[PHP + MySQL] fórum s mysql

C++, C#, Visual Basic, Delphi, Perl a ostatní

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod binman 29. 5. 2005 18:04

Zdravím,
prosím vás, kdybych teoreticky dělal malé fórum php+mysql, udělal bych tu věc, že vlastní příspěvek bych vložil jako normální řetězec do nějakého sloupce pod datovým typem MEDIUMTEXT, je to možné? nezábírá to moc paměti? Prosím nezabíjejte mě, jsem začátečník. Děkuji
binman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod cache 29. 5. 2005 18:19

Hmm.. no vklude aj TEXT by som povedal.. text je o tom, ze nema pevne danu velkost, narozdiel od varchar. takze ked niekto da 20 znakovy prispevok, zaberie 20 znakov, t.j. to nezabera vela pamate.
snad som pochopil spravne tvoju otazku :)
Můj bože, to je budoucnost! Mí rodiče, přátelé, má dívka.. Už je nikdy neuvidím.. JUPÍÍÍÍÍÍ! (Fry s1e1)
cache
Pokročilý

Odeslat příspěvekod miho 29. 5. 2005 19:47

Jen upresnim, ze konstantni sirku ma sloupec typu char. Varchar zabere opravdu jen pocet_znaku+1 ale maximalni pocet znaku je omezen v zavislosti na SQL serveru. Konkretne v MySQL je to 255 znaku.

Na zaznam prispevku v disk foru se nejlepe hodi pole typu TEXT (max delka 64KB). MEDIUMTEXT ma max. delku 16GB coz je sice fajn ;-) ale prace s nim je mene efektivni.
Oh dear, I really ought to do something. But I am already in my pyjamas...
miho
Hlavní administrátor

Odeslat příspěvekod binman 30. 5. 2005 14:51

mediumtext má 16GB? já myslel, že jenom 1.6MB (asi jsem si něco špatně přečetl :-) pro celej sloupec v databázi (teď mi došlo, že to asi platí jen pro jednu buňku), a proto jsem si myslel, jestli s tím nebude mít server vetší problémy, když vezmu v úvahu ještě další položky v databázy a další přístupy apod. jen mě šlo o princip, děkuji za příspěvky; jinak o varchar jsem se vůbec nezmiňoval :-)
binman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Quiark 30. 5. 2005 19:22