[C#] Megavlákno

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz


Odeslat příspěvekod Alesh2022w 25. 2. 2022 10:22

Jak se da do Dictionary přidat několik instancí třídy?
Alesh2022w
Junior

Odeslat příspěvekod JanFiala 25. 2. 2022 10:42

Dictionary je seznam. Proste tam ty instance pridas, kazdou jako jeden zaznam.
Co můžeš udělat dnes, odlož na včerejšek
JanFiala
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wikan 25. 2. 2022 10:59

Kód: Vybrat vše
dictionary[klic] = hodnota;

nebo
Kód: Vybrat vše
dictionary.Add(klic, hodnota);

Druhá varianta vyhodí výjimku, pokud už tam je položka se stejným klíčem.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JanFiala 25. 2. 2022 11:09

A první přepíše instanci novou instancí, takže ztratíš původní odkaz.
Co můžeš udělat dnes, odlož na včerejšek
JanFiala
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 486F6E7A61 25. 2. 2022 22:00

Tohle vlákno je síla. Ostatně všechna vlákna která založil Alesh2022w, Montezo ,Gripen... na různých diskuzích o programování. Je to taková alternativa Michala Kolesy.
Dělá si z vás srandu, nikdo nemůže být takhle zabedněný.
486F6E7A61
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Alpha8520 25. 2. 2022 22:19

Víc hlav víc ví.


A co tu zatím víš ty? Kromě toho, že se ti tu pořád dokola musí všechno opakovat.
Ano Wikan a JanFiala ví a ví toho dost. Ty nevíš nic.
Alpha8520
Junior

Odeslat příspěvekod Alesh2022vv 26. 2. 2022 06:40

Když si třeba vezmeme proměnné:
vyhrazené místo v paměti počítače, o určitém typu, kam si je možno uložit data nějaké hodnoty. Typ určuje velikost proměnné, a i např. to, zda může/nemůže dosahovat záporných hodnot. Když vezmeme celočíselné proměnné - byte, int, long, - (prefix u "přehoupne" veškerý 'prostor', který by byl použit pro záporné hodnoty, do kladného 'prostoru', a tak můžeme hodnoty s prefixem u použít k dvojnásobně většímu vyjádření kladných hodnot, než u klasického int).

Typ proměnné float, double (pro desetinná čísla), decimal pro velice přesná desetinná čísla, používané zejména v oblasti finanční matematiky.

Dále máme string - přesněji řečeno jde o pole znaků - pro znaky (text), char pro jeden znak, bool pro logické hodnoty true/false.

Pro proměnnou chypu char platí, že může být implicitně převedena na následující typy: celočíselné ushort, int, uint, long a ulong, všechny s desetinou čárkou: float, double, a decimal. Explicitní převod je možný na sbyte, byte, a short

Implicitní převod jiných typů na typ char není možný. Explicitní převod celých čísel (integral) nebo desetiných čísel na char ovšem možný je.
Kód:
int cislo = znak; // implicitní převod char na int
byte b = (byte)znak; // explicitní převod char na byte

Proměnné typu string jsou neměnné - po jejich deklaraci a definici je již nelze změnit. Všechny metody a proměnné, která se tváří, jako by upravovaly proměnnou typu string, ve skutečnosti vytvářejí a vrací nový string.

Dynamický typový systém nevyžaduje explicitní určení typu proměnné, určený typu proměnné probíhá za běhu programu. Což ovšem může vést k situaci, kdy typ proměnné není vhodný k operaci, která s ním má být provedena - např. umocňování řetězce znaků. Chyby tohoto druhu se špatně odhalují.

Statický typový systém naproti tomu striktně vyžaduje explicitní určení typu proměnné. Kompilátor sám zkontroluje, zda je typ proměnné shodný s deklarovaným typem, a v případě neshody vyhodí chybu.

Jednou deklarový typ proměnné už nelze měnit. Nelze např. do proměnné typu int vkládat datový typ string.

C# je staticky typovaný jazyk. Obrovskou výhodou je, že nám kompilátor před kompilací zkontroluje, zda zadaný datový typ proměnné sedí s hodnotou, která ji byla přiřazena v deklaraci.

Když odbočíme, s touto problematikou souvisí i tzv. "Parsování".

Zjednoduše řečeno, převedeme číslo zadané v textové formě na "skutečné" číslo.
Jako např.:
¨

Kód:
string s = Console.ReadLine();
int c = int.Parse(s);
Console.WriteLine("Naparsované číslo je: {0}", s")


-------------------------------

Takle by to šlo? :hm

PS: "Ano Wikan a JanFiala ví a ví toho dost. Ty nevíš nic."... ano, proto se jich taky ptám. :)
Alesh2022vv
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JanFiala 26. 2. 2022 07:39

Co datove typy pro datum a cas?
JanFiala
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Alesh2022vv 26. 2. 2022 07:52

DateTime?

-- 26. 2. 2022 09:18 --

A co je s ním?
Alesh2022vv
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Wikan 26. 2. 2022 09:03

Takle by to šlo?

Ano, takhle by to šlo. I když je to naprosto stejné jako posledně, takže pořád ignoruješ připomínky. Ale tobě evidentně nejde o to, aby to bylo dobře. Prostě to chceš jenom schválit.
Wikan
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JanFiala 26. 2. 2022 09:49

Alesh2022vv píše:DateTime?
A co je s ním?


Píšeš o různých typech proměnných a tohle jsou taky typy proměnných. A dá se toho o nich napsat spoustu
Co můžeš udělat dnes, odlož na včerejšek
JanFiala
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Alesh2022vv 26. 2. 2022 10:01

Ale tobě evidentně nejde o to, aby to bylo dobře. Prostě to chceš jenom schválit.


Nejde mi o to, aby to bylo "jen tak".

Kdyby mi na životě záleželo jen tak, jdu k pasu. A je mi jedno, že to pro stát je neperspektivní. ;-)

Jenom se ten text snažím potunit.
Alesh2022vv
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JanFiala 26. 2. 2022 10:12

Pokud chces ten trxt potunit, tak sjednot technickou uroven. Na jedne strane pouzivas vyrazy jako implicitni/explicitni a na druhe strane klidne napises "hodi chybu"

Takto to budi dojem, ze jsi to od nekud zkopiroval a doplnil o par vlastnich vet.
JanFiala
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Alesh2022vv 26. 2. 2022 10:15

Nejdřív tam musím nabouchat co nejvíc faktů, až pak poladím "slohovou" úroveň.
Alesh2022vv
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků