Zkušenosti s Mironet a obecně reklamace s IČ

Freemaily, internetové služby a jiná témata

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Emil Pastelka 14. 2. 2023 19:36

Zdravím vespolek, už přes měsíc (od 2. ledna) se snažím reklamovat HW u Mironet a pomalu mi docházejí nervy. Při nákupu na IČ (firma) neplatí ochrana koncového spotřebitele, tedy místo lhůty 30 dnů nastupuje dle zákona "doba nezbytně nutná". Což je trochu nefér, protože to může být prakticky jakákoliv termín.
U ostatních eshopů jsem nikdy při nákupu na firmu podobný problém neměl. Většinou se snaží vycházet zákazníkovi vstříc bez ohledu na to, jedná-li se o firmu, nebo koncového spotřebitele. Zde i přes několik urgencí je stále stejné "až bude, napíšeme Vám ... nevíme, jak dlouho ještě".

Další věcí je, že je to u Mironetu má druhá reklamace a opět základní deska. PC skládám přes pětadvacet let a naprosto nových základních desek jsem v posledních letech reklamoval minimum. Konkrétně 3 a dvě z toho jsou za posledních pár měsíců z Mironet. Nekupuji vyloženě to nejlevnější na trhu a prakticky výhradně Gigabyte (srdcovka).
První reklamace u Mironet byla hned po vybalení rovnou nefunkční deska a byla zamítnuta z důvodu poškozeného pinu (LGA 1700). To se mi v životě ještě nestalo, protože při usazení CPU i chladiče jsem nebývale opatrný. Ale budiž, zde se nemělo cenu hádat, protože to již zpětně nebylo možno prokázat.
Druhá reklamace (tentokráte AMD) opět po rozbalení naprosto mrtvá deska. Na PC jsem spěchal (bylo pro nového pracovníka), proto jsem vzal jedinou ITX desku, která byla před svátky skladem. Byla to má první deska ASRock a říkal jsem si, že už by to nemusely být takové hrůzy, jako na začátku.

Ať už je to jak chce. Mironet je pro naši firmu zapovězen. S ohledem na neuspokojivou kvalitu dodaného HW i jednání mi to za občasnou slevu nestojí.
Emil Pastelka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod milsimr 14. 2. 2023 23:51

Já se přiznám naopak problémy nemám, byť skrze poznámku obchodníkovi při nákupu sděluji, že případné reklamace chci v budoucnu řešit skrze občanský zákoník, nikoliv skrze obchodní.

Doporučení tudíž zní: Využít možností obchodního práva už při pořizování věcí ...
Administrátor fóra Živě.cz.
milsimr
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Emil Pastelka 15. 2. 2023 02:49

Díky za info, to jsem netušil. Respektive by mne ani nenapadlo, že by s.r.o. mohla využít občanský zákoník.
Emil Pastelka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 15. 2. 2023 07:22

Právník Mironetu, čte-li si to, se musí smíchy válet po zemi.
Lexx
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod milsimr 15. 2. 2023 09:43

Při nákupu na s.r.o. / IČ skrze obchodní zákoník máš takové podmínky, které si při nákupu vyjednáš (stručně řečeno). Nevím, proč by se právník měl čemukoliv smát.
Administrátor fóra Živě.cz.
milsimr
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mirha 15. 2. 2023 10:05

Proč? Od roku 2015 žádný Obchodní zákoník neexistuje. Vše řeší Občanský zákoník.
mirha
mirha
Junior

Odeslat příspěvekod Lexx 15. 2. 2023 10:30

Obchodní zákoník byl zrušen k 1. 1. 2014, kdy nabyl účinnosti nový občanský zákoník. Ten obsahuje úpravu týkající se práv z vadného plnění pro všechny druhy vztahů (nejen pro spotřebitelské smlouvy). Takže domáhat se řešení přes občanský zákoník je zjevně zbytečné, protože tím se to bude řídit v každém případě. Samozřejmě si podnikatelé mezi sebou mohou dohodnout práva a povinnosti individuálně/odlišně/nad rámec občanského zákoníku (mohou se i přiblížit spotřebitelské úprávě), ale musí to být opravdu dvoustranná smlouva. Jakýsi jednostranný požadavek s obecným odkazem na občanský zákoník je nesmysl.
Lexx
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Behemot2077 15. 2. 2023 15:39

bohužel pořád jsou, hlavně velký distribuční korporáty, co svoje zákazníky (třeba malý shopy) ojebávají, a ti buď musí toto padající ***** poslat dál, nebo řešit reklamace na vlastní triko a marže

řešením by bylo tydle korporáty poslat do análu a nakupovat jinde, distributorů všeho když ne tady, tak vedle v říši jsou mraky, tak proč si nechat srát na hlavu, ale na to musí tlačit ti koncoví zákazníci
Behemot<at>jabber.cz

Špičkové elektrolytické kondenzátory a jiné součástky, akumulátory, baterie, repasované monitory, UPS, sestavy aj. Elektromontáže silnoproud, slaboproud.
Behemot2077
Junior

Odeslat příspěvekod Emil Pastelka 16. 2. 2023 01:46

Abych byl objektivní, dnes mi přišlo info o odeslání nového HW. Tak uvidíme, zda-li dorazí funkční díl :) Pro mne je to zkušenost a nápověda, že mám zůstat u prověřených prodejců.

Náhodou šel kolem mne právník a potvrdil mi, že firmy při nákupu opravdu tahají kratší stéblo. Moc nechápu, proč to tak zákon definuje, protože občas mohou vznikat docela paradoxní situace, kdy firma A prodá firmě B zboží, které následně koupí koncový Franta. Při reklamaci tak Franta po firmě B požaduje plnění dvou let, ale ta má od svého dodavatele A jen jeden rok a to ještě bez zaručení rychlosti vyřízení. Prostě spousta legrace.
Emil Pastelka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Behemot2077 16. 2. 2023 02:00

vona dost možná doteď většina těch překupníků taky netuší, že nic jako vopchotní zákoník dávno neexistuje a vodvolávání se na něj u doavatelů je akorát pojebávka, a pokud si ty vemena neupravily svoje podmínky (na kterejch se taky nigdo nedomlouvá, prostě tady to akceptuješ, jinak nenakupuješ, tak by je stačilo v tom hezky vymáchat

ale takovejch, co si jako zákazník podmínky nadiktujou, jinak jdou jinam, je tak jeden ze sta

já sem jeden, srát na palicu si nenechávam nijakým způsobem, konkurence je většinou dost; je tady snad eště nějakej z nějaké další stovky? pochybuju vo tom!
Behemot<at>jabber.cz

Špičkové elektrolytické kondenzátory a jiné součástky, akumulátory, baterie, repasované monitory, UPS, sestavy aj. Elektromontáže silnoproud, slaboproud.
Behemot2077
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků