Konverze do grafiky Atari, C64, ZX Spectrum, Apple II

Napsal:
3. 11. 2014 21:24
od zxretrosoft
Netoužím o nějaké self-promo (stejně by bylo nekomerční), spíš mě zajímá váš názor. Časem uvažuji o něčem podobném jako je RetroPaint, ale robustnější(?)
Jde o konverzi fotek/obrázků do Retro grafiky. To jest dát fotkám specifický retro-nádech
Stažení:http://stahnu.cz/uprava-fotografii/retropaintYoutube:https://www.youtube.com/watch?v=Q4b1e_shan0Příklad konverze do Atari XE:
Re: Konverze do grafiky Atari, C64, ZX Spectrum, Apple II

Napsal:
3. 11. 2014 22:09
od alfah4ns
Na linky z mobilni verze nekoukam, ale jestli chces docilit podobneho, jednoduse sniz barevnou hloubku, tzn.klidne to zmaknes i v malovani.
Re: Konverze do grafiky Atari, C64, ZX Spectrum, Apple II

Napsal:
3. 11. 2014 22:14
od zxretrosoft
Vtip sice je v barevné hloubce, ale ve zcela specifické barevné hloubce. To znamená přesně v mezích RGB (resp. grafického čipu), čím daný stroj disponuje.
Např. C64 má 16 barev jako kdejaký jiný stroj, ale jsou to RGB úplně specifické (včetně jejich kombinací). Stejně tak ditherace musí být dost specifická, aby se docílilo nějaké simulace rozlišení a rozložení barev v mřížce vedle sebe.
Re: Konverze do grafiky Atari, C64, ZX Spectrum, Apple II

Napsal:
3. 11. 2014 22:41
od kernel_panic [passed]
ono nejde jen o colordepth a dither, ale i o technologická specifika daných platforem...
kupříkladu spectrum standard mode členilo rozlišení do 8*8px segmentů, jež umožňovaly pouze dvě barvy, což produkovalo velmi nezaměnitelný výsledky...
nehledě na to, že samotnej grafik výslednou grafiku přizpůsobil platformě, proto se nesnažil o takový detaily, který by působily vizuální prolínání s nesouvisejícími objekty; ale to není tvoje chyba, to by bezpochyby chtělo MNOHEM víc práce, než jsi ochoten aplikaci poskytnout a přesto by výsledek byl pořád jenom syntetickej převod bez duše umělce...
navzdory tomu jsem ochoten uznat, že na šikovně zvolených obrázcích lze docílit pěkných výsledků...
Re: Konverze do grafiky Atari, C64, ZX Spectrum, Apple II

Napsal:
3. 11. 2014 23:06
od zxretrosoft
Díky!
Ano, je to tak. Já jsem ale nakonec nechtěl redukovat na rozlišení, protože přece jen 256x192 px by na našich dnešních HD monitorech byl jen malinký obrázek. Navíc lidi konvertují běžně ohromnou kvalitu fotek, takže by se muselo redukovat tisíce bodů do jednoho bodu
Pravda je, že barevně dost složité obrázky to konvertuje celkem slušně, pokud správně nastavíš.