Pár příkladů:
Tohle klasicky jde jenom v gifu:
http://ng243fie.20457.ukazto.com
Webová grafika:
JPG komprese: - rozmazaný, nehezký, velká velikost=2079B
http://8gmvrn2d.20458.ukazto.com
GIF komprese: - dobrá volba, když není potřeba víc jak 256 barev, malá velikost=396B
http://0gg7ve7b.20459.ukazto.com
PNG komprese: - ještě lepší komprese než gif=370B
http://sckwmcn7.20460.ukazto.com
Obrázek:
PNG256barev: size=200797B - při stejných barvách lepší komprese než gif
http://5fm3ezqn.20462.ukazto.com
GIF256barev: size=237456B - jen 256barev obraz vypadá blbě
http://40ihry45.20464.ukazto.com
JPG: size=82752B - velmi malá velikost a na obraze nejsou přílišné změny
http://sxphdtew.20465.ukazto.com
PNG: size=798154B - bezztrátová komprese png, velikost je dosti velká, pro obrázky na net nevhodné
http://oopn47nx.20466.ukazto.com
Samozřejmě jsou způsoby jak třeba částečně obejít nehezkou gif kompresi(tzv ditheringem), ale to už je jiná, stejně ani potom nebude u obrázků velikost srovnatelná s gifem. Příklad obrázku v gifu kde byl použitý dithering je zde:
http://pfs8a5y4.20467.ukazto.com
size=287505B - trochu se zvýšila velikost a obraz se rozdělil na malé částečky, které ze vzdálenějšího pohledu splívají - absolutně se tato metoda nehodí pro hry/textury a vůbec všude tam, kde by se s výsledným obrázkem mělo ještě něco dělat...
Potom existují samozřejmě mnohem lepší kompresory, za všechny můžu jmenovat JPEG 2000 a LWF, jenže ty se na internetu nevyskytují hlavně z důvodu nerozšířenosti a podporovanosti v prohlížečích.
Z toho všeho vyplívá jen tohle: na jednoduchý animace gif, na webovou grafiku a jednoduchý věci, kde nechcete mít zubatý hraby png a na fotky jpg. Co víc říct - tečka, snad to otevře některým oči a přestanou pro tlačítka používat ten bezvadnej formát BMP...