Tak jo, je to levnější skrze ten návod :). Mám přečteno a už teď jsem z elektřiny nadšený.
Když si pořídím:
1- Dvě AGM baterie - dohromady 400Ah
(využitelné 200 Ah, aby se nabití nedostalo pod 50% a zvýšila se životnost baterie)
18000,-
2- 3x 175W solární panely - dohromady 525W
(akorát pro nabíjení 400 Ah baterií, mohl bych denně vyždímat 135Ah)
12000,-
3- Příslušenství k solárním panelům (kabely, MPPT apod)
11000,-
4- B2B systém, aby se baterie nabíjely při jízdě
11000,-
5- Nabíječka 80A pro nabíjení baterie doma
11000,-
6- Inverter pro změnu 12V na 120
(Bezpečný, dražší- 2000W a pure sine)
17000,-
7- Ostatní věci potřebné ke zprovoznění celého systému (monitoring, pojistky apod.)
9000,-
Dohromady 89000,- sakumprásk za všechno
Přičemž z toho ovšem za dobrého počasí vyždímu 3-4kWh, což by na tu mou potvoru mohlo stačit. A pokud bude krize, můžu výjimečně baterie vyždímat víc, než jen na 50% (tzn až 6kWh)
V případě GoalZero by to samozřejmě bylo o desítky tisíc dražší (a nebyla by to taková sranda).
Navíc v tomto případě můžu systém dokupovat postupně. Nejdříve investovat jen něco okolo 50 000 do baterií bez solárních panelů a bez B2B nabíjení, jen s nabíječkou, invertorem a pojistkama (tzn. musel bych vždy dobít v kempech apod.) a až později si připlatit zbylých 39000 na absolutní soběstačnost za pomoci solární energie a aenergie z motoru mikrobusu.
Ten návod ještě jednou doporučuju, je to fakt super. I já, kterej jsem rád, že si dokážu jakžtakž složit počítač, nebo zapojit prodlužku do zásuvky, jsem to pochopil a fakt mě to bavilo. Už teď se těším na podrobnější studium - mají v textu i odkazy pro podrobnější rozebírání různých problematik.
https://faroutride.com/electrical-system/Ještě jednou díky za všechny rady, doufám, že tento topix bude někomu nápomocný :)