Výpadky WiFi/LAN

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Cy0cl0n 16. 1. 2020 14:48

Dobrý den přeji, cca od poloviny prosince roku 2019, máme internet zavedený od Sluzby Cetin a internetu od Vodafonu, také Vodafone Modem- Nový.
Cca po 5 dnech používání, se nám začalo dít to že nám internet vypadnul, stránky se nenacitali, vyhodilo to hlášku s DNS, stejné na mobilu, a po zapnutí WiFi na mobilu internet po chvilce zase běžel, od té doby je to tak 5x za den, večer je to častější, ovšem když hrajeme s přítelem hry které jsou založené na připojení k internetu ( League of Legends apod) tak je to vcelku otravné.
Nevim zda li mám otravovat Cetin, či Vodafone..
Btw. Též jsem si všimla, ze se nám router přehřívá, nevím zda li vám to pomůže k diagnostice, na všechny otázky jsem připravena odpovědět. Děkuji vám !
Cy0cl0n
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hunter21 16. 1. 2020 15:10

Niektoré routre sa zahrievajú viac ako iné, ale nevieme aký máte tak to nemôžeme posúdiť. Tomu modemu hovoríte router, alebo modem je iná krabička?
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Cy0cl0n 16. 1. 2020 15:29

Moc se vám omlouvám že jsem vám nepopsala Modem, napravuji : Comtrend VR3031 EUSB
Cy0cl0n
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod meda2016 16. 1. 2020 15:37

@Cy0cl0n -Pokud potřebujete poradit, pište srozumitelně, s dobrým pravopisem. S iformaceni o poskytovatelích a propůjčených zařízeních*. Je jich více, tedy uveďte, jak to připojujete.

Pokud má poskytovatel přetížené DNS servery, nedostává klient včas odpověď a nedostane se na požadovanou webovou stránku.
Jestli lze u vašeho routeru změnit DNS adresu, poznamenejte si nynější, nastavte jinou veřejnou. Nejčastěji se zkouší adresy DNS od Googlu http://www.wikina.cz/a/DNS_server
https://www.zive.cz/clanky/jak-a-proc-p ... fault.aspx
- - - - - - -
*Doplněno Comtrend VR3031 EUSB
meda2016
Pokročilý

Odeslat příspěvekod polda 16. 1. 2020 16:09

Předpokládám,že máte internet od Vodafonu a připojoval CETIN.
Hry hrajete na PC (notebook) a jste připojeni k modemu jen WIFI nebo i kabelem ?
Modem se zahřívá ,to je běžné. Reklamujte zásadně u Vodafonu, tam případně můžete službu bezplatně zrušit případně přejít na připojení vzduchem LTE pokud to půjde.
Jakou máte uvedenou rychlost 20Mb ?
polda
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Cy0cl0n 16. 1. 2020 16:23

@polda ano, internet od Vodafonu a připojoval Cetin.
Hry hrajeme na PC, které jsou lan kabelem připojené do modemu.
Bohužel dle všeho zde není možnost internetu vzduchem, bydlíme v údolí mezi lesem a polem a i takto byl problém sem dostat vůbec tyto služby.
Internet dle všeho je 8mb/s. Upload kolem 2.
Cy0cl0n
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod polda 16. 1. 2020 17:02

To opravdu není mnoho,spíše minimum na čem se dá fungovat. Pokud chce hrát v tu chvíli nemůže být nic jiného v provozu. LTE závisí na blízkosti vysílače a jeho síle. Hory údolí kopce nejsou až tak na překážku. Stáhněte si do Mobilu ,,NetMonster,, a podle toho poznáte jak na tom jste. Chtělo by to aspoň 20Mb. Takto v době největšího provozu se výpadkům nevyhnete. A reklamovat na Vodafonu,že je to slabé třeba vám dají slevu případně se uspíší nějaké vylepšení Dslamu.
polda
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hunter21 16. 1. 2020 21:03

Nemám osobnú skúsenosť s Comtrend VR3031 EUSB, ale z počutia od iných by nemalo vadiť, že sa zohrieva, pokiaľ teda nieje tak teplý že sa na ňom nedá udržať ruka. Či uvedený problém nerobia vaše zariadenia sa dá odskúšať pomocou iného operačného systému (Live Linux) a to tak, že v čase používanie internetu z tohoto OS budete mať všetko ostatné odpojené z routra. Ak to bude robiť aj v inom OS je to na reklamáciu.
hunter21
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Magusus 17. 1. 2020 09:21

Obávám se, že nemáte dostatečnou rychlost k tomu, abyste mohli hrát online hry. Problém je zejména upload, kdy 2Mb jsou zkrátka málo a i chyba s DNS v tomto případě povětšinou znamená, že je problém s propustností. Dále může problém sílit v tom, že vám toho na síti běhá víc, než si sami myslíte - synchronizace dat ze zařízení či na zařízení, aktualizace aplikací a Win10 atd. Všechny tyto věci ukrajují rychlost.
Rozhodně doporučuji kontaktovat Vodafon, CETIN jako koncový uživatel neřešte. Zeptejte se, zda je možné prověřit linku, zda tam nejsou nějaké výpadky a pokud budou mít grafy(případně jestli by je mohli založit), zda vytěžujete linku na maximum.
Magusus
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků