Neochota s výměnou NTB

Diskuze o přenosných počítačích

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod karlos00x 26. 11. 2011 13:18

pak je otazka jestli takovahle formulace je v souladu se zakonikem...

Ten zakon totiz chrani spotrebitele mimojine taky v tom aby nemusel cist u kazdeho obchodu kilometr dlouho obchodni podminky.
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Odeslat příspěvekod logout 26. 11. 2011 13:51

Vzhledem k tomu, že v internetovém obchodu má Elektrowold formulaci "vyzvednout na prodejně" a nikoli "zakoupit na prodejně" - a člověk to objednává naprosto stejně, jako když to kupuje, tak bych se s nimi i tak hádal. Ani v upřesňujícím popupu k dopravě nic o rezervaci není.

Protože buďto člověk opravdu uzavřel objednávku, nebo je to z jejich strany klamání zákazníka (pokud jedním a tím aktem jednou uzavřu a podruhé neuzavřu kupní smlouvu jen podle toho, jestli zaškrtnu pošlete poštou nebo vyzvednu na prodejně) - a tedy mají povinnost Ti to prodat za inzerovaných podmínek (tzn. prostředky na dálku).

Navíc předpokládám, že Ti z elektrowoldu přišel mail znění "potvrzení objednávky", což je defakto potvrzení kupní smlouvy. Ale i kdyby ne, tak platí to výše.

Je třeba se pořádně hádat - většinou to s Těbou vyřizují "cvičené opice", co nemají k ničemu jinému než Ti to hodit na hlavu pravomoci - teprve až se prohádáš o úroveň výš, tak se to změní.
logout
Junior

Odeslat příspěvekod karlos00x 26. 11. 2011 14:03

a oni doufaj, ze na druhej level se prohada co nejmin lidi. ostatne, podle meho nazoru je cast odpovednosti i na kupujicim - vybrat si kvalitni obchod.
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Odeslat příspěvekod p0etrik 26. 11. 2011 14:18

Zakonne pravo nemuze byt spotrebiteli upreno obchodnimi podminkami.
p0etrik
Junior

Odeslat příspěvekod alfah4ns 26. 11. 2011 14:24

Zákonné právo = možnost vrácení do 14 dní bez udání důvodu, v případě, že byla kupní smlouva uzavřena na dálku.

Obchodní podmínky ale mohou určit, kdy je kupní smlouva uzavřena v případě objednání s vyzvednutím v kamenném obchodě:
1. Buď se jedná o závaznou objednávku a je jedno, jak se zboží přebírá a platí (většina eshopů).
2. nebo se jedná o nezávaznou objednávku/rezervaci a kupní smlouva se uzavírá až při předání a zaplacení zboží na prodejně. Zákonného práva se toto nedotkne, protože hovoří o kupní smlouvě, ne o objednání.

Obchodní podmínky EW jsou trošku zavádějící - viz logout vs. můj předchozí post.
Uhádat bych to ale rozhodně zkusil.
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wizaard 26. 11. 2011 14:44

Ano, EW má sice minimálně nekorektní podmínky a z nich vyplývající jednání, ale na věci to - bohužel - nic nemění. Pokud nebudou ochotní, pak je to dlouhý a náročný boj, který prostě za ten notebook nestojí (a to oni dobře vědí).

Jediná možnost je - podle mě - klasicky notebook vrátit. Nebudou-li chtít, říct, že jsi s ním nic nedělal (tvrzení proti tvrzení, zvlášť bude-li v továrním nastavení). Nebo je hned vyděsit a zaútočit ČOI, soudy a tak dále - i to je dobrá varianta.

Ale všechno už tu vlastně padlo.
Lenovo ThinkPad T420s | HTC 8X | Xbox 360

Lenovo Blog CZ
wizaard
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Carismatico 26. 11. 2011 15:58

My jsme uskutečnili objednávku a poté v EW již řekneme, jdeme si vyzvednout objednávku z e-shopu. Obdržíme lístek a jdeme zaplatit. Takže v samotném obchodě, již člověk nic nezauvírá.

Ale je fascinující, že si trvají na svém, a furt dokola tvrdí, že v NTB již byl nahrán software a bla bla bla.
Xperia S White + Wave 3 + Galaxy S II + S III

Mobilní poradenství a konzultace, více v "zeměkouli" :D
Carismatico
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karlos00x 26. 11. 2011 16:41

Co a jak napsane v podminkach je uplne irelevantni, ty jsi jednal v dobre vire ze nakupujes na internetu. Vznik smlouvy je irelevantni, podstatne je ze se to uskutecnilo prodejem na internetu. Je to stejne jako kdybych si do OP na eshopu napsal ze nevracim zbozi v te lhute - napsat to tam muzu, na nekoho to mozna bude stacit abych ho odradil, ale je to proste neplatne.
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Odeslat příspěvekod hongkong 26. 11. 2011 17:47

proc asi existuje 14 dni - protoze neni moznost fyzickeho kontaktu - posouzeni reality - pokud je vyzvednuto v obchodu tak vraceni do 14 dni neni - takze musis jedine reklamovat zavadu
hongkong
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod alfah4ns 26. 11. 2011 18:33

Ještě jednou, aby to nepletlo někoho jiného (tazatel již ví) - možnost vrácení do 14 dní nemá s vyzvednutím nic společného. Jediné dvě podmínky jsou:
- fyzická osoba
- uzaření kupní smlouvy na dálku
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr_S 26. 11. 2011 18:49

AFAIK nestačí, že je to fyzická osoba, musí to být nepodnikající fyzická osoba.

Jinak k tomu uzavření kupní smlouvy - IMHO to mají v podmínkách napsané správně a logicky, protože to znamená, že zákazník vůbec nemusí přijít a žádná kupní smlouva neexistuje. Kdyby kupní smlouva vznikla už v okamžiku potvrzení objednávky, musel by potom EW řešit, co s neodebraným zbožím, na které je platná kupní smlouva.
Petr_S
Pokročilý

Odeslat příspěvekod karlos00x 26. 11. 2011 19:17

petr_s: proc nepodnikajici fyzicka osoba??? To vubec prece nema vliv. Kdyz mam ičo a neco si koupim a ičo neuvedu tak mam stejny narok jako kdokoliv jiný. A jelikoz ma vetsina osvc vydaje pausalem tak proc by to uvadel a pripravoval se tak o vyhody.

U nakupu pres net neni zase tak podstatne jestli smlouva vznikla odberem na prodejne nebo u baraku zaplacenim dobirky. Podstatne je jak doslo k objednani. Neni rozdil mezi nakupem v alfe, czc, ew nebo alza pri odberu na prodejne nebo doma pri platbe na prodejne/predem/dobirkou/kartou. proste je to objednavka pres net a hotovo dvacet. Prave na to je ten zakonik aby nebylo mozne se zakaznikem takhle vyjebat "chytre" napsanyma OP!
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Petr_S 26. 11. 2011 20:57

I živnostník je fyzická osoba, tak proto je to třeba rozlišit. Zákon mluví o spotřebiteli.

Zákon mluví o smlouvě a ne objednávce. Čistě logicky nevidím žádný důvod pro to, aby měl větší práva zákazník, které si objedná či zarezervuje zboží přes net a pak si ho převezme včetně vyzkoušení na prodejně, než zákazník, který přijde do toho obchodu z ulice. Řekl bych, že zákon řeší to, že si při obvyklém nákupu přes net nemůže člověk zboží vůbec prohlédnout ani vyzkoušet. Což je tedy i případ mnoha výdejních míst, kde je možné si věci osobně převzít, ale už ne prohlédnout a vyzkoušet.
Petr_S
Pokročilý

Odeslat příspěvekod alfah4ns 26. 11. 2011 21:12

To jo, ale v momentě, kdy to nekupuje na firmu, ale pouze pro vlastní potřebu a neuvede ičo, tak je vpoodstatě brán jako spotřebitel.

Jinak souhlas.
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karlos00x 26. 11. 2011 21:23

Vsak ano, ale i kdyz jsem zivnostnik tak jsem "obycejny" spotrebitel kdyz na fakture neni ičo a mam dva roky zaruku atd.

Jak ma spotrebitel vedet, ze si to tam muze prohlednout? Kazdopadne je to dobry podnět pro čojku a sos. Je to prostě eshop, je tam zboží, je tam košík, vložím zboží do košíku a vyberu si osobní odběr prostě protože to mam za rohem. To je prostě obyčejný eshop. Ja naopak nevidim duvod proc bych mel mit mensi prava jen protoze jsem nedal vydelat ceske poste. Proste objednam pres eshop, vyzvednu osobne. Je jedno jestli to ma ew v OP tak nebo onak, je to minimalne na hrane zakona, spis v rozporu s nim.
Upgrade který má smysl: SSD. Zažijete svižný počítač.
karlos00x
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků