trvat na svém. Navíc to nebyl nejlevnější notebook. Doufejme, že jak zmíníme ČOI, tak se nám nevysmějí.

Pokud bychom si chtěli v krajní možnosti nechat zavolat ředitel a oni nám tvrdili, že to není možné, jak máme postupovat?
Xperia S White + Wave 3 + Galaxy S II + S III

Mobilní poradenství a konzultace, více v "zeměkouli" :D
Carismatico
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MiK 26. 11. 2011 10:21

Na téma vadné pixely a norma:
http://www.zandruvsvet.opatnet.cz/view. ... 2005110701
http://www.abax.cz/aktuality/jak-je-to- ... monitoru-/
Jelikož to byl nejlevnější nb, tak je tam asi nejhorší třída displeje.
Notebook byl převzat, prohlídnut, zaplacen na prodejně. Byl nainstalovaný licencovaný sw, pravděpodobně proběhla registrace. Vůči vyhrožování ČOI jsou prodavači imunní. Ředitel nepomůže, jelikož tenhle malý počet bodů je nereklamovatelný a on s tím nic neudělá. Zůstal by mu na skladě neprodejný výrobek - rozbalený, nainstalovaný sw zaregistrovaný na někoho jiného.
Poučení: nekupujte nejlevnější šmejdy. Ta cena se musí na něčem nahnat. Opticky to vypadá stejně, podle technických údajů je to totéž, ale uvnitř se to setsakra liší. Pokud nechcete riskovat vadné body, kupte si výrobek "Záruka nulového počtu světlých bodů​". I tam jsou určitá omezení, např. uplynutím 1 měsíce.
MiK
Junior

Odeslat příspěvekod p0etrik 26. 11. 2011 11:46

Reditele nezavolaji, ten tam nebude (nebo to alespon budou tvrdit). Uved notebook do tovarniho nastaveni. Pokud nebudou chtit notebook prevzit v ramci 14denni lhuty na vraceni penez, nech si to od nich pisemne potvrdit (trvej na tom). Vem si s sebou nekoho tretiho (ne z rodiny) jako svedka (kdyby nechteli dat zadne pisemne potvrzeni).

Jeste mne napada tam jit chvili pred zavirackou, prodavac to radeji vezme nez se tam handrkovat po pracovni dobe, kdy uz se vidi doma.

Pokud bys odesel s neporizenou, tak uz je to na pravnika.

P.S. Jeste jsem nasel toto - v obchodnich podminkach electroworld:
V souladu se zákonem 367/2000 Sb odst. 640/1964 Sb. – občanský zákoník, § 53 odst. 7 má soukromá osoba kupující (ne však podnikatel – osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti) právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.

Odstoupení musí být učiněno tak, že kupující doručí prodávajícímu oznámení o odstoupení od smlouvy, a to e-mailem na info@cc.electroworld.cz , nebo na libovolné prodejně Electro World. Zakoupené zboží kupující doručí na své vlastní náklady buď do kterékoliv provozovny Electro World, nebo na adresu, kterou mu sdělí prodávající po obdržení oznámení o odstoupení. Zboží odeslané na dobírku nebude prodávajícím převzato. Vrácený výrobek musí být ve stavu, v jakém byl při převzetí kupujícím, a to včetně veškeré dokumentace (záruční list, návody..) a příslušenství. Pokud bude zboží nepoškozené a kompletní, prodávající odešle peníze na účet kupujícího nejpozději do 30 dnů. Pokud by vrácené zboží bylo jakkoliv poškozené či opotřebované, vyhrazuje si prodávající právo na náhradu škody, kterou je oprávněn započítat oproti kupní ceně.
p0etrik
Junior

Odeslat příspěvekod karlos00x 26. 11. 2011 12:27

prodejce lakoval, to je jako kdybys donesl vratit HDD a on te hnal ze tam neco je nahrane. nedej se. Nahusto si na to jednani vem dva svedky a kameru.
Ale jak to vypada, nedostanes penize cash ale na ucet za 30 dbu.
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Odeslat příspěvekod alfah4ns 26. 11. 2011 12:46

Teď ještě podrobněji koukám na obchodní podmínky EW:

"12. Osobní odběr

Kupující se může rozhodnout pro osobní odběr části sortimentu za internetové ceny v kamenné prodejně. Aby to bylo možné, musí být na stránkách vybrané zboží ve zvolené prodejně dostupné. V takovém případě prodávající rezervuje zboží za cenu uvedenou v okamžiku potvrzení objednávky na internetových stránkách ve vybrané prodejně Electro World dva dny od potvrzení objednávky. Zboží je možné vyzvednout nejdříve 2 hodiny od odeslání objednávky. Kupující má právo si zboží v prodejně Electro Wor ld prohlédnout, následně uzavře s prodávajícím kupní smlouvu a vybrané zboží uhradí."

V tomto případě bohužel asi padá zákonná povinnost přijmout vrácení do 14 dní...
Teďka záleží, jak to kdo uhádá. Obecně ten nárok vzniká, pokud je kupní smlouva uzavřena na dálku. Kdy a jak se to potom platí a přebírá je ale jedno.
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wizaard 26. 11. 2011 12:53

Přesně tak! Toho jsem se bál. Přes internet jsi KOUPIL, nebo REZERVOVAL? To je obrovský rozdíl. Pokud KOUPIL, vyměnit musí. Pokud REZERVOVAL, máš smůlu = reklamace = nejspíš neuznaná.
Lenovo ThinkPad T420s | HTC 8X | Xbox 360

Lenovo Blog CZ
wizaard
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků