PC max. do 15.500 (kancelář+hry)

Rady a tipy pro výběr počítačové sestavy (konfigurace, nekompatibilita)

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod still_wolf 9. 11. 2012 18:30

Pokud někdo řekne, že mi dá z 250Kč jen 25-50Kč, protože jsou tam lehké rýhy po závitu, tak se jedná o nepřiměřené shrnutí!
Jestli si myslíte že ve svém věku si potřebuju postěžovat a hledám uznání. Velký omyl. Pokud to tady někdo četl jako plakání dítěte, tak na rovinu, pro Vás to nebylo. Jen doufám, že pokud někomu se přihodí něco takového a bude hledat, že to najde (stejně jako při nákupu chladiče, že si rovnou koupí i pastu nebo si řekne prodejci, tak i jednání obchodníka kdy odmítá dodržet práva zákazníka).
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod KineCZek 9. 11. 2012 19:00

Primereny muze byt naprikal poplatek 200Kc za nahradni obal, pokud to maji ustanoveno v reklamacnim radu. Potom pokud by se jednalo o zbozi za 199,- Kc, musel bys pri jeho vraceni jeste korunu doplatit, ale z hlediska pravniho by byl postup naprosto spravny.

To s nejakym nedodrzenim prav opravdu nema co spolecneho. Pojistovna ma napr. spoluucast. A i pokud mas pojistku s 5% SUa odres naraznik o patnik, oprava vyjde na 4.850,- Kc a opjistovna Ti zaplati kolik? Pokud si vybrecis 95% ze 4.850,- Kc, tak se probud z omylu. Nezaplati NIC, protoze SU je 5%, min 5tKc.

Budes i potom brecet, jak Te pojistovna odrbala? Normalni clovek ne...
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

| PC sestavy hracum i profesionalum na miru | Kontakt zde tlacitkem SZ, nebo na Facebooku |
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 9. 11. 2012 19:12

Mno, asi máte větší právní znalost a zkušenosti než můj mnoholetý přítel pracující v právní agentuře. Protože ono je dost velký rozdíl mezi obalem, kde se jedná o paušální částku, a použité zboží, kde se má strhávaj na základě procentního poškození. Jen nechápu, proč tu mluvíte o obalu. Já o něm nepsal protože k jeho poškození nedošlo.

Ohledně pojišťovny je to postavené na smlouvě. Pokud člověk si přečte smlouvu, zjistí že je pro něj nevýhodná nebo dokonce porušuje určitá jeho práva a mávne nad tím rukou. Jo, má klid a pohodu, ale pak se diví. Já tohle taky řešil a nebylo to zajít do pojišťovny a podepsat, ale dlouhou dobu obíhání a jednání. A pokud se mnou budou jednat špatně, tak od nich odejdu a pokusím se udělat něco proto, aby jim to až tak lehce neprošlo. Proč? Nevím, asi mě už nebaví být tím naivním a blbým Čechem, kterému ....... každej na hlavu. Je to něco takového jako když si prodejce řekne, že mu ona 14-ti denní lhůta nelíbí. A tak si zákon přizpůsobí a řekne, že internetový prodej je jen tehdy, pokud si někdo nechá zboží poslat. A hele, většina "normálních" lidí mávne rukou a "nebrečí", resp. nejednají.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod KineCZek 9. 11. 2012 20:16

No, on internetovy prodej to JE v zavislosti na obchodnich podminkach opravdu v nektrych pripadech jen pri internetovem prodeji. Kamenna prodejna je kamenna prodejna. Stejne to ma co vim CZC.

ALza treba drzi 14dnu i na zbozi zakoupene kamenne. Ale CZ legislativa tuhle diverzifikaci umoznuje.
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

| PC sestavy hracum i profesionalum na miru | Kontakt zde tlacitkem SZ, nebo na Facebooku |
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 9. 11. 2012 20:26

Znění zákona jsem tu uvedl tak, jak mi jí poslal onen přítel. Tedy, pokud kupujete v internetovém obchodě v jeho kamenné pobočce, tak 14-ti denní lhůta neplatí (pokud smlouva netvrdí jinak). Ale pokud zboží objednáte přes internet, tak bez ohledu na způsob převzetí platí lhůta 14-ti dnů. Na rozdíl jak tvrdí mmmjack, který je podle všeho prodejce.
PS: byl jsem ujištěn, že tomu tak je a že právě mnozí jiný lidé/firmy jiným tvrzením klamou zákazníky a řeší to v tom případě obchodní inspekce.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod KineCZek 9. 11. 2012 20:32

Ja jen, ze jsem v Alfe nikdy nemel problem, dokonce mi vysli vstric i v situacich, kdy jasne a prokazatelne nemuseli. Ale mozna je to prave o tom pristupu k ostatnim lidem a o tonu jednani.
Don't think you are. Know you are. (Morpheus)

| PC sestavy hracum i profesionalum na miru | Kontakt zde tlacitkem SZ, nebo na Facebooku |
KineCZek
Odborník PC sestav a ULN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 9. 11. 2012 20:50

Taky jsem tam nikdy neměl problém, proto jsem je vždy doporučoval a nakupoval jsem tam přes 6 let (tedy pokud mě paměť neklame). Byly schopný zjišťovat informace o produktech, které prodávali, a hlavně s jedním jsem si dost rozuměl. Především mě u něho zaujala upřímnost a absence takového vnucování jejich zboží. Ale tímto mě zaskočili. Samozřejmě že jsem tam nevlítnul se slovy, vyměňte mi to, je to vaše povinnost. Snažil jsem se s nimi domluvit, ale s prvním nebyla vůbec řeč. Až ten druhý byl schopný komunikovat aniž by se ke mně stavěl nějak arogantně nebo bych měl z něho takový pocit (tedy ze začátku to chtěl vyřešit rychle, ale potom to šlo). Proto jsem to zde uvedl, ne abych pomlouval, ale aby jste si dali bacha.
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod mmmjack 9. 11. 2012 22:08

Kouknu se do našich obchodních podmínek, pokud se nepletu, tak tyto umožňují právě stanovit onu 14ti denní lhůtu a okolnosti, za kterých se dodržuje atd. Hned pak dám vědět, taky se zeptám zítra šéfa.
Řeknu ti to takhle, přijde zákazník, koupí si wifi přijímač do telky, hned jak přijde tak se zeptá, kdyby to nešlo mohl bych to vrátit? Vemu si třeba něco i jiného za to, řikam jo v pohodě když to nepoškodíte není problém, a přišel ještě ten den, hned jsem to vzal, i peníze mu vrátil, jelikož byl v pohodě, zboží v pořádku a přines to rychle zpět, takže asi tak, je to o domluvě a o lidech.
Pokud Alfa nemá vyloženě v podmínkách, že vrací zboží do 14 ti dnů od zakoupení, tak to prostě dělat nemusí. Pokud nějaký jejich zaměstnanec nedodržuje smluvní podmínky nebo zákon, můžeš upozornit jeho nadřízeného / kontaktovat oddělení služeb zákazníkům, či cokoli podobného.

Doufám, že nevadí, když tu odcituju kousek obch. podmínek (našich):
Odstoupení od kupní smlouvy do 14-ti dnů.

V souladu se zákonem 367/2000Sb má odběratel právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14-ti dnů. Toto právo je podmíněno nákupem jako Koncový spotřebitel (tzn. nikoliv jako Podnikatelský subjekt). Odstoupit může Kupující tak, že tuto skutečnost oznámí prodávajícímu písemně na provozovnu prodávajícího. V písemném odstoupení je Kupující povinen uvést údaje specifikující objednávku (jméno, příjmení, číslo objednávky, datum podání objednávky, atd.). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu doručeno nejpozději v poslední den 14 denní lhůty. Nestačí jej v tento den pouze odeslat. Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Výjimku tvoří např. audio a video nosiče. Zboží nemusí být vráceno v originálním obalu, avšak prodávající má právo na úhradu nákladů spojených s novým zabalením zboží. Je možné vrátit i zboží použité, avšak prodávající má opět právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. Kupující je povinen doručit zboží prodávajícímu osobně nebo na vlastní náklady prostřednictvím některého z dopravců (např. Česká pošta).

Tato možnost neslouží k vyzkoušení zboží a proto je nutné zboží vrátit nepoužité, v některých případech i nerozbalené.

Postup při uplatnění nároku na vrácení zboží do 14-ti dnů.

Zboží pečlivě zabalte a jako běžnou zásilku zašlete na adresu naší firmy. NEPOSÍLEJTE zboží na dobírku! Taková zásilka nebude převzata! Doporučujeme zboží pojistit. Ke zboží přiložte pořizovací doklad, průvodní dopis s informací, že se jedná o vrácení zboží do 14-ti dnů a nezapomeňte připsat i číslo vašeho účtu. Po doručení zásilky bude do 5-ti dnů provedeno schválení nároku na vrácení zboží a o jeho výsledku budete telefonicky, nebo emailem informováni.

Nárok na vrácení zboží zaniká:

Není-li dodržena 14-ti denní lhůta.

Na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění.

Na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele.

Na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání.

Na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal.

Na dodávku novin, periodik a časopisů.

Spočívajících ve hře nebo loterii.

Není-li zboží kompletní (včetně manuálů, CD, kabelů, atd..)

Je-li zboží nebo kterákoliv část či příslušenství jakýmkoliv způsobem poškozené.

Byla-li již na zboží uplatněna reklamace.

Je-li i částečně vyplněn záruční list.

Pokud budou dodrženy všechny podmínky nutné pro vrácení zboží, budou Vám zaslány peníze za zboží, nikoliv za jeho zaslání, na váš bankovní účet nejpozději do 30-ti dnů.

Pokud podmínky pro vrácení zboží nebudou dodrženy, bude vám zboží zasláno na vaše náklady zpět.


Je tedy pravda, že tam nikde nevidím že by se to vztahovalo pouze na zboží vyzvednuté jinak než osobně, zbytek viz. podmínky.
Intel Core i5-4690K · SPC Fera2 (fan F12PWM) · 16 GB DDR3 · MSI GTX1060 Gaming · Kingston KC400 · Crucial M500 · MSI Z97M Gaming · Fractal Design Define Mini (4xF12PWM) · Corsair RM650 · Dell U2717D
Octavia IV Combi
mmmjack
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod still_wolf 9. 11. 2012 23:22

:-) Ano, toto není pro pouhé vyzkoušení. Ale když koupíte ventilátor, který by podle výrobce měl splňovat "ticho" a vy máte dojem, že Vám PC odcestuje (trošičku přeháním:-) ), tak zboží vrátíte (pokud se nejedná samozřejmě očividně o závadu, bohužel závady v návrhu zboží se blbě uplatňuje). A v tom případě už člověk dochází ke zkoušení zboží.
Je to něco takového, jako když si jdete koupit jistič. OEZ a Moeller mají rozdílnou citlivost i přes totožný typ citlivosti (tím myslím B, C, D,...). OEZ je citlivější, což někdy naštve u stykače k bojleru. Ale zase je spolehlivý, rychlý a bezpečný. Moeller se snažil tu citlivost dát takovou, aby pro 99% spotřebičů vyhovoval, taky je kvalitní, ale citlivější zařízení nemusí vydržet především bližší kovové zkraty. Mno a když někomu elektrikář do Elektroměrové skříně dá OEZ a domů si dá Moellery, taky se diví. Ale je naprosto běžné, že Moeller jističe vrátí a strhne se pár kaček, pokud je poškrábaný na přední straně, pokud se škrábne zezadu nebo z boku, tak většina prodejců to vezme bez řečí. Tento zákon o vrácení byl udělaný proto, že většina lidí si nedokáže představit co kupuje přes net. Jenomže jaký je rozdíl, jestli Vám někdo do ruky strčí černou krabici nebo vidíte obrázek? V podstatě žádný. A prosit prodejce, hele vyzkoušet ten ventilátor přede mnou, a zkus ho připevnit na plech, ať vím jaké vibrace přenáší apod..... To by byl veselý prodej :-D Já chápu že Ti lidi vidí 50 zákazníků denně a každej druhej jim přijde stejnej a že je támhle šéf kope do ...., za to že se k zákazníkovi zachovali fér. Ale na stranu druhou je tu i pohled zákazníka, kterej často kupuje black box a až po oné montáži atd. zjistí, že to není to, co chtěl nebo to, co v podstatě výrobce slibuje. Navíc člověk něco koupí proto, aby to sloužilo a splnilo jeho očekávání. Možná že jsem ze staré školy, ale doufám že tyto hodnoty se stále ještě uznávají.

mmmjack:
Je tedy pravda, že tam nikde nevidím že by se to vztahovalo pouze na zboží vyzvednuté jinak než osobně, zbytek viz. podmínky.

:-) alespoň nějaký výsledek této diskuse :-D
still_wolf
Junior

Odeslat příspěvekod alfah4ns 9. 11. 2012 23:35

vyzvednutí-nevyzvednutí, to je fuk, podstatné je jen:
- jestli se jedná o nákup FO
- jestli byla smlouva uzavřena na dálku

zejména na druhý bod bacha - je třeba číst obchodní podmínky.
V nich klidně může být, že "objednávka" přes net je nezávazná (v podstatě = pouze rezervace produktu) a k uzavření smlouvy dochází až při vyzvednutí/zaplacení zboží. Pak právo na vrácení do 14 dní ze zákona nemusí být dodrženo. (některé eshopy to takto pořád mají)
Pokud je objednávka závazná/skutečně dochází k uzavření smlouvy na dálku, pak není co řešit.
.
alfah4ns
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků