PC sestava pro simulátor aut + 3 monitory.

Rady a tipy pro výběr počítačové sestavy (konfigurace, nekompatibilita)

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod Bigg.I 20. 8. 2014 14:20

k Projectu Cars - počkal bych si doopravdy na to až to vyjde a nejlíp ještě tak nějaký měsíc po tom, co to bude venku.
Protože:
Hrál jsem 6 let Richard Burns Rally online
Celý online plugin k tomu napsal člověk sám ve volném čase
Tratě a auta a vlastně vše co se tam teď jezdí udělali lidi k tomu dobrovolně sami...
Původní nároky co byly oznámeny se zvedly díky těmto "modifikacím" dá se říct dvojnásobně a hra je neuvěřitelně citlivá na volbu HW - asi je to ten komunitní vývoj :D
U RBR byli lidi kterým hra běhala na plné detaily na neuvěřitelně starých mašinách a taky lidé, kteří měli našlapaný nový PC, kde hra buď padala nebo nebyla plynulá.
Něčeho podobného se obávám u Projectu CARS, ikdyž to určitě nebude tak razantní.
Píšu to, protože podobný nápad byl právě i na to RBR a to přímo v nějaké PC herně, kde měli volanty, sedačky atd.
K FPS - 60 FPS je minimum pro závodní simulátor.
Je mi uplně jedno co říkají nějaké vědecké studie nebo co je schopno oko zachytit atd.
Píšu to z pohledu člověka co se pohyboval na předních pozicích v online šampionátech pár let.
Oldschool lover
Nokia 6.1
ex. Sony Xperia X compact, BlackBerry Z10, Nokia 808, Nokia 5630 XpressMusic...
Bigg.I
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Snowman8944 20. 8. 2014 14:23

K tomu 144hz vs 60hz. Tady je pěkné srovnání: https://www.youtube.com/watch?v=yWEpIwNDeCA

Aneb: Kdo není progamer, nepozná to. Kdo hraje již xxxx hodin nějakou hru, tak to pozná. Avšak bych tuhle věc neřešil.
Snowman8944
Junior

Odeslat příspěvekod deliver921 20. 8. 2014 14:24

Ahoj, zaregistroval jsem se zde jen kvuli tomuhle topicu, ale to co tady tvrdis Cernakusi je nesmysl. Prestan urazet ostatni a diskutuj alespon na urovni. To, ze lidske oko, co jsi se jiste ucil na zakladni skole v prirodopisu dokaze rozlisit pouze 25 snimku za vterinu je sice pekne a plati zajiste napriklad u videa, kde je 25 FPS dostacujici (diky motion bluru), ale u her, kde se dynamicky meni jednotlive snimky tomu tak doopravdy neni. Muzete polemizovat, jestli je rozdil markatni a jestli potrebujete tolik snimku ke svemu pohodli 60 nebo nikoli, ano je to do jiste miry subjektivni, ale kazdy pozna rozdil, akurat je individualni do jake miry je hrac ochoten hrat s 30 FPS. Nerikam, ze 60 FPS potrebuju vsude a pokazde, ale kdyz si muzu vybrat nevaham ani vterinu a priklonim se k 60 FPS, protoze ze zkusenosti konkretne s asseto corsa je to pro me jako nebe a dudy...

Přikládám odkaz, kde je mozne porovnat, muzete si i nyni najit na youtube zabery z her pri 60 FPS (youtube uz podporuje 60 FPS, paklize video tak bylo nahrano) http://www.30vs60.com/ .

-- 20. 8. 2014 15:36 --

Snowman8944 píše:K tomu 144hz vs 60hz. Tady je pěkné srovnání: https://www.youtube.com/watch?v=yWEpIwNDeCA

Aneb: Kdo není progamer, nepozná to. Kdo hraje již xxxx hodin nějakou hru, tak to pozná. Avšak bych tuhle věc neřešil.


To co jsi postnul je zajimavy urcite, ale bavime se o 30 vs 60 FPS, to muze bezet i na beznem 65 Hz LCD a neni potreba 144 Hz. Ale pro doplneni, paklize zminuje uz ty Hz, tak to video, ten clovicek je clovek, ktery videl battlefield poprve v zivote a nevi poradne ani co ma hledat, sam to pak priznava v dalsich videich a tady bych postnul alespon druhou cast, pro kompletni doplneni, kde naopak testuje linus, ktery vi o co go a pozna rozdil bezproblemu https://www.youtube.com/watch?v=a2IF9ZP ... e=youtu.be ....
deliver921
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod cernakus 20. 8. 2014 14:41

Typické. Jak mudlové přesvědčují fyziky, biology a jiné vědce o své pravdě. Teorie, studie a vědecký výzkum smetou do koše mantrou - "já jsem top ..., tak mám pravdu"

Vůbec nemají páru, kolik snímků za sekundu (tedy digitálního signálu) už čípky a tyčinky nerozliší od analogového signálu (ne není to 25FPS, ale není to ani 60FPS), vůbec nemají páru, jak funguje čípek a tyčinka (že vjem je chemická reakce), nemají šajn, jak pomalu se šíří nervový vzruch nervech, jak pomalu v synapsích, jaká je rychlost smrštění svalových vláken. Nemají páru o psychologii člověka, placeboefektu.

Jsou to prostě tupci. Tupí, nevzdělání idioti, kterým je přesto povoleno dýchat vzduch lidí. A co více, je dovoleno, aby svými žvásty odmítali vědecké závěry věděckých pracovníků, kteří obor studují i desítky let a stále k němu mají pokoru, kteří tito tupci neznají.

Připomínáte mi jednu skupinu konspiračních teoretiků - popírače přistání na Měsíci. Ti si taky fyzikou vytírají zadek, případně ti moudřejší z nich si fyziku upravují k obrazu svému.

Děkuji, že jste potvrdili Einsteinův postulát, že Vesmír i Lidská blbost jsou nekonečné. To druhé, dnes jednoznačně platí.

Na závěr, žádám každou krtko-včelku, aby než postne další slint o tom, jak je pro automobilový simulátor nutné mít 60FPS+, doložil nejprve fotografii stopek s čase 0:00:00:03, tedy 30ms, která on osobně namáčk!!! Pak se teprve můžeme bavit, že průměrná reakční doba člověka (tj. doba která proběhne od vjemu po motorickou reakci) může být řádově nižší, než je obecně vědecky uznávaná hodnota 650ms!

EDIT:

Omlouvám se Vanabe, že jsme ti takto zaplevelili vlákno. Nicméně důležité bylo již řečeno a žabomyší válku se suitou krtko-včelek si povedu sám, dokud nás moderátor neusmrtí.
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Superobo 20. 8. 2014 14:59

ok matematika

30fps = 1 snimok kazdych 33,3ms
60fps = 1 snimok kazdych 16,66ms

ludska reakcia = 650ms (tebou udavane cislo, co je hlupost, ale budis)

celkova mozna najrychlejsia reakcia:

pri 30fps = 33,3 + 650 = 683,3ms
pri 60fps = 16,66 + 650 = 666,66ms

Uz rozumies o co ide? Vystup z monitora je vnem, az potom nastupuje ludska reakcia pan inteligent.
Superobo
Junior

Odeslat příspěvekod VANAB 20. 8. 2014 15:04

Poprosil bych moderátora ať tu zatím nic nemaže...Jako amatér se nechám poučit. Nejde moc ani o OT protože je dost důležité aby lidé měli požitek na simulátoru.
VANAB
Junior

Odeslat příspěvekod cernakus 20. 8. 2014 15:08

Superobo:

Sice jsi nepředvedl snímek se stopkami v čase 0:00:00:03, ale snažíš se zapojit rozum tak budiž.

Převeď si ty matematické výsledky na poměr (např, procentuální).

-- 20. 8. 2014 16:12 --

VANAB:

Na požitku to příliš nepoznáš. Pokud simulátor simuluje, tak simuluje i Motion Blur, který je poměrně věrnou simulací reálného zkreslení optického vjemu při vysokých rychlostech (pokud jsi někdy jel po dálnici 200 a více km/h tak jsi si toho možná všiml, to už je totiž hodně znát, ostrý máš jen zúžený výhled, větší část úhlu pohledu je rozmazaný, jako v periferním vidění).

Milióny hráčů na konzolích hrají při 30-60FPS (více tyto nedají) a jsou spokojeni. Doknce NFS série jsou locknuté na 30FPS a to jsou frenetické arkády, ne simulátory (tedy mají mnohem blíže 3D střílečkám, než opravdové simulátory).
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod deliver921 20. 8. 2014 15:24

cernakus píše:Typické. Jak mudlové přesvědčují fyziky, biology a jiné vědce o své pravdě. Teorie, studie a vědecký výzkum smetou do koše mantrou - "já jsem top ..., tak mám pravdu"

Vůbec nemají páru, kolik snímků za sekundu (tedy digitálního signálu) už čípky a tyčinky nerozliší od analogového signálu (ne není to 25FPS, ale není to ani 60FPS), vůbec nemají páru, jak funguje čípek a tyčinka (že vjem je chemická reakce), nemají šajn, jak pomalu se šíří nervový vzruch nervech, jak pomalu v synapsích, jaká je rychlost smrštění svalových vláken. Nemají páru o psychologii člověka, placeboefektu.

Jsou to prostě tupci. Tupí, nevzdělání idioti, kterým je přesto povoleno dýchat vzduch lidí. A co více, je dovoleno, aby svými žvásty odmítali vědecké závěry věděckých pracovníků, kteří obor studují i desítky let a stále k němu mají pokoru, kteří tito tupci neznají.

Připomínáte mi jednu skupinu konspiračních teoretiků - popírače přistání na Měsíci. Ti si taky fyzikou vytírají zadek, případně ti moudřejší z nich si fyziku upravují k obrazu svému.

Děkuji, že jste potvrdili Einsteinův postulát, že Vesmír i Lidská blbost jsou nekonečné. To druhé, dnes jednoznačně platí.

Na závěr, žádám každou krtko-včelku, aby než postne další slint o tom, jak je pro automobilový simulátor nutné mít 60FPS+, doložil nejprve fotografii stopek s čase 0:00:00:03, tedy 30ms, která on osobně namáčk!!! Pak se teprve můžeme bavit, že průměrná reakční doba člověka (tj. doba která proběhne od vjemu po motorickou reakci) může být řádově nižší, než je obecně vědecky uznávaná hodnota 650ms!

EDIT:

Omlouvám se Vanabe, že jsme ti takto zaplevelili vlákno. Nicméně důležité bylo již řečeno a žabomyší válku se suitou krtko-včelek si povedu sám, dokud nás moderátor neusmrtí.


Nevím o co ti jde a nevím proč se snažíš povyšovat nad ostatními na anonymní internetové diskusi, ale budiž. Já sice nemám vzdělání v oblasti chemie, nýbrž informační technologie a mám vystudováno ČVUT FIT a ano nemám ponětí o chemických procesech u člověka jako takového, ale mám přehled o receptorech a synapsích na úrovni umělé inteligence, sice to není to samé, ale principiálně to není zas tak daleko.

Připadá mi, že máš spíš nějaký komplex a osobně si myslím, že si ani žádnou VŠ nedokončil, protože na mě působíš až moc dětinsky a máš potřebu si stále něco dokazovat a působit rádoby intelektuálně, na akademické sféře si myslím, že bys ovšem neuspěl, možná, že si něco zkoušel, ale stejně si pohořel.

Stále se zde oháníš reakční dobou člověka 650 ms, což není vůbec pravda, toto tvrzení dokazuje například studie z ČVUT, kde naměřili 150ms-225ms, v závislosti na člověku, tudíž opět individuální. Odkaz :http://www1.fs.cvut.cz/stretech/2011/sbornik/27.pdf Mám spousta kolegů, kteří se v tomto oboru pohybují, takže není problém se případně domluvit o více podkladových materiálech, kdybys měl doopravdy zájem.

Vzdělanost je v tomto ohledu čistě irelevantní a pakliže nepoznáš rozdíl zde http://30vs60.com/ tak je to na návštěvu doktora. Rozdíl pozná i můj otec, který v životě nehrál jedinou hru.

Jen na závěr, není špatné mýliti se, ale je špatné nepřiznat si, že se mýlíš a slepě si stát za svým názorem, i když tušíš, že je špatný.

Neholdám se už dále k tomuto tématu vyjadřovat, protože jak vidím, jsi zaslepen vlastní pýchou a egem, snad jednou dospěješ a zmoudříš, zatím přeji hodně zdaru.
deliver921
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Superobo 20. 8. 2014 15:25

VANAB: nepocuvaj ziadne rady od cernakusa, nevie o com hovori. nikdy to simracer nebol, a tak iba teoretizuje. toto je moj posledny prispevok v tomto vlakne. nebudem sa tu dalej natahovat s blaznom.

prajem pekny den a verim, ze sa ti tvoj ciel so simracingom v hospode podari uskutocnik k tvojej spokojnosti.
Superobo
Junior

Odeslat příspěvekod cernakus 20. 8. 2014 15:38

deliver921:

děkuji za podpoření mého tvrzení. Udávaných 650ms je normovaná reakční doba optický vjem - noha, bavíme se o AUTOMOBILOVÉM SIMULÁTORU. Nebudu popírat, že může být nižší (špičkoví sportovci dosáhnou dokonce i pod 150ms optický vjem - ruka), protože může. Stejně jako může být vyšší. Ale nemůže být o řád nižší (a ani vyšší, pokud je člověk zdravý a střízlivý). A o to tady jde. A to jasně potvrzuje i dokument, o kterém si myslíš, že mé tvrzení vyvrací ;-)
(mimochodem, není to vědecká práce z ČVUT a ani zdaleka to nesplňuje podmínky vědecké práce, ale pro mé potřeby to slouží dobře).

A nemůžeš mít přehled o receptorech a synapsích, když nevíš jak fungují. Minimálně jeden předmět jste k nervové soustavě člověka mít museli. Princip přenosu vzruchu by ti měl být znám.
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod The Shitman 20. 8. 2014 16:13

Je hrozně hezké řešit tu rozdíly mezi třiceti a šedesáti FPS, ale uvědomte si, že cena jedné stanice není neomezená. S limitem, jaký máme, budeme ve výsledku rádi, pokud hry budou na třech fullHD monitorech chodit 30FPS+ v propadech a to je to hlavní, čeho bychom si měli všímat. Jde o plynulost. 60FPS ocení zkušený hráč, který má něco odježděno, ví, co chce nebojí se za to připlatit. Laikům stačí, že bude zamezeno propadům na 15FPS třeba při startu závodu, kde je potřeba simulovat zároveň klidně třicet aut, nebo při hromadných haváriích, kde se do toho všeho motá ještě model poškození. Navíc budou oba počítače umístěné v hospodě, kde většinu klientely předpokládám budou tvořit štamgasti, ne top závodníci AC nebo C.A.R.S. ;)

144Hz je pak už úplně mimo. Nejen že bychom to neměli čím krmit, ale z rozpočtu by to ubralo přinejmenším polovinu částky jen za monitory. Postavte mi pak počítač za dvacet tisíc (ale vzhledem k ceně diskutovaných monitorů spíše méně), který tomu bude stačit. Čtyřicet tisíc se zdá při koupi počítače jako hodně peněz, ale když začnete mluvit o 60FPS a 144Hz profi herních monitorech, je to najednou ukrutně málo. ;)
The Shitman
Ex-moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod deliver921 20. 8. 2014 16:20

cernakus:

Já nikde netvrdím, že odkaz, který jsem zmínil je vědecká práce. Já jsem řekl, že je to studie a to je rozdíl, vím moc dobře co musí splňovat vědecká práce, ale pouhá studie tyto kritéria splňovat doopravdy nemusí.

To, že si vykládáš potvrzená fakta jinak, s tím asi nic neuděláme, že?

Ano, princip přenosu vzruchu si mlhavě vybavuji, ale záměrně nezmiňuji, že bych ho ovládal, jelikož to v praxi nepoužívám a jelikož si jsem moc dobře vědom, že v tomto mám mezery. K tomu, abys navrhl umělou inteligenci, kterou jsme alespoň na škole dělali, tyto znalosti vůbec nebyly kritériem k úspěchu. Navrhovali jsme Hopfieldovy neuronové sítě, kompetiční neuronové sítě, fuzzy modelování a algoritmy, fuzzy inferenční systémy a Sugenovy neuro systémy, to jsou jen co si tak letmo vybavuji, zajisté toho bylo více, ale ani v jednom jsme toto nepotřebovali, vystačili jsme si s receptory, synapsemi, dendridy, axony a základní terminologií, vše ostatní už bylo řešeno pomocí algoritmů, nebo postupů, které nepotřebovali ke své funkčnosti například znalost výše zmiňovanou přenos vzruchu.

To, ale přeci tě neopravňuje usuzovat, že nevidím rozdíl mezi 30 a 60 fps, nebo snad ano?
deliver921
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod cernakus 20. 8. 2014 16:31

A nejen to co píše Shitman. Tzv. osobní zkušenosti "profihráčů" jsou bohužel pšatně interpretované. Tito, aby dosáhli vyšších snímků, vypínají grafické efekty. Ale právě efekty a vysoké detaily jsou mnohem více rušivé nežli strohá jednoduchá grafika bez efektů. Proto se například "objektivně" měří prodleva displeje skrze pohyb jednoduchých geometrických obrazců, ideálně černobýlích (kde využijeme tyčinky, které oproti 35 snímků za sekundu u čípků dokáží rozlišit až 54 snímků za sekundu v monochromatickém a periferním pásmu).

Neviděl jsem "smiracera" hrát s Motion blurem. Přitom to je absolutně nerealistické. Sedněte do auta (pokud vůbec máte řidičáky) a roztáhněte to na těch 200km za hodinu a uvidíte co je realita. Když vypnete v závodní hře MB, tak jste "simracer" jak hovado. Atd...

A znovu připomenu: Zde se nebude závodit skrze internet či lan párty, ale mezi dvěma hráči, "face to face". Je to hospodský automat na hraní (dokonce si říkám, jestli by arkády nebyly pro tamní osazenstvo zajímavější, nežli simulátory, ona taková trackmania má své kouzlo, zejména když mají lidi v sobě dvě tři pivka). Shitmanova přípomínka s rozpočtem je zcela relevantní. Když budu mít 150 táců na počítač, tak udělám opravdový profisimulátor a i na Foris bude, ale máme rozpočet čtvrtinový a přitom by majitel rád 3 monitory. 30FPS locknutých ve V-sync neznamneá, že to tak uděláme. Jde o vyjádření minimálních snímků, kterých je třeba dosáhnout. Jako na konzolích, to že GT5 jede při 60FPS neznamená, že neustále. Ale nepropadne se pod 30 a to je důležité. Aby tam nebylo škubání (viditelné pdo 25FPS, citlivější vidí i výše).
Hrát se však má v co nejvyšších detailech a se zapnutými technologiemi. Tedy Motion Blur, nám zde hodně, hodně moc pomůže.

-- 20. 8. 2014 17:45 --

deliver921 píše:cernakus:

Já nikde netvrdím, že odkaz, který jsem zmínil je vědecká práce. Já jsem řekl, že je to studie a to je rozdíl, vím moc dobře co musí splňovat vědecká práce, ale pouhá studie tyto kritéria splňovat doopravdy nemusí.

To, že si vykládáš potvrzená fakta jinak, s tím asi nic neuděláme, že?

Ano, princip přenosu vzruchu si mlhavě vybavuji, ale záměrně nezmiňuji, že bych ho ovládal, jelikož to v praxi nepoužívám a jelikož si jsem moc dobře vědom, že v tomto mám mezery. K tomu, abys navrhl umělou inteligenci, kterou jsme alespoň na škole dělali, tyto znalosti vůbec nebyly kritériem k úspěchu. Navrhovali jsme Hopfieldovy neuronové sítě, kompetiční neuronové sítě, fuzzy modelování a algoritmy, fuzzy inferenční systémy a Sugenovy neuro systémy, to jsou jen co si tak letmo vybavuji, zajisté toho bylo více, ale ani v jednom jsme toto nepotřebovali, vystačili jsme si s receptory, synapsemi, dendridy, axony a základní terminologií, vše ostatní už bylo řešeno pomocí algoritmů, nebo postupů, které nepotřebovali ke své funkčnosti například znalost výše zmiňovanou přenos vzruchu.

To, ale přeci tě neopravňuje usuzovat, že nevidím rozdíl mezi 30 a 60 fps, nebo snad ano?


Jinak vykládám potvrzená fakta? Tvrdím někde, že ty nevidíš rozdíl mezi 30 a 60FPS? Ne, dokonce jsem ani přímo netvrdil, to co však muselo vyplynout, že 60FPS z tebe lepšího závodníka oproti 30FPS neudělá. Dokonce jsem chtěl na zpoždění 30ms, které může 30FPS způsobit dokázat, že je to hluboko pod reakční dobou člověka. Je to hluboko pod reakční doubou nejlepších lidí na světě. Pro krtka by 30ms byl problém, ale pro člověka to OBJEKTIVNĚ problém není, protože procentuální rozdíl celkové reakční doby je v řádu jednotek procent. To jsou jiné faktory (zpocená ruka, únava, nepohodlné usazení, opilost...), které tuto dobu prodlouží v řádu desítek až stovek procent! Takže co vlastně rozdílem 16,6ms řešíme?

Tuším, že jste si všichni zkusili na těch stopkách namáčknout 30ms a zhrozili se, v jakém omylu jste žili, že člověk je nějakej superstroj. A nyní, místo abyste řekli, cernakusi, pomlouváme se, ale opravdu nenamáčkneme pod např. 100ms, tudíž 30ms nebo dokonce 17ms (rozdíl 60vs30) nás nemůže reálně ovlivnit, tak se mi tu snažíš dokázat jak já se zmýlil tím, že mi do úst vkládaš něco, co jsem neřekl.
A mimochodem, ten stopkový test neměří reakční dobu, ale minimalní prodlevu mezi dvěma po sobě jdoucími vzruchy. To je právě ten chemicky indukovaný přenos. Opakovatelné chemické reakce jsou totiž ve srovnání s ryze lektrickým přenosem mnohem, mnohem pomalejší.

A jen tak pro zajímavost, pokud by jsi ovládal hru víčky, tak podvědomá reakční doba vjem-oční víčko je špičkových 14ms. Dáno nejen velmi krátkou drahou nervů, ale i specifickými svalovými nervy ovládající víčko.
cernakus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod loleCZeQ 20. 8. 2014 16:52

"Neviděl jsem "smiracera" hrát s Motion blurem. Přitom to je absolutně nerealistické. Sedněte do auta (pokud vůbec máte řidičáky) a roztáhněte to na těch 200km za hodinu a uvidíte co je realita. Když vypnete v závodní hře MB, tak jste "simracer" jak hovado. Atd..."

:D :D :D :D :D
loleCZeQ
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod VANAB 2. 9. 2014 08:57

Tak jsem zkoušel kontaktovat pár prodejců profisimulátoru a to bych nedoplatil :))) Než sestavu koupím tak čekám na novu řadu GK. Zatím bych chtěl vyřešit zobrazovač sestavy. Původně to mělo být 3x24" pak jedna 80" TV nakonec jsem rozhodnut pro 3x27" FullHD(1920x1080). Všiml jsem si že na Alze je teď sleva na 27" BenQ GW2760. Je tento monitor vhodný na hraní?

Kód: Vybrat vše
https://www.alza.cz/27-benq-gw2760hm-d503190.htm#recenze
VANAB
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků