PC max. do 15.500 (kancelář+hry)

Rady a tipy pro výběr počítačové sestavy (konfigurace, nekompatibilita)

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod alfah4ns 30. 10. 2012 09:49

ramky pojedou, nelze testovat úplně všechny, že.

prodlužka pojede, ale jen jako USB 2.0, resp. USB 3.0 je zpětně kompatibilní.
Důvody zjistíš, když si prohlídneš počet pinů na konektoru, 3.0 má více (z obou stran, 2.0 jen z jedné)
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 30. 10. 2012 19:05

Aha, mockrát děkuji :-)
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 2. 11. 2012 15:24

Chtěl bych ještě jednou všem poděkovat. Jen menší info, po pár emailech s TS Bohemií a rozložení nákupu na 3 obchody se mi podařilo ušetřit skoro 900Kč :-) Doufám že tento typ taky někomu pomůže :-)
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod mmmjack 4. 11. 2012 22:21

I s připočtením dopravy ze všech tří?
Intel Core i5-4690K · SPC Fera2 (fan F12PWM) · 16 GB DDR3 · MSI GTX1060 Gaming · Kingston KC400 · Crucial M500 · MSI Z97M Gaming · Fractal Design Define Mini (4xF12PWM) · Corsair RM650 · Dell U2717D
Octavia IV Combi
mmmjack
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 5. 11. 2012 11:13

Samozřejmě jsem nebral nejlevnější obchody v ČR, ale nejlevnější obchody v 10km (kam jsem schopný dojít i zpět pěšky a s plně naložen :-) ). Ale jde o to, že mnohé obchody jsou ochotné jít s cenou trochu níž. Zrovna jmenovaná Bohemka mi po pár emailech nabídla u mnohých produktů opravdu krásné ceny.

Jen takové upozornění, říkal jsem si, že když se mi podařilo takto srazit cenu, že zainvestuji a koupím si Arctic F14 PWM větrák. S Arctic mam dobré zkušenosti co se týká 120mm, tak jsem šel hned do 140mm aniž bych si prošel recenze (největší pitomost co mě za poslední rok napadla). Výsledek? Hlučný a průtok bych odhadoval totožný jak 120mm. Mam zkušenosti i s 140mm (teď si na značku nevzpomenu, jen si pamatuji že má průhledné lopatky) a zrovna s těmi jsem nadmíru spokojen, průtok tak 1,5-2x větší (podle testů). Ale toto byla katastrofa. Tak jsem je dneska vzal do alfacomp, s tím že je zkusím vrátit. Trochu jsem si nadával, že jsem nepoužil gumové připínáky, či jak se to jmenuje. A že mi teď strhnou nějaké prachy. Když mi ale oznámili, že to vlastně odmítaj převzít, ale když budu chtít tak že mi to vezmou, ale že mi strhnou takové prachy, že mi stejně skoro nic nevrátí. Tak mě docela naštvali. Pravdou je, že obchod se takto chrání, protože ty ventilátory nejsou moc prodávané. Na stranu druhou když chce, tak si může odepsat z daně i opotřebovaný obal z vráceného zboží (tedy zákon to umožňuje). Ale proč by to dělali.

Jo a ten chladič od Arctic (tiším že Arctic Freezer 13 CD) má problémy s teplovodní pastou. Odpadá a na TS Bohemce mají prý už asi 5 reklamací. Teplovodní pasta totiž odpadlá, takže hned po rozbalení s ní tam letíte. Prej vadná série,a le na funkčnost nemá vliv (pokud vyměníte teplovodní pastu).
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod mmmjack 6. 11. 2012 08:32

No u tak velke firmy jako je alfa se vubec nedivim ze ti je nevzali zpet, proc by to meli delat? Kdyby sis to objednal s dopravou tak neni problem ... takove jsou podminky.
Jinak pastu na chkadici bych teda nebral jako vadu, ano nastve to ze tam treba neni, ale tak hodim tam mx-2 a jedu ne?
mmmjack
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 6. 11. 2012 17:22

Oni původně odmítli, když jsem je upozornil že musí provést odběr, tak mi právě chtěli dát přehnané snížení ceny. V podstatě dělali takové naschvály, abych se sám vzdal svého práva. A internetový obchod (koupě) se uskuteční na základě způsobu objednání zboží. Nikoliv na způsobu přebrání.

Ano, pokud máte doma přebytečnou teplovodní pastu, tak je to v poho. Ale pokud s tím nepočítáte a přebytky nemáte, tak to docela zamrzí a může prodloužit montáž o nějaký ten den. Proto to sem píšu, aby si lidi dávali bacha.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod mmmjack 6. 11. 2012 20:24

Pokud si vyzvednes zbozi osobne, tak nemas pravo ho vratit bez udani duvodu a prodjce neni povinen jej prevzit ... nebo se mylim?

Kazdy kdo stavi doma by mel byt patricne vybaven :)
mmmjack
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 6. 11. 2012 20:32

Mno, já měl za to, že osobní odběr nevadí. Oněch 14 dní na vrácení máš proto, že jsi nebyl schopný si produkt ošahat a vyzkoušet před objednáním. Však na heurece je mnoho stížností ve stylu "Odmítají možnost vrácení zboží s tím, že neplatí pro osobní odběr. Obchodní inspekce se kvůli tomu šetří".

To ano, ale já poslední spotřeboval před 4 měsíci a teď bych musel kupovat pouze kvůli chladiči a to se mi opravdu nechtělo :-) 100Kč je 100Kč :-)
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod mmmjack 6. 11. 2012 20:40

No ale ty si jej preci osahat a okoukat muzes, jelikoz sis pro nej osobne prisel ... to je logicke. Pokud vim, tak je to tak, jak jsem psal, jestli je to jinak, mel bych to jakozto prodejce vedet.
mmmjack
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Matysek 6. 11. 2012 21:03

K tomu fnukani nad pastou:
OT
To ovsem neni chyba eshopu, vyrobce, ale pouze Tvoje. Ty stavis sam a na Tvou hlavu to jde. Stejne jako tiskarna vyzaduje pravidelny servis spotrebnich casti, tak i pocitat vyzaduje pravidelne cisteni, kontrolu a prepastovani. Pasta je spotrebni material, stejne jako baterie. Kazdy vyrobek slouzi jen tak dobre, jak se k nemu chovas:
- pred zakoupenim si overis kompatibilitu a vhodnost vyberu vuci zamyslene cinnosti
- pred sestavenim si overis, zda je vsechno takove, jake ma byt (napr.: revize CPU)
- pred sestavenim se otestuje minimalne PSU mericim zarizenim/testerem
- pred sestavenim si otestujes v minimalni konfiguraci bezvadny stav veci
- po sestaveni prichazi na radu zahoreni, zatezove testy a cely 24 - 48hodin trvajici maraton
Gratuluji, prave jsi overil bezchybnost hardware v referecnim stavu jako celku (od UPS az po chlazeni). Prijde-li ke slovu OC, delas jeste nad ramec nativnich taktu dodatecne testy stability
V tento okamzik uz mas pripravene recovery - bitove kopie, nezbytne SW (drivery) pripraveny pocitac pro pouziti s cistym a optimalizovanym OS.
Stejne tak pocitas s tim, ze budes pravidelne sledovat systemove logy kvuli chybam, tak stejnou mirou pocitas s tim, ze budes pravidelne cistit prachove filtry, provadet udrzbu celkove cisteni, tak uplne stejnou mirou pocitas s tim, ze minimlne jednou za rok prepastujes a provedes zatezove testy a overis si stav celeho HW. Mas-li UPS, kontrolujes jeste UPS, mas-li tiskarnu, tak servisujes jeste tiskarnu, ... Proto mas doma tester, stlaceny vzduch, nahradni baterii CR2032, ... a neni duvod nemit doma i pastu.

To, ze se to nedela, neni to moderni, neni ... je uplne na jinou debatu. /OT
Definice moderatora Zive? Zookeeper. Vyhledat zbloudilou ovecku, ustajit, vycesat, nakrmit a zalozit chudince nadaci. Ovecka prece nemuze 5 minut myslet. Vsichni mame povinnost oveckam uvarit, precist pohadku a prispet do nadace.
Matysek
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 6. 11. 2012 23:00

Nechtěl jsem, aby to vypadalo jako vňukání, ale varování ostatních uživatelů a aby s tím počítali. Není nic jednoduššího než si zkontrolovat chladič přímo v obchodě. Říct hele tady je chyba a máte v ruce teplovodní pastu nebo si jí koupíte. Pokud bych o tom pomlčel, tak bych se zachoval jako svině. Navíc pokud člověk sestavuje pro své potřeby a maximálně pro kamarády, tak málo kdy má v šuplíku teplovodní pastu s tím že jí jednou či dvakrát za rok vytáhne (pokud mu předtím nezbyla).

mmmjack: Pouze jsem napsal co mám zafixováno v hlavě, ale možná špatně. Pro jistotu se zeptám rodinného známého co je právník :-)
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 7. 11. 2012 10:07

mmmjack: Znění zákona: "Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění." Tedy podstatné je způsob objednání a prý i potvrzení objednávky (vše přes net). Způsob vyzvednutí nemá vliv a jedná se o snahu přivést zákazníka v omyl.

Toto mi řekl, tedy doufám že na základě těchto informací nebudete svým zákazníkům odpírat jejich práva a uděláte jako prodejce nápravu :-)
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod still_wolf 9. 11. 2012 14:51

Takže ventilátor s alfacomp má pokračování. Celý týden jsem si dopisoval s centrem pro zákazníky (v podstatě se k ničemu nedošlo, resp. mi přišlo že tam sjou proto aby oznámili že s ničím nic neudělají). Byl jsem dneska na vrácení zboží znovu a narazil na jiného pracovníka. Vše probíhalo podobně, nejdřív odmítnul vrácení, potom chtěl vrátit částku v rámci 10-20%. Když jsem od něho si vyžádal potvrzení ohledně jeho slovech (resp. proč strhává takovou částku, že provedl znalecký posudek apod.), to bylo vidět, že se docela zarazil a začala diskuse proč vydat dokument. Nakonec mi nabídnul stržení ceny necelých 30% (v rámci nízké pořizovací ceně to bylo pochopitelné), ale s tím, že nebudu chtít žádný dokument ohledně posuzování vrácení apod. Takže doufám že případně někomu dalšímu toto pomůže.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod KineCZek 9. 11. 2012 16:54

AD pasta: Fnukas zbytecne, stava se to (obcasne) a nahradit ji neni az takovy problem.

AD vraceni: Pokud je to pouzite a pokud to nese znamky opotrebeni, nediv se. Opet a pouze Tvoje chyba, tak tady neknuc, jak je Alfa zla. :roll:
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

| PC sestavy hracum i profesionalum na miru | Kontakt zde tlacitkem SZ, nebo na Facebooku |
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků