Chybajuce nastavenia v Thunderbird

Online komunikátory, VoIP, webové prohlížeče, e-mailové klienty

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Dreamer 29. 11. 2019 16:43

Pouzivam na zalohu program SyncBackFree, zalohy funguju dobre, ale stale sa zobrazi po zalohe tato chyba a otvori sa kvoli tomu prehliadac:

Failed to copy from Source : File is locked (C:\Programs\Mozilla Thunderbird\Data\profile\parent.lock): The process cannot access the file because it is being used by another process

Tento subor z Thunderbird - parent.lock ma nulovu velkost a ked zatvorim Thunderbird, tak zmizne, nepotrebujem ho zalohovat. Ako zabranit zobrazeniu tej chyby po kazdej zalohe? Je mozne v Thunderbird zabranit aby sa subor vytvoril, prip. je mozne v SyncBackFree nastavit aby sa dany subor nezalohoval, alebo aby sa ignorovala ta chyba?
Dreamer
Dreamer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ansam 29. 11. 2019 19:02

Zalohu pomocou programu SyncBackFree vykonávajte zásadne pri ukončenom (vypnutom) Thunderbirde.
Ansam
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dreamer 29. 11. 2019 21:34

Preco, nevykona sa zaloha spravne? V tom case nie som pri PC a nevykonava sa ziadna ina akcia.

Nie je aj ine riesenie? Prip. ako spustit program po spusteni PC s oneskorenim?
Dreamer
Dreamer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ansam 30. 11. 2019 05:57

1. Vypnite Thunderbird
2. Z profilu thunderbirdu odstráňte súbor parent.lock a ak je tam aj súbor old parent.lock (parent.lock.old ) tak odstráňte aj tento súbor.

parent.lock - je nepotrebný súbor, ktorý v profile Thunderbirdu zostal asi po neúspešnej aktualizácii.
Ansam
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod r34ktor 30. 11. 2019 11:08

Parent.lock je soubor, který se automaticky v profilu vytvoří při spuštění FF/TB. Zabraňuje použití profilu jinou instancí programu, což by mohlo vést k jeho poškození. Při korektním ukončení programu se automaticky maže.

Za běhu TB tam tedy logicky bude vždy. Všechny rozumnější zálohovací programy umí nastavit výjimky, tak ho prostě vyluč ze zálohování.
Knowledge is power
Greinerův poznatek o zhroucení: Důvod, proč se počítač zhroutil, je vždy za hranicí tvých znalostí.
r34ktor
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dreamer 30. 11. 2019 15:51

r34ktor - dakujem, uz som nasiel info k comu sluzi ten subor a teraz som nasiel aj tie vynimky v SyncBackFree, boli na inom mieste ako priecinky, takze problem je vyrieseny.
Dreamer
Dreamer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dreamer 13. 12. 2019 20:54

Mam podobny problem ako pri Firefox Portable aj pri Thunderbird Portable. Ked kliknem na odkaz na stranke v programe Firefox - mailto:nieco@nieco.sk , otvori sa "Write: (no subject)" okno - zla pozicia, zla velkost - je male a v lavom hornom rohu a tiez sa otvori dalsie okno "Account Wizard".

Predtym sa po kliknuti na mailovy odkaz otvorilo standardne okno "Write:", spravna velkost aj pozicia a vlozil sa aj email prijemcu, ako to mam dosiahnut teraz?

Mam Firefox Portable 71.0 64-bit, Thunderbird Portable 68.3.0 32-bit.
Dreamer
Dreamer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ansam 24. 1. 2020 14:08

GeneHawkins píše:Lze nastavit, aby se napsaná zpráva odesílala z přednastaveného účtu a ne z aktuálního?

Ja na to používam doplnok Identity Chooser. Doplnok vám pri vytváraní NOVEJ pošty (CTRL+N) ako prvé ponúkne rozbalenú ponuku všetkých účtov a stačí iba kliknúť na účet z ktorého to chcete poslať a otvorí sa okno novej pošty so zvoleným účtom na odoslanie.
Ansam
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jarisek52 19. 2. 2020 23:13

Délka nastavení zobrazení okna příchozí zprávy jde nastyvit v nastavení.
jarisek52
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 9. 4. 2020 09:50

Při stisknutí tlačítka "Přijmout zprávy", stejně tak jako po rozbalení "Přijmout všechny nové zprávy" TB přijme zprávy jen z jednoho (pravděpodobně jako prvního přidaného) účtu.
Stejně tak po spuštění dojde k příjmu jen z tohoto jednoho účtu, přesto, že je zaškrtnuto "Po spuštění zkontrolovat nové zprávy" u všech.
K příjmu zpráv z ostatních účtů dojde až po nastavené době kontroly, respektive na vyžádání příjmu z toho konkrétního účtu.
Co s tím? Máte to taky tak?
GeneHawkins
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dreamer 9. 4. 2020 11:25

GeneHawkins

Mal som rovnaky problem, nacitaval sa len jeden predvoleny ucet, pomohlo mi zlucenie podla navodu v tomto prispevku:

viewtopic.php?p=12413446#p12413446

Aj po zluceni je mozne odosielat emaily z predvoleneho uctu a volitelne z akehokolvek.
Dreamer
Dreamer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 9. 4. 2020 11:39

Jenže já je sloučené mám...
GeneHawkins
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dreamer 9. 4. 2020 11:52

Tak to je zvlastne, aku mas verziu? Ja mam 68.6.0 (32-bit) portable, teraz sa nainstalovala nova 68.7.0 (32-bit) a tu to tiez funguje dobre.

Vyskusaj si porovnat server nastavenia v uctoch, ci tam nie je v tom ucte ktory funguje inak ako v ostatnych.
Dreamer
Dreamer
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 9. 4. 2020 19:40

68.6.0 32bit
Spustila se aktualizace.
68.7.0 - je to stejné.

Ono mi to po chvíli všechny účty stáhne, jen po spuštění se to chová stejně jako tlačítko "přijmout zprávy" - stáhne to pouze jeden účet a hotovo, ostatní si jedou v nastaveném intervalu (nebo pokud dám přijmout z toho kterého konkrétního účtu, tak se uráčí mimo pořadí).
GeneHawkins
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod r34ktor 9. 4. 2020 19:58

Na manuální stažení zpráv ze všech účtů používám tento doplněk: https://addons.thunderbird.net/cs/thund ... il-button/

Co se týče potenciálních problémů s příjmem zpráv, prohlédni si Chybovou konzolu (Ctrl+Shift+J), zda tam není nějaké vodítko.
Knowledge is power
Greinerův poznatek o zhroucení: Důvod, proč se počítač zhroutil, je vždy za hranicí tvých znalostí.
r34ktor
Pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků